Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Som jag ser det behöver HV tre eller fyra nya backar för de första två backparen eftersom jag utgår från att Pilut också är förlorad. Donovan skulle vara en ok värvning för dessa platser. Gjorde sin bästa grundserie hittills senaste säsongen. Knappt 30 poäng, bra plus minus och bara Almqvist fick mer speltid bland backarna. MEN fick betyg 1 för sin insats i slutspelet av GP. I och för sig fick nästan alla spelare en etta eller tvåa. Besvikelsen i Göteborg tror jag nästan är ännu större än den i Jönköping.

Dessutom ryktas Almqvist bryta sitt kontrakt. Tyvärr inte för HV utan Schweiz eller KHL

Tack där för svaret din jävel.
Kallesgrannes källa är pålitlig och det bestämmer jag. Punkt!

Är du full nu igen? :laughing:

Med andra ord är han klar?

han är klar när hv presenterar honom svårare än så är det inte

Tack där för svaret din jävel.
Kallesgrannes källa är pålitlig och det bestämmer jag. Punkt!
[/quote]
[/quote]
han är klar när hv presenterar honom svårare än så är det inte[/He

Helt seriöst hammare7, menar du allvar att det är så? Åfan det visste inte jag! :open_mouth:
Om man inte får fråga en seriös kille som Sir Ward så är det ju ingen mening att ha en sån här tråd!
Är väl det som är tjusningen för oss fans! Att man får info innan Hv går ut med det.

[/quote]
han är klar när hv presenterar honom svårare än så är det inte[/He

Helt seriöst hammare7, menar du allvar att det är så? Åfan det visste inte jag! :open_mouth:
Om man inte får fråga en seriös kille som Sir Ward så är det ju ingen mening att ha en sån här tråd!
Är väl det som är tjusningen för oss fans! Att man får info innan Hv går ut med det.
[/quote]
Men bli inte bitter när de kommer ut och de var fel då blir ni sura över de. Ta de some ylet, de gör jag. De är inte klart förren hv går ut med det och där har jag ej fel

Någon som hört något om Johnsson ryktet? Vad är trovärdigheten?

Det skulle i så fall tyda på att man tänker bygga laget lite annorlunda nästa år. Med två tydliga toppcentrar (Ullström, Ljungh), Sen Bengtsson , Gustafsson och Johnsson bakom. Behöver inte alls vara fel att ha lite mer defensiv balans i bygget. Känns som en betydligt mer balanserad centersidan än i år. Tycker även att uppsidan är stor där. Bengtsson tar kliv hela tiden, Gustafsson kommer vara ännu starkare och bättre nästa år, Johnsson känns också intressant.

Om vi ska lasta upp Ulla och Ljungh som ”toppcentrar” så kommer vi få problem.

I SHL är de det.

Tror på en bättre säsong av ullström nästa år då han kommer ha en skadefri försäsong och får en bättre grundfysik.
Ljung en stabil center för andra formationen.

Sen vill jag ha in Önerud och Videll på ytterforwards platserna, tänk

Önerud ullström Wännström
Videll Ljung Tedenby
Thörnberg Johnsson Engvall
Begntsson Gustafsson Sundh
Figren

Ullström har väl aldrig haft en säsong där han levererat ordentligt med poäng? 30 är hans bästa siffra som senior förutom ett år i AHL 10/11. Det finns väl egentligen inget som talar för att han plötsligt börjar leverera på en högre nivå? Missförstå mig inte, jag gillar Ullström men anser det som aningen magstarkt att kalla honom ”toppcenter”.

Ullström har väl aldrig haft en säsong där han levererat ordentligt med poäng? 30 är hans bästa siffra som senior förutom ett år i AHL 10/11. Det finns väl egentligen inget som talar för att han plötsligt börjar leverera på en högre nivå? Missförstå mig inte, jag gillar Ullström men anser det som aningen magstarkt att kalla honom ”toppcenter”.
[/quote]
Håller med Andersson ovan fullständigt!

Vad har Ullström hittills bevisat för att man ska se honom som en ledande center i ett lag i den övre delen utav serien?
Vi ska väl sikta på att gå långt mkt längre nästa säsong och då hade jag gärna sett ytterligare kvalite adderas till den så viktiga centralllinjen.
Tror inte den uppställningen ngn la ut ovan skrämmer slag på Växjö direkt…
Kollade igenom Växjös trupp och vilka kommer man tappa ens? Ok Elias Pettersson men sen då? Knappast att dom kommer tappa 10 bra spelare som HV gjorde i våras. Låt säga 3-4 kännbara tapp kanske.

Sen kan jag inte sluta tycka det känns surt att Rahimi INTE är HV-spelare istället/längre.
Vi hade verkligen behvövt en backgeneral som honom.
Det är för mycket mellanmjölk kring hur Hult bygger lag som jag ser det.

Då ska även Johnsson från Timrå vara klar.
En bra värvning men återigen… Timingen? Är han en bra värvning denna säsongen? Vi har redan så pass med forwards så vi kan ställa 4 kedjor på isen, det enda som saknas i min värld är spelarna som gör poäng och avgör matcher.
Säsongen 18/19 är inte ens igång och jag känner redan hur min migrän kommer krypande.

Inte stuckit ut alls mot Karlskrona var helt ok mot Leksand. Bra säsong i allsvenskan dock. O kan med fortsatt utveckling göra det bra i en 3e/4e på sikt. Dock hvkollen som ryktet kommer ifrån? Bör tas med en nypa salt.

Kanske men å andra sidan så spelade ju Erik knappt. Va väl snarare David G som ersatte honom/tog hans plats.

Snacket gällande Johan Johnssons ev ankomst. Kan de va så att man tänkt spela liknande ? Så som jag skrivit nedan.
1 Center: Ullström 2 Center: Ljungh 3 Center: Bengtsson 4 Center: Johnsson.

Jag tror vi värvar en ny första center och låter Ulla vara vinge. Sen har vi Gustafsson också som center

Didrik Strömberg har ju ryktats till HV. Såg honom live igår och blev riktigt imponerad. Förutom en puck-out så stod han för två assistpoäng och ett otroligt moget spel. Inte flashig på något sätt men behärskar spelet med puck väldigt bra. Resolut i sina handlingar och verkar till synes vara en pådrivare med ledaregenskaper. Väldigt populär i gruppen.

Övertygad om att han skulle kunna växa ytterligare i HV-dressen.

Vad händer om Timrå går upp då?
Har det snackats nåt om det, om han då väljer att stanna eller går till HV?

Även Johan Johnsson var riktigt bra. Rätt bra teknik och var stabil hela matchen. En perfekt spelare att ha i en 3 formation som man kan fortsätta att utveckla och bygga en stomme med.

Didrick hoppas jag man verkligen vinner kampen om