Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Visst kan det vara så. Men du måste nog förstå att det är många som inte håller andan i förväntan…

Lek med tanken att vi går upp till våren .
Det kommer isafall bli klart i slutet av april.
Blir ju inte enkelt att bygga ett Shl-lag?
Normalt gör man ju klart med spelare redan vid denna tiden och har en stor del av laget klart i april /maj.
Hur bygger man ett eventuellt konkurrensmassigt Shl lag under dessa förutsättningar ?

Ja det är nog lättare att “panik bygga” ett allsvenskt lag när man åkt ner, eftersom man har rätt mycket mer stålars än de flesta konkurrenter. Att “panik bygga” ett SHL lag, locka spelare med “om vi spelar i SHL så får du denna lönen och detta kontraktet” lär inte vara lätt och troligen något som är övermäktigt för herr Hult.

Är väl samma eventuella problem för alla lag, i alla sporter som går upp en division? Man har väl skrivna kontrakt som gäller vid en eventuell uppflyttning, likadant som att kontrakt kan brytas vid en nedflyttning.

Jobbet är säkert redan igång med kontakt med spelare som skulle komma till HV vid en eventuell upplyftning.

Jag skulle bli jätteförvånad om det inte finns några “Uppflyttningsklausuler” i kontrakten med tex Ullström och André. (Om man signar honom…) Kan nog hända att det även finns någon vi egentligen är tveksam till som ändå lyckats få sig ett dylikt kontrakt.

Inga seriösa rykten in ? Ifjol agerade ändå Hult och Co, dock alldeles för sent. Vågar man hoppas på ett lite tidigare agerande nu?

Jag har inte sett så mycket av Myles Powell (som det sägs man ska köpa loss). Någon som har koll? Rent statistiskt ser det väl bra ut (17p på 20 matcher), men det betyder att han missat 10 matcher.
Han lär ju öka konkurrensen och höja nivån antar jag.

Jaha, så denna transfer är alltså inte död i och med skadan på Zion?

Jag ser inget problem i denna värvning i sig, sen om han passar in, det vetefan. Vad är det som säger att denna nordamerikan gör det bättre än de andra som inte kliver fram?

Men, jag vill inte vara negativ, bra med mer “kroppar”. Bra att det händer något.

Lite inne på samma linje som Diabolics. Från att ha drömt och siktat högt är jag nöjd över att iaf något händer. Förhoppningsvis kan han bidra med lite ny energi och konkurrens.

Läste nånstans att deadline för transfer är framflyttat till 1 mars. Stämmer det eller har jag fått det om bakfoten?

Jag är försiktigt positiv till Myles Powell, han kommer säkerligen förstärka forwardsidan och vår offensiv.

Samtidigt så är det ju en back vi behöver mest, spelar ingen roll om vi värvar 5x Myles Powell om backar som Torp och Bertov ska lägga mackor till dem

Myles Powell vilket jävla skräp. Fy fan vad du suger Hult!

Vad tror du man får för en mille?? :unamused: OBS: IRONI!

Powell är ju inte den spelaren jag hade valt.
178cm 82kg

Hade velat se en rejäl grabb som ingen flyttar på när det väl gäller.
Men vet för lite om honom för att såga.

Hade ju velat se en Jouensuu typ som tar upp all tid för deras backar framför kassen.

Men fortsätter han att leverera 0,85p/match så klagar jag inte. Men spelare brukar ju inte bli bättre av att komma till Hv71 om man säger så.

Jag trodde i min enfald att det var backsidan som skulle förstärkas men men. Har vi bra forwards kanske pucken aldrig behöva vara i vår egna zon :slight_smile:

Ja jag fattar inte det heller, undra vad kostnaden är på vår FW sida kontra Back sidan ? 90% av vår budget på forwards ?

Försvarar INTE Hult och hans agerande på något sätt. Kan det vara så att man tar in Powell som ren ersättare för Zion? Menar de är lite av samma storlek osv. Så kanske man landar något ytterligare, menar att de skiljer en del på just Powell och Bryggman/Bouma tex.

Har man inaktiv och naiv att andre och svampen skulle komma är detta ända sättet. Nu väntar jag på 1 forward och 1 back till som behövdes innan zion skada.

Det kan mycket väl vara så som nämn att Powell ska ersätta Zion, har för mig att jag läste det i någon artikel också. En ganska dyr ersättare om man betalar de fantasisummorna som nämns. Är HV då beredda att betala det dubbla för spelare av shl-klass?

Så då är detta ytterligare en läxa i att inte reta upp sig i förtid, då prislappen inte var i närheten av vad som först rapporterades (om nu den senaste rapporten stämmer).

Hoppas de landar denna nya tjomme.

Vilka belopp pratar vi om nu, de senaste uppgifterna?