Semifinal 4: Malmö Redhawks - HV71

Varför är dom så otaggade?

är det en sådan dag?

Allvarligt. Ger du upp?

Gå och lägg dig!

Kan nån snälla förklara för mig varför tekarna blir borttagna?

Men det är rätt sjukt ändå. HV lyckas inte med e t t skit hittills i denna matchen. HV är helt uppenbart tagna och chockade. Det kommer krävas stor mental styrka att vända detta.

Milde tider…har Hv käkat chips sen i onsdags?

För att linjemännen vill visa att lite makt är ändå makt?

Magnus Carlsson får jobba i paus

hmmm, tänker mig att ett scenbyte i andra skulle sitta som en fläskläpp

Jäääävla alsenfeldt

:unamused: :unamused: :unamused:

Så otroligt svaga avslut från HV trots att man skapar en hel del skarpa lägen. Alsenfeldt är ett spöke. Det måste åtgärdas. Att skjuta mitt i madrassen är inte rätt sätt…

“Kom igen Malmmouuö” låter ju förskräckligt. Och deras speaker har nallat på flaskan inför denna matchen också. Skriker och gapar.
Ska behöva “skada” Alsenfeldt “igen” för att lyckas rubba dom?! Eh, in och vakna nu inför 2:a. Ett snabbt mål i 2:a och matchen blir högaktuell igen. Malmö har bränt all sin energi i 1:a perioden.

detta vänder vi. massa jävla flyt för filmarna från sveriges röfvhål.

Äh. Kunde varit värre.
Sp jävla kassa var inte Hv ändå, trots cmores Malmö-hyllningar.

Nästa mål vinner.

Lindbom fick frågan innan match om han hade lärt sig ngt från förra matchen i Malmö, -Att man behöver göra minst 3 bra perioder…kan knappast varit ngn som lyssnat.

Tror absolut inte dom är otaggade. Men får man ett mål i röven innan man hunnit ut med skridskorna på isen så är det klart att “taggningen” kommer av sig lite. Men HV71 är experter på att nollställa sig och vända matcher, så jag är inte ett dugg orolig.

Teden känns ju uppgiven i intervjun. Känslan är sannerligen inte bra. Trots det får jag lyssna till mitt eget råd som jag brukar ge:
Hav förtröstan!

Kom igen HV!

Törnas lina måste vakna i en sån här match. Den är helt under isen. Både thörna och Önerud känns som de spelar skadade. inget driv i det dom gör. Thörna kan ju ofta se ut så men ändå lyckas producera. Men Önerud kommer inte kunna göra nån nytta i sitt tempo och så klen som han varit sista matcherna i alla moment. In och ge Törngren lite speltid för han kändes pigg senast han fick chansen.

Skitstart kan man säga!

Men 2-0 kan vi vända och vi ska göra det! Lite mer fart och och längre anfall så fixar vi detta.