Vi behöver back.
Visst kommer inte göra bort sig, men gör han laget bättre? Höjer han lägsta nivån? Nja. En breddspelare som inte gör mycket mer än att avlasta
Jösses Hult! J. Thörnberg in på lån i 3 matcher. Kommer inte lyfta laget utan som oftast när Hult jobbar en som går rakt in i den grå massan.
Hur kan fans, ledning och sponsorer ta Hult i försvar. Loosermentaliteten bara lyser över HG!
Jesper har marginellt bättre poängsnitt än storebror Thörnberg. Men tror nog jag föredragit den senare. Mer kraft och styrka där.
Har inget emot bröderna Thörnberg (tror båda hade kunnat ta en tröja i årets lag med tanke på konkurrensen. I synnerhet Martin), men allt känns väldigt tafatt när Hult gör det han är bäst på. Typ ingenting.
Jaja. Nu hoppas vi Jesper höjer laget. Det behövs.
Johan Hult fortsätter att briljera…
Såg att någon skrev häromveckan att det slutar väl med att HV71 plockar in Jesper Thörnberg… Ja nu är vi där.
Folk pratar om Andre Petersson och vi landar Thörnberg på 3 matchers lån. Viss skillnad.
Vi kanske måste inse efter 7års misär bortsett 16/17 att Hult inte har något kontaktnät? Rätt många floppar som hade kunnat undvikas med några telefonsamtal.
Frågan är när ska man inom organisationen inse att Johan Hult förmodligen är den sämsta sportchefen i svensk elithockeys historia?
Fantastiskt att Hult plockar in en spelare från Hockeyettan när man ska ha in spelare som bör vara SHL:mässiga, skiljer ju bara 2 divisioner…
Att Martin kom in från hockeyettan har jag fick inga problem med i det läget och med hans meriter. Men Jesper, vad har killen egentligen presterat på denna nivån??? Nä denna förbannade Nisse Hult som bara tar the easy way och plockar in spelare som levereras på ett fat
Det va exakt samma sak när vi va i SHL. Då tog han från Allsvenskan, nu när vi är där tar har från div 1. Snacka om vass sportchef. Blir ju bara mer pinsamt detta.
Jag fattar inte hur folk kan gå igång på detta. För det är väl tämligen vanligt, och rätt naturligt, att SHL-lag lånar från allsvenskan och att allsvenska lag lånar från ettan. För HVs del handlar det väl mest om att klara den här veckan på ett ok sätt. Till matcherna efter jul är troligen Matson och Ytterell tillbaka. Tycker Jesper mycket väl kan testas för jag förmodar att Martin är indisponibel eftersom han saknades i Dalens match igår. Kortsiktiga lån är väl inget att gorma om. Det som kommer att betyda något är vilka nyförvärv man lyckas landa inför slutspurten i serien och inför slutspelet.
Obs! Detta är inger försvarstal för Hult. Jag tycker som de flesta att han borde bort, helst under detta år.
Jag ser egentligen inga problem med att Jesper får en chans i HV. Kan bara bli flipp typ. Men. Jag tror frustrationen här inne måste ses till kontexten. Forsberg var borta i sex omgångar. Matson och Önerud har varit borta sedan två veckor. Under samma period blev det väldigt tydligt att forwardssidan saknar djup (vilket vissa, host, host, påtalade tidigare än så). Och så har vi ju backsidan som är vad backsidan oftast är när Hult bygger lag.
Det är nog den kontexten som gör folk en smula irri när Hult levererar sitt andra raka Dalen-lån.
Men ja, jag hoppas och håller tummar och tår för att Lill-Thörna flippar.
Edit. Sen är det ju så att hur död marknaden än är så har det faktiskt rört på sig under säsongen. Det har dykt upp spelare på marknaden. Colin Smith och Tor Immo som Herkie påminde om tidigare. Så vem vet. Vi kanske inte hade behövt nåt Dalen-lån i den bästa av världar?
Skrev det den 4e december…nu hade det väl knappt gett pengarna tillbaka om man hade spelat på det iofs, men ja, Hult som sportchef är ta mig fan total öken. Karln må jobba stenhårt och vända på stenar dygnet runt, men det slutar ändå mer eller mindre alltid med att han landar nån vars direktnummer han redan har i telefonen sen sist spelaren var i HV. Seriöst, behöver man verkligen avsätta pengar till en heltidstjänst för att göra Hults jobb? Rapa floskler i intervjuer och ringa runt till spelare som har spelat i HV tidigare?
Jo det är ju lite upp till var och en vad man tycker är dött. Den är inte jättedöd för andra allsvenska lag iallafall som har svagare budget att röra sig med och letar på lite andra ställen än Hult gör.
I December har utöver Thörnberg totalt 16 spelare värvats till Allsvenskan som liga från lite alla möjliga håll och kanter, en del inom allsvenskan, en del ovanifrån och en del underifrån.
Jag köper inte det Hult säger. Om marknaden är död visa det då på något sätt, var lite transparent så att vi faktiskt förstår.
Det är lätt att sitta här och tycka men Hult är skyldig alla att vara extremt genomskinlig med allt han gör men det är han inte utan han fortsätter i det tysta. Något jag tidigare tyckt är bra men som idag gör att förtroendet för han minskar ännu mer.
Hult skulle göra sig själv en tjänst om han inte pratade om en död marknad tror jag utan öppet sa att han jagar spelare och att han har kontakt med några. Går det sen på röven så får han erkänna att det sket sig men att han försökte iallafall. Jag tror inte någon här förväntar sig att Hult ska lyckas med varenda värvning han försöker på, det är få sportchefer som gör det.
Är inne på samma spår. Låt Jesper spela först innan vi dömer ut honom. Inte direkt peppande för honom att läsa kommentarerna här inne. Visst hade vi hoppats på något bättre, men ge honom en chans. Det kan bli bra.
Jag tror inte folk tvivlar på Jesper. Killen kommer passera 250 matcher i allsvenskan i HV och det är bra. Jag tror den frustrationen folk känner mer är samma som jag känner.
Är folk från Dalen allt vi kan värva? Är Jesper det vi främst behöver när vi tappar 2 backar och 1 fwd?
HV har ett samarbetsavtal med Dalen, så det är klart den enklaste vägen att gå om det handlar om en kortare inlåning.
Anledningen att man inte tar in någon på längre tid kan ju faktiskt vara att Hult har en större fisk på kroken.