Törngren är en så oerhört viktig förlängning. Det bästa som kan hända är att han får en bra utväxling i HA och blir en riktigt bra poängspelare. Det “värsta” som kan hända är att han fortsätter som vanligt, dvs en riktig slitspelare som dominerar i BP. Så även om inget händer och han spelar som tidigare så är det en förlängning jag hade velat i SHL också. Men ännu mer nu.
Kan ju alltid hoppas. TÄNK om Önerud, Thörna och Ulla nu kommer. MÄNGDER med klubbhjärta. Sen kanske även Olausson, Nybeck och Andrae. Blandat med spelare som Lindbäck och Karlström, känns som en väldigt bra mix om det skulle bli verklighet.
Härligt att önerud och Thörnberg på ingång. Använd dessa smart nu och efter deras kroppar. Båda har lite slitningar efter långa o oömma karriärer. Ser kanske att dessa inte ska vara dem femma som spelar mest men används i viktiga situationer. Lite så Timrå har använt deras erfarna pjäser. Därför jag inte vill se dessa i 1 formationen utan där kanske lite mer yngre och ”friska” spelare ska leda oss, speciellt i serielunken. Jag ser dessa 2 herrar mer viktiga i omklädningsrummet än på isen.
Innan ni får era nickers in a bunch, så är ryktet om Thörna inte bekräftat. Sir Ward: hör av dig. Har du på benen för detta rykte skall det ligga i seriösa, innan det diskuteras i diskussionsdelen, här pladdrar vi inte om saker som inte kommit till den nivån.
Sir Ward är lika pålitlig som andra med insikt i föreningen, men rykten är rykten och vi vill oftast ha att samma rykte kommit fram på mer än ett sätt innan vi sätter det som “seriöst”.
Vi vill säkerställa att vi har hög kvalitet på det som skrivs här och att folk kan lita på att vi inte bara sitter och släpper igenom allt dravvel som idioterna på facebook har i sina våta hockey-drömmar.
Som exempel: sulans inlägg i denna tråd hade inte fått stå kvar här om inte andra källor hade samma info. En person som kommer in här och lägger ett sådant rykte som sitt första inlägg har lika stor trovärdighet som bagdad-bob.
Enligt Aftonbladet överväger Niklas Hjalmarsson en flytt hem till HV.
” Det som kan stoppa en övergång till HV71 är om en NHL-klubb kommer med ett lukrativt bud som 33-åringen inte kan motstå eller om skattesituationen blir en sådan att det blir extremt tufft att redan till hösten spela hösten i Sverige.”
Skulle Hv lyckas få hem Hjalmarsson så är det en av de största värvningarna någonsin i svensk ishockey.
Hans meriter skojar man inte bort och är en av de mest framgångsrika i svensk ishockey men fått en undanskymd roll då han varit en defensiv spelare.
Då har vi vår kapten i hamn som kan leda skeppet mot SHL. Skulle man värva han så tror jag säkert att en hel del tyngre namn kan hamna i Hv71. Hjalmarsson har skapat ett otroligt kontaktnät på andra sidan och många som gillar honom. Så en Toews och Kane om några år hade smakat fint. Jag säger som Gunde, ingenting är omöjligt.
Jag håller helt med dig om att Hjalmarsson är ett namn som skulle kunna skapa ringar på vattnet och således göra det enklare att rekrytera fler spelare, detta då Hjalmarsson är ett välmeriterat namn och tränarstaben likaså. Ambitionen från HV71 är tydlig. Men Toews och Kane? Nu får du nog komma ner på jorden lite.
Intressant.
Är det du som avgör vilka rykten som skall godkännas eller inte?
Du menar alltså att de som är HV-supportrar på Facebook i stället för här på forumet är idioter. Det känns lite som översitteri faktiskt.
Så om man gör sig omaket att bli medlem här på forumet för att lämna ett rykte som man hört, blir man märkt som Bagdad-Bob, bara för att det är det första inlägget? Vem avgör om Sulans rykten är trovärdiga gentemot andra forummedlemmars, bara för att han är ny?
Lite mer ödmjukhet för forummedlemmar som inte är med i “innersta kretsen” hade kanske varit lite mer klädsamt.
Ja, Diabolics är ju en mod, så givetvis granskar han, precis som vi andra moderatorer sanningshalten i vad som skrivs i en tråd där man diskuterar seriösa rykten. Det heter seriösa rykten av en anledning. Betydligt större tålamod mot s.k. ”Bagdad-Bobs” visas i tråden ”spelardrömmar”. Alla behandlas lika, eftersom alla som lägger ett rykte i seriösa ryktestråden får redogöra för en mod via pm.
Har du Farzan fler frågor, eller funderingar om detta, så skicka ett PM så tar vi det där. Nu återgår vi till att hålla denna tråd till att diskutera seriösa rykten.
Det där med Toews och Kane var ironi. Men att Hjalmarsson är bra vän med framförallt Toews så vem vet om några år.
Men självklart tror jag inte på det.
Att HV varit ute efter Hjalmarsson en längre tid är inget nytt. HV har jobbat på ett möjligt scenario att få hem Hjalmarsson i ett par års tid och haft en god dialog hela tiden. Målet har hela tiden varit att få hem honom till säsongen 21/22 och Hjalmarsson har själv haft detta som plan i och med att barnen är i skolålder osv.
Jag tror faktiskt inte att faktumet att HV spelar i hockeyallsvenskan behöver vara någon nackdel heller för den delen. Detta är ju en möjlighet att göra något stort och vara med på en resa som kommer skriva in sig i historieböckerna om vi skulle klara upp att gå upp till SHL redan efter en säsong.
Sedan är ju NHL, NHL och hockey är hockey och det svänger fort, men känslan är god. Skulle ju vara en sann dröm och tänk möjligheterna för en sådan som Andrae. Det lär ju inte direkt minska chanserna till förlängning med inte bara Stillman som coach, utan en av våra bästa backar någonsin och få chansen att ta lärdom av honom.