Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Tråd för diskussioner.

Jag hade inte uppfattat intresset för Lööke innan, det är väl i linje med vad sportcheferna gjort bra på senare tid, med möjligt undantag för kokkonen som inte riktigt växt i shl-kostymen.

Senaste diskussionerna gällande Jens Lööke är dock INTE att han hamnar i Hv71.

Mr madhawk skriver i expressen (premiumartikel) att hv är ett av flera lag som vill värva jesper pettersson från dif. Han spekulerar i att hult ser honom som en ersättare till kinnvall. Kan nog stämma för hult gillar ju att ersätta bra spelare med sämre spelare.

mörkrädd… fy fan va pinsmt

Exakt vad jag trodde, Hult alltså, vi måste få bort honom

vi lär ju vara i allsvenskan så då lär han ändå inte vällja oss, en problemet då lär hult värva 6-7 backar i bottenlagen i allsvenskan

Hult har jagat Pettersson förr, men givetvis stämmer det INTE att han skulle vara en tilltänkt ersättare till Kinnvall.

Viktigt att tillägga är ju att detta är Hökens funderingar, han kan ju likaväl vara ersättare till Emil eller Arell.

Precis, Robert76. Kinnvall ska ersättas med en riktigt duktig offensiv back. Kanske har man redan hittat en ersättare i Donovan, som enligt uppgifter stortrivs i HV. Höken borde gå tillbaka till sitt gamla jag, då han lämnade spekulationerna åt andra och kom med rena uppgifter, men eftersom han numer livnär sig på detta, så måste han antagligen leverera lite mer än bara ”Pettersson påväg till HV71 - punkt”. :slight_smile:

Jag förstår inte riktigt problemet?
Pettersson är en bättre back en både Arell, Johansson och Williamson. Kan aldrig vara tanken att han ska ersätta Kinnvall.

Emil har kontrakt över nästa år så det är i så fall Arell som han skall ersätta.

Tror mycket väl att han ser honom som ersättare till kinnvall. Högerskytt och spelar PP i DIF, dessutom gjort hyffsade 17p. Jag menar vi är ju ett bottenlag och DIF ett mittenlag, så det enda hult kan locka med är väl en större roll och mer pengar?

Tror precis som du!
Sålänge nuvarande sportchef sitter kvar kommer vi aldrig lyfta oavsett vilket. Vi kommer i bästa fall vara ett playin gäng. Mer troligt allsvenskan antingen i år eller snart .
Bedrövligt att han får sitta kvar .

det är lugnt vi kommer spela i allsvenskan så det är bottenlagen där Hult kommer värva :slight_smile:

Jag tror precis samma, exakt som han såg Arell som ersättare till Lauridsen, Hult har hybris och tror sig se potential i spelare som han kan få billigt och sen utveckla till stjärnor och sen bli geniförklarad som Sportchef, tyvärr så träffar han typ aldrig rätt förutom när han inriktar sig på unga spelare som faktiskt har en uppåtgående trend typ Kinvall, Borgman, Han får värva unga spelare eller etablerade spelare det är det enda han klarar av, han måste sluta med sin fynd-hybris för han suger på det hårt. Å andra sidan, han måste sluta PUNKT. Jag kommer inte titta på ett Hv71 med Hult nästa säsong, inte en chans att jag stödjer att dom låter Hult vara kvar 21/22 efter alla fiasko misstag han gjort

Bara att instämma. Jag älskar ishockey och HV71 först och främst. Men fan vad tråkigt det blivit med Hult. Fan ingen eufori längre alls. Fan med karaktärer och allt tjöt. Karaktärer hade vi förr. Man satt ju fan heltaggad varje match när vi hade spelare som kunde tända hela laget med lite fulspel och man stod upp för varandra. Nu är det bara patetiskt att se hur motståndarna kan köra med oss.

Kapten får tackling ingen reagerar. Pilut skadades av sylvegård i playin ingen reagerar.
Nä man får kolla på youtube klipp från back in the day när det verkligen var hetta och hela hockey-Sverige hatade oss.

Nu skrattar dem istället.

Blir Hult kvar och kommer fortsätta ersätta spelare med sämre dito så är det bara bojkott som kan få föreningen att vakna upp.

Blev ot. Så för att vara ont, så hoppas jag verkligen inte ryktet stämmer om Pettersson

Enligt expressen dagens lästa artikel att Martinsson och Wedin har outkonsuler är inget förvånade och att de eventuellt lämnar efter säsongen är inte heller oväntat. Även om vi blir kvar i SHL måste hv snabbt presentera en plan hur man vill ta klubben framåt. Och övertyga Martinsson och Wedin att vara med på den processen. Annars tror jag de drar. Om de blir allsvenskan så drar de med 100 procent

Inget anmärkningsvärt alls om de har out till KHL/NLA/NHL. Sedan gäller väl kontrakten bara i SHL, så åker vi ner så bryts kontrakten. Det sista är en ren gissning men det är så det brukar vara generellt. Det finns dock inte på kartan att de skulle ha out mot andra lag i SHL.

Jo outen är givet mot khl/nla. Ja om de är allsvenskan så bryts väll alla kontrakten, tillochmed Andrae, Olausson och Wikström va?