Semifinal 3: HV71 - Malmö Redhawks

Sååååååååå gööööööött

Efter 1-0 har hv tagit över totalt

2-0 skööööönt

Først nu har vi visst tryck mot Malmø.

Petter byt karriær, solovårare passar nog bra nær du ljuger som du gør.

M vilken skillnad det blev

Tycker Malmö startade väl så bra som HV men efter Lias mål blidde det HV för hela slanten.

Viktigt att Kungen fick näta också.

Tyckte fram till 1-0 det var relativt jämn period men sen så var det ett lg på banan.

Malmö spelar inte lika"fysiskt" som förra matchen och det passar hv bra mycket bättre

Kan det vara så att HV faktiskt är bättre och stör Malmös spel? Prova att ge det egna laget cred någongång.

oklart vad egna laget är i detta fallet… :unamused:

Malmö hinner inte med att spela fysiskt just nu!

Viktigt med utdelning!

Har en polare som håller på Luleå, hans första kommentar när det var klart att vi fick Malmö var, och jag citerar:

“Malmö filmar mest alltså, i grundserien. Filmade till sig 3 klockrena powerplay och 3 mål en match i grundserien, var fan det äckligaste jag sett.”

Men han lever nog också i fel universum, det är bara hammare7 som lever i det rätta.

För övrigt, fy fan vilket mål av Lias, fy fan vad skönt att Christensen fick nita dit en och vilket jävla tjat om att Malmö är bra med, nog för att HV inte har fått igenom så många skott, men om jag inte är fel på det har Malmö slagit icing fler gånger än vad dom har skjutit på mål. Ja, Malmö lyckas spela ryggsäcks- och köttmurshockey, men HV har ju ALLT spel. Men visst, Malmö har grisat bra, så med deras mått mätt är det väl en bra insats.

Slutligen hade det varit intressant att se Brithén och Christensen byta plats lite, tror det hade gynnat samtliga aktörer utom möjligen Sundh, för han är lika bra oavsett omgivning så för honom blir allt plus/minus noll.

expressen.se/kvallsposten/sp … artunneln/

Bæsta jag læst!

Skum situation som utspelade sig. Ett tröttkört Malmö slår icing,det ställs upp för tek, domaren blåser omtek, oklart varför. Här väljer domaren att ta en konferens i sitt headset med ngn okänd snubbe och Malmö får vila upp sig tills pucken släpps. Mysko.

Percy har väl hotat med att borra sönder hans bildäck.

alltså lägg av nu för i helvete, får mn inte äns reflekter nått längre?
Självklart gör hv mycke bra sakert som gör att de leder klart rättvist. Det var bara en reflektion jag hade att malmö inte riktigt kom upp i sitt fysiska spel och det passar HV. Även om jag inte anses av dig och Diabolics vara värd HV supporter får stå för er. Nu klankar ni bara ner bara för jag inte skrev glorier om hur bra hv spelar. Ja de spelar bra och leder klart rättvist.
Men som vanligt ber jag om ursäkt för min åsikt och min allmänna dumhet ocjh jg ej passar in i HV familjen enligt er

:laughing: :laughing: :laughing:

Var det här med parallella universum. Rätt säker på
att jag aldrig skrivit ett ord av det du påstår att jag anklagat dig för.

Men helvete då

Samma regelbok?

Ta av dig offerkoftan. Se dig i spegeln. Ser du ditt kall i livet att vara extremt objektiv och aldrig ge avkall på hur du vill se världen, ja då kanske du oxå får leva med att folk blir lite undrande på ett forum som per definition är starkt färgat och känsligt.

Jag har inget emot dig. Jag kommer dock fortsätta att ifrågasätta det jag ser annorlunda. Jag kommer alltid försvara din rätt att utrycka din åsikt.