Bryggman ligger det sanning bakom. Samt lite andra forwards namn ingen här inne skulle bli besviken på.
Back letas, gärna någon med pondus att stå upp i slutspel. Samt spelskicklig men lite ute på marknaden.
Joensuu kommer tyvärr aldrig komma hit igen. Han börjar bli till åren och har väldigt starka känslor för sin moderklubb (Ässet), han kommer garanterat avsluta sin karriär där.
Nej, det är inte realistiskt att hoppas på André redan denna säsongen. Men till nästa.
Jesse är exakt den spelartyp man eftersöker, men då är chansen större att man landar Bryggman.
Bryggman är varken första-, eller andrahandsalternativ bör tilläggas.
Andre är för bra och han lär väll få en ordentlig skattesmäll om han spelar i Sverige?
Kan tänka mig bryggman men inte med 2 årskontrakt. Han är bra i allsvenskan men inte bra nog att vara ledande spelare i SHL. Vill ha i princip 0 spelare på kontrakt nästa år, annars blir vi som Timrå som sitter med allsvenskt lag i SHL och riskerar åka ut igen
André har varit borta från Sverige så länge att han inte behöver skatta för KHL lönen i Sverige. Så det är ingen fara, men han är väll för bra för HA dock.
HV jobba på att förstärka alla lag delar under säsongen och inför slutspelet, forwards ha man ju hört bryggman och Andre.
Men undra vad som jobbas med på back sidan, finns de några namn?
Men framföralt vad jobba dem med för ny målvakt då? De är många som tycker gunnar blanda och ge för mycket. Även tränare/sportchef då.
Hoppas dem kan hitta en långsiktig lösning som kan stå även om vi gå upp.
mycket spännande.
Kan säga såhär: man gamblade lite med Åberg. Hade man velat så hade han kommit, men man har siktet inställt på annat håll och fick prioritera. Med all rätt får vi hoppas, för än är inget klart och en sådan som André har givetvis ett smörgåsbord att välja på.
Låter ändå som man har nåt på gång.
Får bara en känsla att Andre inte är en av “Hv” killarna som ser de dom en självklarhet att välja Hv i Sverige. Men vad vet jag. Vet inte varför men känns inte som han har de där klappade hv hjärtat. Vet inte vad jag grundar de på. Bara en känsla.
En som de däremot skulle vara självklart för är Jesse.