Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Inte en dag för tidigt. Frågan är om man fått några indikationer av Peterson? Därav Bill man frigöra en plats åt honom. Bara rena spekulationer.

Vill han tillbaka till NHL så är det kanske bättre att spela i SHL än i Schweiz.

Intressant att Donovan inte är med på den lista som Frölunda gick ut med idag över spelare som lämnar. Lär ju inte vara helt klar för HV då även om intresse kanske finns.

Jag tycker att det är helt fel att bryta med Wärn. Visst, han var på intet sätt fantastisk men jag tycker att han bitvis glimtade till. Han fick inte heller någon som helst omgivning eller förutsättningar att kunna lyckas. Är det någon som bara tar en onödig tröja så är det figren som bara lyckats skapa rubriker genom sitt ”jag är större än laget” sätt. Dock kan jag acceptera lösningen om det är så att det skulle bli mindre kostnader att bryta med Wärn kontra figren, som någon var inne på tidigare. Och att brytningen sker för att skapa plats för spets som tex andre…

Har haft på känn att Wärn kommer få bära hundhuvudet för fiaskot. Och jag tycker det är helt uppåt väggarna.

Vad förväntade sig HV när man värvade honom kan man ju undra. Lindbom valde ju konsekvent från dag ett att matcha honom i en fjärdekedja med junisar och brunkare.

Wärn var bra när han fick chansen och jag tror han hade kunnat explodera säsong två.

Jag gissar att det är billigare att bryta med Wärn än med Figren, men jag tycker ändå valet är självklart.
Båda gjorde lika många poäng, med den skillnaden att den ena spelade sig nedåt i hierarkin under säsongen, medan den andra spelade sig uppåt.

Figrens fem senaste slutspel är ju inte heller något som direkt talar för honom. 5 poäng på 48 matcher kan jämföras med Wärns 2 poäng på 2 matcher i år.

Nej, jag tycker det är fullkomligt skandal om man väljer Figren före Wärn.

Nä hade han varit helt klar, ja då ser jag inte varför man ej gått ut med det.? Han är inte klar.

Jo minns att du nämnde det tidigare. Jag tror det lär vara betydligt svårare att försöka lösa Figren kontra Wärn.
Förutsätter dock att man ser över möjligheten att lösa Figren med. Men lär vara svårare att få någon klubb att ta över hans kontrakt.

Tänker att Wärn sitter på ett mer lukrativt kontrakt och att man gör sig av med honom för att frigöra plats åt någon vassare lirare (läs André).
Sen kan det ju vara så att man löser kontraktet i samförstånd. Wärn kanske vill bort också. Behöver ju inte nödvändigtvis bara vara HV som vill avsluta.

Figrens vara eller inte vara skiter jag i. Han har kontrakt och är således HV-spelare ett år till, det räcker med häxjakten nu.

Är väl bara att vara stenhård mot en sån som Figren och förklara att det blir inte en enda match nästa säsong för dig så vill du sitta på läktaren hela säsongen eller lämna?
Tror nog han lämnar i det läget…Karriären förstörd annars typ ju.

Men svärmorsdrömmen Hult är nog för snäll för det… :smiley:

Sällan ogillat en HV-pelare som jag ogillar Figren. Så sanslöst usel på isen och känns helt fel utanför isen också för oss. Helt oengagerad känns det som i alla intervjuer och inte det minsta förbannad efter dåliga insatser. Kvitterar nog gladeligen ut sina 150-200 k i månaden och bryr sig föga om vi ryker i åttondelen eller är med o slåss om medelajerna.

Låt honom twittra och mysa med Dick Axelsson nån annstans!

Jag tycker att det är helt väntat och alldeles rätt om man nu bryter med Wärn. Förmodligen är intresset att bryta ömsesidigt. Att Wärn skulle explodera säsong två har jag svårt att tro. Förutom en 35-poängssäsong i Finland, har han stadigt legat mellan 10-20 poäng per säsong.

Sen kan man fundera på vilken kedja han skulle spela i. Jag hoppas och förutsätter att man har Önerud på gång, Ljungh på ingång från Djurgården och kanske, kanske, kanske André Peterson på gaffeln, och sen hemvändaren Johan Johnsson. Det skulle kunna ge dessa kedjor:

Önerud, Gustafsson, Engvall
Tedenby, Ullström, Peterson
Thörnberg, Ljungh, Wännström
Sundh, Bengtsson, Johnsson
Brännström, Andersson, Figren

Visst är det mycket drömmeri, men jag ser inte var Max Wärn passar in i ekvationen, även om man “tvingas” ersätta nån av de nya med någon som är någorlunda likvärdig. Sen det där med Figren och hans roll är en annan historia som man får lösa framåt hösten, tror jag.

Robin Alvarez sägs ju vara nära HV också-kanske snarare han som ska ta Wärns plats?

Att både Önerud och Andre kommer hem känns inte så troligt även om det vore helt fantastiskt och kanske inte helt omöjligt ändå!

Varför är han inte presenterad nu isåfall då?

Kanske har nån KHL/NHL/NLA Konsul.

Som sagt om nån säger han är klar betyder det inte de är sant. Det är sant när hv kommer ut med det, resterande är ett rykte

Jag börjar bli lite orolig för Gunnarsson nu. Han ska ju enligt säkra källor vara klar för HV.
Men som han spelade mot Frölunda i kvarstfinalen och som han inlett kvällens match också…
Fyfan vad trist om han försvinner till NHL/KHL :cry:

Ja, han är klar. Du tror väl inte han presenteras för HV mitt under Malmös brinnande slutspel?
Han har redan varit över pölen en gång, och jag tror att han är sugen på uppdraget som förstemålvakt.

Donovan verkar inte klar och rykten om att man vill lösa ut Wärn och då kanske behålla Figren. Ingen bra dag. Figren har fått mer speltid, förtroende att spela i bättre formationer och ändå slutat med det tredje sämsta plus/minus i hela laget. Jag hade så mycket hellre sett Wärn kvar. Antar att Wärn vill bort. Det hade jag också velat efter behandlingen den här säsongen.

Rykten om Önerud, Peterson fine men det behövs bra backar nu! I praktiken har vi fyra backar just nu och är det något jag tycker man lärt sig av de senaste säsongerna är att grunden för framgång inte finns i enskilda spetsspelare utan ett kollektiv som grundlägger en bra offensiv med ett bra försvarsspel. Guldet förra året vanns med ett fantastiskt försvar och hårt jobbande forwards.

Låt inte detta bli en säsong där det rasslar in ett par chansningar på backsidan i augusti…

vart kommer andre ryktet ifrån?

Han har tydligt sagt att han inte kommer spela i hv

Det var inför denna säsongen han sa de. Inför nästa är han väldigt öppen. Säger bland annat att Schweiz inte är hans förstaval, och att Ryssland inte heller behöver vara det. Han har snackat med Hult. Just nu går han skadad och koncentrerar sig på sin rehab och kommer förmodligen ta ett beslut när han är frisk.

Ryktet är lite överdrivet, men dock så är nig chansen större än någonsin att han spelar i hv nästa säsong.
Får jag spekulera så tror jag hv vill fylla dom sista forwardsplatserna med andre o önnerud.
Dock inte troligt att båda kommer, men givetvis är det hvs förstaval.

Ljungh utmärker sig lite FÖR mycket nu i positiv riktning. Känns som risken är stor att han går till KHL istället för oss

Han har varit helt lysande i slutspelet och får mkt beröm hela tiden.
Nog en överhängande risk att det blir en ny Johan Franzén. Dvs signat med oss men blir aldrig ngn match i HV-tröjan.

Trist om så blir fallet men där kan vi iaf inte klandra Hult! En riktikgt bra värvning!

Tolkar det här som att det är stor chans att vi ser Robin Alvarez i HV nästa säsong. Malmö öppnar för att det finns spelare med kontrakt som kan lämna och Alvarez säger att han har utlandsklausul, men att det inte är säkert att det är där han hamnar… (klassiskt, ingen risk med att avslöja att just den klausulen finns eftersom den ändå inte kommer användas). Även Mrmadhawk har uppgifter om att HV jagar, vilket gör att dom kommer från mer än en källa. Tydligen tajt med Ljungh som vi väl också ser som klar.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … -kontrakt/