Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Alvarez låter som en trolig Hult-värvning…skadad typ varannan match.

Hoppas jag absolut inte. Men ingenting förvånar längre. Rollspelare för 3e och 4e har vi redan gott om.
Visst löser man Figren så absolut men låter märkligt.

Ledsen att jag inte kan gå ut med namn på uppgiftslämnare!

Alvarez ”ryktet” är ifrån en sportjournalist på en stockholmsbaserad mediaredaktion.

Ryktet kan ju vara sann men känns lite konstigt dock när han har ett år kvar på sitt kontrakt med sin moderklubb.

Lite underligt att man inte officiellt har brutit med Reese. Skadad typ 60% av matcherna under sina två säsonger. Tråkigt att både Ejdsell och Brännström försvinner, jag tror deras karriärer hade mått bra av ett år till i SHL.

Alvarez låter väll sådär. Han verkar ju dessutom ha disciplinära problem. Han stod utanför Malmös trupp pga av det. Han har väll rätt karaktär och skadehistorik då…

Snälla Hult scouta utanför SHL och HA. Det går att göra bra fynd i Liiga, Norge, AHL, college ligorna etc. t.o.m. Rögle har heltidsanställt en scout. En scout skulle förmodligen vara bästa värvningen inför nästa säsong. Skulle spara väldigt mycket pengar.

Även underligt att man inte brutit med figren :unamused:

Jag skulle gärna ha kvar Reese och Elliot. Men det finns ju vissa tveksamheter angående Reeses skadehistorik. Men det beror ju på vad de är för skador, han kan ju bara ha haft otur också. Jag utgår ifrån att HV gör en bedömning utifrån det när de presenterar ett kontrakt alternativt tackar för den här tiden.

En dröm vore ju att kanske använda lite pengar och se om man kan köpa loss Lehtonen. Det skulle vara en dröm i backuppsättningen och en behövlig pjäs när Pilut försvinner.

Hoppas också man snackar mycket med Sandberg, han är mer än varmt välkommen hem igen.

Och om möjligt hitta en lösning med Figren till en annan klubb.

Så vitt jag förstår har HV en scout, och har så haft i 6 säsonger. Kan inte läsa artikeln själv eftersom den ligger bakom betalvägg, men det står så här i ingressen när jag sökte fram den:
Nu är jag inne på min sjätte säsong som scout, säger Lars-Erik Lundström när vi träffar honom i Kinnarps Arena. — Under de här åren har jag lyckats att hålla mig hemlig. Det har varit ganska skönt.
jp.se/article/han-ar-hjarna … arvningar/

[size=150]Nu är det för mycket OT här.

Här diskuterar vi de seriösa rykten som dyker upp. [/size]

Kom igen nu, jag bad snällt ovan.

Jag har också hört ryktet om Alvarez, på en flygning för en månadsedan där en av två äldre propert klädda herrar diskuterade ishockey. Båda verkade komma från Skåne. Han sa något om att Alvarez skulle spela för Hv kommande säsong.

Om det här stämmer så värvar HV ytterligare en tredjekedjaspelare. Då undrar man ju vilka som ska spela i första- och andrakedjan…

Alvarez skulle jsg tycka är en helt ok värvning. Jag mensr han har en hög högstanivå. Bara hoppas att miljöombyte kan få ut den nivån.
Förstår inte riktigt negativismen ifall detta är sant. Tredjekedjespelare? Skojar ni? I hv kommer han spela i dom 2 första femmorna.

Säkerligen! Men i ett topplag, typ VLHC eller DIF, hade han spelat i en tredjekedja. Han är inte den där naturliga och pålitliga målskytten som HV behöver iallafall.

Nu gjorde han dessutom 3-2 målet.

och följde upp det med 2 utvisningar :slight_smile:

Näe då jag är helt ok med den värvningen men absolut inte top2 kedjorna, då siktar vi lågt

Om vi får hem Önerud nej, om inte så helt okej värvning. Han är relativt lik Önerud men saknar den där lilla extra i avslutet. Annars är han rätt lik Önerud i poängmässigt och spelstil. Stora skillnaden Önerud har hv hjärta.

Hällre få hen Önerud, våran framtida lagkapten

Hej, hörde av en bekant att det var någon från Frölunda på G?
Är det någon som hört något

Kanske är Almqvist som fått hemlängtan?

Jag ha hört att dem ska vara intresserade av Matt Donovan, utgående kontrakt i frölunda. Kan vara den spelaren de handla om.