Fan vilken mardröm när en klubb som Oskarshamn är mer attraktivt att spela i än kära hv
Ja, helt sjukt. Svårt att förlika sig med det.
Man kan ju också se det som så att det är mer attraktivt att spela i SHL än i allsvenskan. Har säkert inte med HVs attraktivitet i sig att göra.
Jo de gör det ju man är i en sämre liga med sämre ekonomiska fördelar (vet om hv har mer pengar på kontot men lönernar generellt högre i SHL än i allsvenskan) och är man en klubb i en lägre division så är det inte lika attraktivt generellt sätt. Sen finns de alltid undantag. Men summasumarum är att det är verkligen en mardröm att OIK ligger över hv och vi har gått från Smålands främsta klubb till knappt vara topp 3. Nu fightars vi med Västervik om 3 platsen och alla som följt allsvenskan vet om hur de är tar steg på steg. Sen om folk inte inseer detta som fortsätter kolla youtube repriser som facebookgruppen gör så fine.
William Rahm fortsätter ner i HA.
Förstår helt ärligt inte storheten. Tycker att målvakter som kommer hit på sin höjd gör en bra första säsong för att sen falla ihop till år två. Inte den utveckling man vill ha.
Marcus Karlström alltså. Tja, känns väl OK på förhand, ändå 7:a i backarnas poängliga, dock -6 i +/-.
På minus-kontot finns att han bara gjort en riktigt bra säsong trots 26 år gammal.
Marcus Karlström alltså. Tja, känns väl OK på förhand, ändå 7:a i backarnas poängliga, dock -6 i +/-.
På minus-kontot finns att han bara gjort en riktigt bra säsong trots 26 år gammal.
finns ju fler spelare som blommat ut i denna ålder, här är ett bra exempel.
eliteprospects.com/player/1 … an-akerman
William Rahm fortsätter ner i HA.
Förstår helt ärligt inte storheten. Tycker att målvakter som kommer hit på sin höjd gör en bra första säsong för att sen falla ihop till år två. Inte den utveckling man vill ha.
När William Rahm inte ens kan utveckla en talang som Hugo Alnefelt så förstår jag inte vad det är han gör som är så bra? Men Rahm fortsätter att hyllas och belönas med nya kontrakt år efter år.
Med allsvenska mått mätt är detta en bra värvning på förhand. Troligtvis inte om hv hade spelat i shl. Kan säkert blomma ut ännu mer i hv.
Kom igen, diskutera Marcus i hans tråd, jag orkar inte flytta över alla era inlägg hela tiden, detta är tråden för seriösa rykten, och Marcus är inte ett rykte sedan en halv dag tillbaka.
Jag lägger ändå värvningen på Hults konto.
Både Samuelsson och Stillman har jobbat utomlands och har nog inte jagat spelare från Allsvenskan till sina gamla lag.
Detta är en ren chansning då han har en säsong bakom sig.
Tror inte han är värvad för 3:e backpar.
Man skriver att man hoppas Hv kommer hosta upp spelare som ska ta oss tillbaka till SHL. Då anser jag att detta är två chansningar vi värvat.
Att tro vi kommer dominera Allsvenskan med just spelare från Allsvenskan så räknar jag inte med att gå upp.
Men jag hoppas givetvis att Hult får fnatt och helt plötsligt börjar hitta spelare från andra sidan pölen.
Det krävs om vi ska vara med och leka om SHL platsen!
Jo du har nog rätt i att detta är Hults värvningar. Dock känns det som att detta kan ha varit spelare som Hult hade tänkt för SHL. Vad tror ni andra?
Hoppas som sagt att tränarna är tillfrågade innan bläcket torkat.
Han säger att han inte vet var han spelar nästa säsong, men att “det är klart man är sugen på HV” och att de varit i kontakt litegrann. Och att HA inte avskräcker. Han säger vidare att han är i den åldern då man söker motivation och inspirerande utmaningar och att HV:s degradering gjorde honom “väldigt sugen”.
Han säger att han inte vet var han spelar nästa säsong, men att “det är klart man är sugen på HV” och att de varit i kontakt litegrann. Och att HA inte avskräcker. Han säger vidare att han är i den åldern då man söker motivation och inspirerande utmaningar och att HV:s degradering gjorde honom “väldigt sugen”.
Att Ulla vore en supervärvning i HA är helt klart. Hoppas hoppas!
lägger in lite mer av citatet då jag tycker det krävs för kontexten… speciellt det med pusselbiter…
Det faktum att HV71 nu tvingas starta om i hockeyallsvenskan verkar inte avskräcka David Ullström.
– I den ålder jag är i nu så söker man motivation och inspirerande utmaningar. När jag såg att de åkte ner så blev man ju väldigt sugen, men vi får se vad som händer och jag har som sagt inte pratat så mycket med HV. De har många pusselbitar att lägga på plats och mycket att göra i organisationen, så vi får se.
man kan ju hoppas, men jag tror det är mycket spel för gallerierna eller vafan man säger… det måste ju låta så, men jag gissar att han hoppar på mer prestige/penga-fyllda grejor om de dyker upp, och varför skulle han inte?
Shit. Vill Ulla hem är det en nobrainer. Precis som när vi spelade i SHL.
Skulle vara en wow-hållkäften-nuskaviupp-draåthelvete-värvning.
Han har sagt så inför varenda säsong i princip, men sen tar han något erbjudande med mer cash i i slutändan.
Tror verkligen inte vi får hem Ulla, men drömma kan man ju
Nu har flera av de spelarna från den generationen redan fått vara med och vinna guld med HV. Men jag hoppas att inser att det här är en möjlighet att skriva in sig som hjältar i historieböckerna för väldigt lång framtid fram över.
Jag hade välkomnat Ulla alla dagar i veckan men bedömer chansen som relativt lite. Får hoppas Stille tar ett snack med grabben.
Edit: kanske mer korrekt att säga att det här är en möjlighet att stärka sina roller som hjältar i historieböckerna.
Viktigt med Törngren. Vilken jävla dröm ifall Ulla kommer oxå! Vi hade haft en bättre 1a C i allsvenskan än vad vi hade i SHL.
Ulla har visst mer kontakt med HV än vad han nämner i artikeln Är det någon som kan ro hem detta, så är det Stillman och möjligheten att spela upp HV igen. Hult har dessutom väldigt bra kemi med Ullström, så ser inte detta som alltför långt bort.
Törngren! Ja, ni som orkat läsa mina inlägg genom åren vet ju hur mycket jag gillar Törngren. Har väntat på hans stora genombrott i många år nu. Vilken potential han har. Tror det kan bli en explosion i HA för hans del. Mycket viktig förlängning!