Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Tycker lindbäck verkar lovande. Backar inte för en fight heller. Mycket hellre yngre spelare som vill någonstans än en trött hillding t.ex.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=tFXLV0IvP50[/url]

Tycker han känns mkt stabil ingen varannan dag spelare. Sen hade +11 vilket jag tycker är bra med.

Tycker det ändå är lite konstigt att det inte har presenterats något mer. Någon gubbe (Önerud) måste ju ha skrivit på nu.

Om jag hade varit Önerud, Törngren mfl så hade jag nog väntat med att skriva på tills det var klart med tränarsidan och sportchef. För de yngre är kanske fystränare/individuell skillscoach t.o.m. viktigare än HC.

Tror många väntar på o se hur ledarna ser ut efter årsmötet i juni, fram till dess lär det vara relativt avvaktande i hv

Blir intressant och se hur det blir med rekryteringar och förlängningar nu när Stillman är tillbaka, med tanke på att han stod på AJ:s sida. Tänker främst på Önerud (väl?) och Tedenby som var med på den tiden. Tror ni det försvårar för dem att komma tillbaka, eller är det glömt?
Vet att Teden kanske inte har tänkt återvända denna säsong. Men ändå…

Ja, det blir sjukt intressant. Vad jag minns av rapporteringen så handlade kritiken dock om AJ, inte tränarteamet som helhet.

Sen kan jag känna lite så här. Vill nu inte gamla spelare hem. Ja, då får det vara så. De har fått lulla på nu sen Hult tog över, och se var det lett oss…

Önerud var väl inte ens i HV under AJs tid.

Stämmer om Önerud, Tedenby va det dock. Men även viss Törngren som dock va sista året junior.

Truppen i sin helhet: eliteprospects.com/team/5/hv71/2014-2015

My bad. Dålig research. Var ju lite osäker. Hoppas mycket på Teden till nästa säsong om inte vi lyckas till denna…

Enligt något inlägg på instagram så är det någon som skriver att Hjalmarsson ska vara klar för Hv71.
Ska vara någon med en säker källa. Men det har man ju hört förut spelare som är klara men som inte dykt upp!
Någon som kan bekräfta detta?

Tror inte vi ska bli jätteöverraskade om Hjalmarsson spelar i HV nästa säsong.
Ganska mycket som talar för detta kan jag tycka.

Pengar har han ju gott om så om han tjänar några hundra tusen mindre brutto om året i allsvenskan än SHL kan han nog leva med.

Du kan inte länka eller klippa in en bild på inlägget?

Det är någon som kommenterat det under HVs pusselbild på Insta.
Nåja, vi tar en skopa salt på de.

Har dessvärre valt att avsluta mitt instagramkonto så kan inte se. Vad heter profilen som kommenterat?

Hjalmarson har ju förut varit väldigt tydlig med att han bara vill spela på högsta nivån och om han inte kan göra det så lägger han ner. Typ att han egentligen inte är super intresserad av ishockey men gillar att tävla om att va bäst och därför kör han på i NHL. Så lät det i HV podden för ett antal år sen iaf.

Men han kanske gör ett avsteg för det för HV, vore en kalas värvning såklart

Jag kikade på instagram och tror jag hittade rätt kommentar. Ryktet, som det framfördes skulle inte kvalificera sig som seriöst rykte i detta forum. Sen behöver det inte betyda att det inte är sant. Hoppas kan man ju.

Vill påminna om att detta är en tråd för seriösa rykten. Inte en tråd för “någon skrev på instagram att XY är klar”.

Så kan vi avskriva Bagenda, som är klar för Oskarshamn. Allt enligt Aftonbladet.

aftonbladet.se/sportbladet/ … e-i-orebro

Då kan vi avskriva Bagenda han verkar vara klar för Oskarshamn