Semifinal 4: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71
HV71 leder med 2-1 i matcher.[/size]

Härlig gröt kross på onsdagskvällen och nu vänder serien söder ut till
Malmö igen. Hoppas på vinnst där och att vi går vidare till final på
söndagskvällen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nästan 12 timmar innan pucken släpps och jag är redan nervös. Det här kommer att bli en lång dag.
3-1 i matcher och det är klart, 2-2 och det kan dra ut på sju.

Har man nu kvar känslan från i onsdags och bara fortsätter att mala på trots “att domaren tutar och går på” så ska vi ha en seger med oss hem ikväll. HV är ett mycket bättre lag i alla delar och ska inte ha så här svåra problem med Malmö som vi hade senast där nere.
Vi får väl tjuta och gnälla på domarna lika mycket som hemmapubliken. :wink:

Vi syns i Malmö!

Ingen vinst ännu där nere i grötland, Hoppas vi bryter det ikväll och tar första bortavinsten mot danskjävlarna.
Två segrar till!

Sundh gör hattrick, Hardt gör självmål o HV vinner med 10-0.

+1

Ah en som tippar lika bra som mig!

Jag tror bara på 9-0.

Vi får 14 bortdømda mål efter videogranskning.

Førsta linen gør samtliga, Hardt kissar på sig och måste byta sin vuxenbløja.

Bara 14 bortdömda? Tror du underskattar situationsrummets kapacitet.

Tror inte Malmö vinner nån mer match denna säsong. Blir förvånad om HV förlorar ikväll faktiskt :open_mouth:

Försöker intala mig att varje mer vunnen match denna säsong bara är en bonus men ändå är jag så jävla sjukt nervös.

Ja bortamatch med denna domarnivån, då är man mycket mera nervös. HV är mycket bättre och ska vinna men MEN.

Jag var inne på 4-2 i matcher till HV innan serien drog igång men efter att ha sett Malmö senast tror jag det blir två raka nu för HV. Malmö såg trötta ut, man har spelat fler matcher och HV bara maler på. Welch så väldigt trött ut. Ska Malmö ha nån chans så gäller det att det såg ut som i match två där Malmö spelade brutalt, filmade och hade domarna med sig i ~80% av alla situationer. I en ärlig match har Malmö för tillfället inte en suck mot HV.

Matchen ikväll känns så inrelevant för tillfället…

På väg ner. Lär bli noggrann visitering ikväll.

malmö har gått ut med ökad visitering, så, ja.

Jag var otroligt nervös över hockeyn för nån timme sedan. Nu känns det rätt tomt.

Istället för att skriva ett långt brandtal nu, så nöjer jag mig med att hålla med.

Inte för att förminska vad som har hänt. Men man kan inte låta sig påverkas för mycket heller. Att vara rädd för folksamlingar o.s.v.

Nu ser vi till att vinna det här. 3:e målvakten står i MIF.

Är ikväll i Värnamo hos medlemmen HVärnamo. Liten håla, passet blev godkänt
och samma priser på bolaget. Bra.

Nu börjar det stegras men är säker på vinst. 14.30 åkte laget ner inkl styrelsen och övriga.
KÖR ÖVER DEM NU.

aftonbladet.se/sportbladet/h … n-debutant
7-1 :slight_smile:

Matchen känns jävligt sekundär och det blir bara sporadiskt tittande för min del.

Suck klart det är trist men va fan kan man göra? Lika viktigt som alltid.