Det är ju lite så också att ett annat lag i NHL ska vara intresserade av honom. Hans tjänster, som ligger i defensiven och inte poängmakeri, gör att det blir ytterst begränsat där borta ju mer åren går. Nu har han varit i Arizona, som inte är särskilt bra. Frågan är då om något annat lag ens plockar honom. Jag har svårt att tror det.
Om han kommer så dyker han upp med en stor pondus och skalle. Han vet vad som krävs för att vinna. Något vi verkligen har saknat. Och som du säger, en stor möjlighet att bli en hjälte, likt Kenny Jönsson i Rögle.
Frågan gällande pengar är nog i det här fallet ytterst sekundär från båda parter. Mannen har trots allt tjänat ihop cirka 44 miljoner dollar enligt Capfriendly (capfriendly.com/players/niklas-hjalmarsson). Han skulle säkert gå med på en liten peng.
Då kan vi räkna bort Filip Ahl. Verkar vara klart med nån tjeckisk klubb. Till JP säger han att det inte blir en återkomst i år. För ett år sen hade jag sagt tvärnej på frågan om jag ville se honom i HV-tröjan igen. I allsvenskan hade han dock varit en drömvärvning.
Här talar vi om killen med “Klubbhjärta”.
Han bryter sitt SHL-kontrakt för att hjälpa till. Helt klart en som man vill ha i sitt lag om man vill vinna ett “krig”.
Trots att vi “bara” har 5 spelare 0ch 3 ledare, så vill jag påstå att vi redan nu har betydligt mer pondus och attityd i det omklädningsrummet än det “alibilag” som tyvärr hade i år.
Spelar med hjärta, men det enda jag minns av honom är hur han i backpar med Grillfors ensamma höll på att kosta oss guldet 2010 mot DIF. Men i allsvenskan kan han säkert funka.
Det är 10 år sedan, han har varit mkt stabil senaste åren och han kunde spelat i shl om han ville. Menar Arell, Bertov mfl är ju sämre än han. Kommer hålla bra nivå i HA.
tänk om det hade funnits vattentäta system för att jämföra backpar, vad enkelt allt hade varit.
Det är ju helt omöjligt att jämföra grillen å torpets insats på den tiden (även om till och med jag minns att det gnisslades lite då, säkert från mig personligen), med insatser från texvis backparet Johansson/Arell den gångna säsongen. Vi hade en generellt högre skills-nivå i laget på den tiden.
Jag hoppas att det är som några av er hävdar, att Torpet idag är en bättre defensiv back än 2-3 av de vi hade under den gångna säsongen.
bara så du vet de heter silly season för en anledning. Det är upp till var och o tro på de ryktet som kommer ut eller inte. Med Önerud är de nog ömsesidigt att båda vill ha han i HV men kan tänka mig att HV inte vill betala ut samma lön som han har nu och Önerud förstår säkert det men att hv första erbjudande kanske var i det lägsta laget (hypotetiskt) och nu är di ett allmänt lönespel och frågan är vem viker sig först. De kommer komma överens, antagligen på 1+1 elr nåt liknande