Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Vad vill du ha sagt?

Du har ofta synpunkter på vad andra kommer med och tycker, men tillför sällan något av värde själv. Så vad är det du vill ha sagt?

F ö så har både sir Ward och framförallt Quila blivit sannspådda i flera av sina avslöjanden.

Nej, jag satt och väntade in vad Ward skulle hitta på idag, så att jag kunde hänka på där. Tyvärr blev det ett missförstånd, då Ward satt och väntade vad jag hade för bra hittepå idag. Moment 22. Attans.

:laughing: :laughing: :laughing:

Haha ni orsakade ännu ett trasigt tangentbord från allt ALT+F5 Dock, men hoppas på en Önegud presentation idag

Ber om ursäkt Nutarviguld!

Önerud är klar, men tydligen vill man hålla på det lite. Var helt säker på en presentation igår, men vi får hållas helt enkelt.

Angående att ingen här på forumet hann avslöja något om Torp innan han presenterades. Eller ja, jag kan ju bara tala för mig själv.
Torp blev klar på mycket kort varsel. Det gick undan från första kontakt tills kontraktet var påskrivet. Nästan omöjligt på det viset att det hinner läcka ut till någon, då det oftast tar lite tid att få spridning.

Jag vet långt ifrån allt som händer, men den bråkdelen jag får reda på försöker jag sortera in. Ibland bekräftas rykten av fler källor jag har och då brukar träffsäkerheten vara stor. Ibland går saker i baklås i sista stund, men man förstår lite av det massiva arbete som görs bakom kulisserna och att allt inte är så svart på vitt som en del tycks tro. Ibland är det felaktiga uppgifter, ibland korrekta, ibland är det snabba vändningar och ibland är det missförstånd.

I många fall av de missförstånd jag varit med om så är det klassiska viska-leken som blivit fel. Detta om exempelvis två spelare har lika namn, eller i vissa fall om två spelar på samma position och i samma lag. Oftast är det namnen som kan bli fel.
Just därför är jag skeptisk just till om ThörnBERGS påskrift är klar, då TörnGREN förlängde i just samma veva. Samma funderingar ställer jag mig nu till Hjalmarsson, då Torp delar samma namn (ja, jag vet, med annan stavning). Man har jobbat länge på just Hjalmarsson och tror vi är mycket nära, men där kan det lätt bli förväxlingar just när rykten sprids från mun till mun osv. Faktumet att Hjalmarsson fått en hel del mediautrymme de senaste dagarna gör (tyvärr) att hans marknadsvärde höjs och vi är garanterat inte ensamma om att vilja signa honom. Samma gäller Ullström.

Vad gjorde Thörnberg i HG häromdagen har folk frågat mig? Jag har ingen aning, men är det på gång en underskrift tror jag inte Thörna själv skulle lagt ut ett instagraminlägg om att han var nere vid isen och kikade. Tror däremot man mycket väl har diskuterat och påbörjat en förhandling, men nu killgissar jag bara. Kanske kommer det ett flashigt HVTV inslag med Önerud och Thörnberg direkt från isen? Återigen killgissar jag.

Det jag menar är att jag försöker vara tydlig med om det jag skriver är egna spekulationer, eller inte. Lägger jag något i spelardrömmar finns det inte lika stor säkerhet som om jag lägger det i seriösa givetvis. Men ni ska veta att jag inte vill vilseleda, eller sprida osanningar och jag delar också bara en bråkdel av det jag får kännedom om med vetskapen om att det många gånger är bättre att tiga.

Quila om man säger såhär, när jag eller många av oss andra här “hör” ett rykte så är det ifrån någon random social media post eller att man hört någon i Hemköp-kön stå och mumla.

Det är uppenbart att du har bättre “källor” än just nämnda, jag uppskattar dina inlägg mycket och jag vet inte om någon har fört statistik men ligger Quila någonstans på 90% träffsäkerhet ? Det tycker jag är ganska bra, jag blir iaf sjukt taggad varje gång du nämner något nytt Quila så fortsätt med det och tack för att du delar med dig!

Instämmer till 100%. Quilla- du är en av dom jag får lite extra puls av när jag ser att det har postats ett nytt inlägg. Stort tack!

Själv älskar jag rykten, oavsett källor. Det är alltid intressant att höra vilka namn det spekuleras om som ska komma till HV. Silly season är nästan det bästa på hela året.

Håller både med och inte samtidigt, jag älskar det, samtidigt som man hatar det, som tex förra året…Wedin YEEEEEES, några spännande Allsvenska lirare YEEEES, sen börjar man räkna lite “hmm backsidan” så ser man “Arell” NEEEEEEJ “Bertov” NEEEEEEJ och tänker för sig själv “ok sista backen lär ju bli en riktig kung back”…“Karlsson” NEEEEEEEJ

Silly är egentligen underbart, men inte med Hult som sportchef

Danke schön shitkicker.

Din jävel :laughing:

twitter.com/HV71/status/1391316 … 83/photo/1

Andrae, Nybeck o Olausson?

Mycket skönt ifall så är fallet.

Tror Forsberg, Nybeck och Andrae kan presenteras snart.

Låter rimligast så tar vi de rutinerade senare.

Olaussons hår, ej forsberg

Där kom det.

Kontrakten med Emil Andrae, Zion Nybeck och Oskar Olausson gäller i ett år.

Bra nyhet, lite förvånande angående andrae men de övriga 2 var rätt väntade men underabart

smt.se/artikel/hjalmarsson- … en-ar-over

Då verkar vi kunna räkna bort Hjalmarsson.

Tråkigt att han inte känner sig ha drivet och motivationen kvar men det är nog i så fall lika bra att det inte blir HV71.