Fast vad ska han säga? Jag har Malmö kontrakt men jag hatar klubben och vill spela i hv. Ne ganska väntat utlåtande då han har kontrakt. Sen vill vi ha han? I allsvenskan ja, men ska vi bygga SHL lag med bryggman? Vill ha så få 2 årskontrakt som möjligt så vi har spelrum o bygga ett SHL lag direkt så vi inte blir som Timrå som sitter fast med allsvenskt lag i SHL
SHL-spelaren svarar på HV-ryktena: ”Då kan jag inte sitta på läktaren”
Lars Bryggman i Malmö Redhawks har ryktats flitigt för en flytt till HV71.
I ljuset av att 28-åringen är klubbens 14:e forward svarar han nu på ryktena. – Jag skulle bli besviken om det inte fanns klubbar som var intresserade, säger Bryggman till Expressen.
Det var under förra veckan som Expressen rapporterade att HV71 har ställt in siktet på att värva forwarden Lars Bryggman från Malmö Redhawks. 28-åringen har varit en ledarfigur i Malmö under flera år men när Magnus Pääjärvi återvände till klubben fick Bryggman ta plats på läktaren – som lagets 14:e forward.
Enligt Expressen är därför en flytt till Husqvarna Garden möjlig då HV71 står redo med en färdig SHL-deal om de skulle lyckas gå upp till SHL i vår igen. Nu svarar Bryggman på hur forwarden ser på sin situation samt på uppgifterna om en flytt uppåt i landet. – Jag tycker att jag bevisat över tid att jag är bättre än den här situationen jag hamnar i nu, men det är rätt färskt och det är bara att lära sig att hantera den här typen av situationer också. Vi får se vad som händer. Jag tränar på och gör mitt bästa, säger Bryggman i en intervju med Expressen. – Jag skulle bli besviken om det inte fanns klubbar som var intresserade.
På uppgifterna om HV71 svarar Bryggman: – Jag vill inte kommentera det så mycket. Det är en färsk situation, men jag kan säga att jag trivs så himla bra i Malmö. Min tjej har fast jobb och jag älskar Malmö som både stad och klubb. Jag kommer bara tillbaka till det här att jag inte är färdig, bara för jag är 28 och förväntas vara som bäst. Jag vill och ska bli bättre. Då kan jag inte sitta på läktaren, så vi får se var det tar vägen.
När HV71 besegrade Västervik förra veckan kommenterade sportchefen Johan Hult hur han ser på truppen. Då mot bakgrund av att Daniel Bertov var avstängd och att Emil Andraé, Viktor Sjöholm och Zion Nybeck saknas för landslaget. – Det gör att vi inte kommer att ta in något nytt i laget, sade Hult då. – Vi känner inte att det är något akut behov just nu utan det är något vi får titta på längre fram.
Mattias Ek på hockeynews avslutar sin krönika från AIK-HV71 på följande sätt: “Rykten som surrar runt HV är att varje lagdel kommer att förstärkas på resans gång mot slutspelet i vår”.
Ingen kan väl bli överraskad om det dimper ner en back? Ulla är väl extremt troligt att han spelar in sig innan slutspelet. Är väl målvaktssidan då man varit lite osäker på. Med andra ord inget större värde i den spaningen av Ek.
Fast nu var det inte en spaning, utan att han fått ett konkret rykte till sig. Att det börjar komma lite rykten redan nu är välkommet, med tanke på historiken.
Vi måste få in en back under jul nyår när Sjöholm och Andrae är ev på JVM. Tycker man kan värva 1 som går in som topp 4 och kanske låna en från SHL som utfyllnad och täcka upp för skador
Spelet kuggar inte i riktigt och ändå vinner vi matcherna .
15/16 vunna snackar man inte bort.
Men visst kan lager betydligt bättre ? Känns som man bör och ska ha en växel ytterligare.
Nog verkar Samuelsson och Stille ändå gjort ganska klart var han är i hierarkin, i går var han 7e back igen. Låt honom gå till VIK tränarna verkar själva inte värdera hans spel väldigt högt. Bättre att ha den platsen för den backen vi vill ha in i stället.
Har du något som styrker det eller är det önsketänk
HV lär inte släppa Karlström innan man har en ersättare på plats, Hammer bor borta i Arizona fortfarande med barnen, är han villig att blixtsnabbt flytta hem?
Enda chansen där är väl om familjesituationen gör att han flyttar hem. Då kan ju plötsligt lite hockey i gamla Jkpg vara på tapeten. Blir väl i så fall lagom till nästa termin/år för barnens skolgång.
Enligt EP gäller Kokkonens kontrakt bara den här säsongen. Möjligen handlar det om ett 1-årskontrakt med ett optionsår. Kokkonen kommer inte att spela i HV nästa säsong. Tror inte ens han spelar i HV hela denna säsongen heller.