Seriösa rykten 18/19: Diskussioner

Lite oklart svar. Menar du att jag kritiserade Hult nu eller?

[quote=“magnus b”]
Riktigt bra värvning. Dock kan det nog ta någon säsong innan han är en topp-4 back i HV71. Ingen som helst tvekan att han kommer nå den nivån dock.

Det finns alltid en risk i att plocka denna typen av superlovande spelare. Han kan skriva kontrakt med NHL och vara förlorad innnan han har nått sin potential i HV dressen. Men jag tycker det är kanon att HV vinner kampen om en sådan talang.[/
Enig mycket bra!

Nej inte alls, bara påpekade att han verkar otroligt svajjig i sin kommunikation och att man nog gör bäst i att avstå från att tolka hans uttalande.

Människan är ju utvecklad med en stark vilja att hitta mönster i allt, men jag tror inte man skall leta mönster i det Hult säger.

Johan Rylander skriver i dagens GP att Matt Donovan skall vara klar för HV.
Kanske något som tillkännages närmaste dagarna nu när Frölunda spelat klart!?

Matt Donovan är en bra värvning. Precis som Markus Ljungh och Martin Fehrevary. Det är precis det som verkar vara Hults melodi, bra värvningar. Han verkar hålla tassarna borta från ”håll-käften”-värvningarna. Bra eller anus? Förmodligen rätt bra ur ett ekonomiskt perspektiv, men faran är att HV blir lite för mycket mellanmjölk. Alla är ju typ treor på en poänskala 1-5 om ni förstår hur jag menar…

Personligen så saknar jag stjärnglansen lite. Saknar den där spetsforwarden och kanske framförallt, den där poängproducerande och högerskjutande backen med power-play som favoritsysselsättning.

Sen är det ju det här med att köra Frölunda-modellen, att värva unga och mycket lovande spelare. Det är väldigt dubbelt. Helt ärligt så brukar det ju ta en halv-hel säsong att hitta rätt i SHL också. Tror Hult trivs med att kunna säga att de lämnar HV för NHL, för det passar egot samtidigt som det sänder signaler om att HV är en bra klubb att utvecklas i vilket sannolikt stärker varumärke och rekryteringsmöjligheter. Dels är det ju en sanning med modifikation eftersom flera av dessa talanger skulle utvecklats snabbt i princip alla miljöer, men sen är det ju också så att det oftast blir väldigt kortsiktigt. Vi får lite pengar som plåster på såren och kanske väljerspelaren HV om den vänder hemåt. Summa summarum är nog ändå att jag ändå tycker fördelarna väger upp nackdelarna här… gillar framförallt tanken om att värva spelare på väg uppåt utvecklingsmässigt. Etablerade spelare kostar mer och brukar vara på väg åt motsatt håll. Lex T. Mårtensson, M. Thörnberg, N. Persson m.fl…

Min slutsats är nog ändå att jag tror att man är något på spåret här. Men jag tror att man måste lägga dit ett körsbär på grädden också. Lägga lite stålar på en håll-käften-back till exempel. Det tror vore bra rent sportsligt, men även locka fler fans till arenan, sponsorer etc.

Ser mer än gärna Donovan i HV71 och tycker det är en “stjärnvärvning” om han kommer. Han petade både Dahlin och Adam i fhc PP under säsong. Utvecklats mkt under tiden i SHL.

7 mål och 20 assist samt 11+ tycker jag är riktigt bra. Ersätter han tex Jaakola är det ett rejält lyft.

Är en plus artikel. Men vad skriver han?

Såhär sa min polare idag som är enormt Frölunda fan o kollar alla deras matcher:
Detta var hans bästa säsong både poäng och spelmässigt.
Nackdelen med Donovan är att han stundtals spelar väldigt naivt i egen zon. Men har en stor uppsida offensivt och skulle inte förvåna mig om han tar ytterligare ett steg till nästa säsong. Han har dock vart väldigt ojämn Hos oss och känns i dagsläget inte som någon större förlust. Med det sagt skulle inte förvåna mig om han blommor i Hv hade vart typiskt.

Donavan som en av tre tilltänkta toppbackar tar jag alla dagar i veckan. Säg att man skulle behålla Elliott och landa ytterligare en spetsback. Då tycker jag HV har en riktigt bra backsida. Och även om det bara skulle bli en toppback till skulle det kunna bli bra.

Elliott/Mr X - Berglund
Donavan - Fehérváry
Persson - Strömberg
Ytterell

Utöver det tror jag faktiskt chansen är rätt stor att Erik Brännström kan återvända till HV under säsongen.
Om det inte blir Las Vegas är jag inte heller säker på att han är redo att ta en tröja i AHL.

När man är på väg att tappa en bra spelare, är det inte ovanligt att supportrar dissar spelaren ifråga och säger “det är ingen större förlust”.

Ser man till verkligheten, så har Donovan bäst ± i Frölunda med +11. Som jämförelse har Rasmus Dahlin +4 och Adam Almquist -2. Donovan var dessutom den spelare i Frölunda som var inne på flest mål framåt i fem mot fem, 41 st. Där kan man jämföra med tvåan Adam Almquist, 33 st och trean, superstjärnan Ryan Lasch, 31 st.

Så enligt mig, skulle det vara en stor förlust för Frölunda om Donovan lämnar och en jättestor tillgång för HV71 om han nu skulle hamna där.

Med HVs intresse för Donovan tolkar jag det som att man inte lyckats behålla Elliott. Inte en överraskning då Elliott är för bra för denna ligan men hade gärna sett honom en hel säsong i HV och tillsammans med Donovan gjort backsidan till kanske den bästa i shl. Känns osannolikt.

Donovan är klar!
Jag tror han är ersättare till Jaakola. I min bok en väldigt bra ersättare till Topi.

Du brukar ha koll! Hur ser det ut i övrigt? Ngt intressant på ingång? Hur nära är man att lyckas signa upp Önerud???

Ja antingen som Topis eller som Dylans ersättare så vore han ett uppköp tycker jag !

Är Donovan ersättare till Jaakola så fick vi precis en uppgradering. Det gillas!

Frågade Henrik Leman om Donovan ryktet med.
Han svarade att han tror att Donovan helt enkelt inte gett Frölunda nog för att vara en förhållandevis välbetald importback.
Vidare verkar han inte känna till Hv ryktet men tycker det låter intressant och att Matt är en trevlig och ambitiös kille.

Jag väntar med att ropa hej innan de är officiellt. Det lär de inte bli dagen efter Frölunda åkt ur.
Jag gissar på tisdag/ onsdag kanske. Om de stämmer.
Stämmer de då är de en kanonvärvning.

Klar? Inget hört.
Kör PM så inte forumet omkullkastas.

jnytt.se/article/shl-stjarn … -for-hv71/

På pappret bra ersättare till Pilut.

Förra säsongen hade HV71 inte någon spelare i poängligan topp 25. Tror första kom på plats 35 eller nåt.
Det gick ju bra ändå så att säga. Men håller med om att det vore fint med någon som kommer in på topp 10 eller topp 5.
Undrar om de värvar för en jämn uppsättning eller om det bara var en tillfällighet?