Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Oväntat att du är positiv Farzan…oväntat…

Ja, vi får helt enkelt se hur det blir.

Nu måste vi öppna en tråd för Challe, stackaren har ju gått utan en egen tråd i flera timmar. :joy:

Vi låter framtiden utvisa om det blev rätt. Jag är positiv till en förändring i alla fall.

3 gillningar

Varsågod :wink:

Varenda tråd har handlat om Challe de senaste timmarna :joy:

SVT Dusan hade ju inget att komma med som lät trovärdigt.

Han är inne på att det stod emellan Challe eller Grönborg och att HV valde Challe.

Antar att han menar att valet stod emellan att Challe ersätter Åkerman eller att Grönborg ersätter Samuelsson.

Kan inte tänka mig att HV sa nej till Grönborg utan troligen mer att det alternativet inte fanns.

Verkar som om Grönborg aldrig varit ett realistiskt alternativ utan något Dusan gjort en höna utav en fjäder.

Kommer väl fram senare och nu får vi hoppas att vår spelbutiksduo lyckas vända skutan ihop med S&S.

Spelbutiken är forwards och S&S är backar, kan inte gå fel.

De har i alla fall liknande bakgrund alla fyra och är emellan 55-60 år.

Från och med nu flyttar vi det som skall sägas om Charles till hans tråd.

Sådär, du är nu tystad en månad. Det har du samlat ihop med råge. Ta lärdom av det och återkom om en månad om du kan vårda ditt språk.

Nubben borde aldrig fått komma till HV. Det gjordes på felaktiga premisser. Alla som vet,vet.
Guldet 2017 borde aldrig skett. Vi hade som vanligt en rätt usel säsong men höjde oss när det gällde. Som Liv sa: “bäst när det gäller”
Det gav vissa i bestämmande roller hybris. “Nu är det slut på Finntiden i HV” Ni vet vem som sa det.
HV har levt på väldigt bra finnar sedan -71. Att ens ta dessa ord i sin mun. Jag skämdes så mycket över hans uttalande i JP.
Det var som att de tidigare åren med skitresultat sedan 2013 var förlåtna.

Challe har ett spelbolag med “nubben” ja. Vore intressant att se deras odds för HVvinst mot Färjestad/Frölunda!
Om ni tittar på vilka som gör det (otroligt) bra för Dalen i år och förra året så ser ni vilka som är väldigt trötta på “familjen” i HV. För övrigt så hoppas jag att Hv INTE lånar in Anton Johanesson innan Dalen är färdigspelade för säsongen. Risken eller chansen är väldigt stor att HV får bege sig till Smedjehov om detta fortsätter. De gör det bra Dalen. Vi gör det sämre i HV.

Vem sa det? Hult?

Nope. Men en nära honom.

Känns som du talar i gåtor, skadar det verkligen att berätta? Vi snackar ju om en offentlig artikel på JP…

Inte många som kommer ihåg att denna person ingick i Hults stab. Han fick hastigt och olustigt lämna efter det uttalandet. Thorwalls. Men med facit på hand så hämtade Hult mestadels spelare annorstädes än Finland, med få undantag givetvis.

Så var det väl inte egentligen. Thorwalls var utvecklingschef och GM Sports fram till april 2014 då han självmant lämnade klubben. Innan han lämnade, anställde Thorwalls och dåvarande klubbchefen Peter Eklund Johan Hult som sportchef med tillträde våren/sommaren 2014 efter att Stillman avgått/sjukskrivit sig. Så Thorwalls ingick alltså inte i Hults stab som du skriver. Men du har rätt i att det var Thorwalls som yttrade det där om att “den finska eran” i HV71 var över.

1 gillning

Han menade väl inte att hv inte var intresserade utav finnar? Mer att finnarna iom jokerit och lönen i khl lockade mer. Har jag för mig iaf.

Edit: Shls dragningskraft har minskat dvs.

Mycket konspirationsteorier nu, så vi försöker återgå till ämnet för denna tråd. Sedan kan man tycka att om man nu ska lägga fram sina teorier, så är det lika bra att berätta det man tycker sig veta, alternativt ingenting eftersom det annars kan leda till gissningar och spekulationer som lätt tolkas fel. Inget som hänt tidigare behöver betyda något dåligt bara för att det tas upp till ytan, däremot kan olika feltolkningar göra det.

3 gillningar

Återigen semantik från ditt håll.
Hoppas vi vinner ikväll!

När du skriver att Thorwalls ingick i Hults stab, har du uppenbart fel eftersom Hult tillträde efter att Thorwalls lämnat. Semantik?

Häromdagen skrev du att AJ-gate kom före Dahlén-gate, vilket också var uppenbart fel. Petitesser kallade du det då. Det jag menar, och för att avsluta detta; alla har inte varit med så länge, har inte hela bakgrunden, därför är det viktigt att återge HVs historia korrekt. Det är min åsikt.

Annars håller jag med dig…hoppas HV vinner i kväll.

4 gillningar

När man anställer någon så ingår man väl i den personens hjälp? Att han gick självmant, ja. Man kan välja att gå självmant eller få hjälp att gå.

Du läser tyvärr mina inlägg som f*n läser bibeln. Hoppas du lär dig med tiden att jag har ett brinnande hjärta för HV sedan -73 då jag var sex år. Så nog har jag hängt med.

Ey, tjabon. Kom inte hit med en dryg attityd om du dessutom inte ens har kronologin i rätt ordning. Vi läser vad du skriver, du har fel. Inte svårare än så.

Vill du uppfattas korrekt, fundera på hur du skriver, för just nu är logiken gravt bristfällig.

4 gillningar