Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Mental jävla micropenis att anställa Challe

1 gillning

Inte ens mikropenis. Könsbyte.

HVs era som storlag har nu officiellt tagit slut när Nubben anställer sin travkompis.

Fy
Fan

Challe har aldrig åkt ur som ass coach. Fakta. Är faktiskt lite skillnad på o va ass och huvudtränare. Tror att Challe kan göra sig bättre där. Är team Zico här… :sunglasses:

3 gillningar

Jag måste ändå fråga. Måste man försvara det man tycker? Det är ju bara tyckande…inte vetenskap.

6 gillningar

Nu är ju SVT Dusan lite speciell och inte direkt en MrMadhawk precis så ska bli spännande och se när han lägger ut texten ikväll efter 22.00.

Den form av maktkamp jag kan tänka mig är att det fanns två falanger.

En som ville byta headcoach och som tyckte att spelet och coachningen inte är hundraprocentig och att behövs en ny huvudansvarig. Där skulle då Grönborg passa in.

En som tycker att vi spelar bra och att det mesta är OK men gäller att få spelarna att slappna av och då att automatiskt släpper även special teams spöket. Då söker man en glädjespridare och tycker då att Nubbens kompis är idealisk.

Till saken hör ju att när han var coach i elitserien så var han allt annat än en muntergök. Däremot utanför hockeyn kanske han är en glädjespridare men jag är tveksam. Tror han väldigt snabbt blir väldigt jobbig men får hoppas spelarna står ut i två månader och sen börjar spela golf i mars.

Ganska säker på att S & S köper denna lösning och jag antar att de har bra koll på Challe. De är ju då nöjda då de behåller sina jobb och det kanske är det viktigaste.

Jag känner mig tveksam om Challe är en duktig rackare på special teams men kan vara så.

Ett tredje scenario, gud bevara, kan ju vara att han är klar som huvudtränare till nästa säsong redan och då blir denna säsong en bra inkörsport som ass.

Åkerman var absolut inte den personen heller. Bra att han är borta.

1 gillning

Inget bra inlägg.

2 gillningar

Brukar vara en positiv person som letar ljusglimtar - och tro mig, jag försöker även nu.

Visst har Challe fin meritlista i Tre Kronor, där han varit lagkapten 93/94 och 94/95. Man sätter inte vem som helst som lagkapten i mästerskap (där det dessutom gick bra). Så det finns någon form av ledarskap där iallafall, även om han verkligen inte fått ut det från tränarbänken.

Han har agerat expert i diverse TV- och radiosändningar och vad jag minns gjort det helt okej. Så kunskap att analysera TV-bilder finns där. Kan det hjälpa oss? Är han skicklig på special teams? Kan han komma med nya idéer? Isåfall välkomnar jag honom med öppna armar, vi behöver få in något nytt där.

Fan, vem försöker jag lura. Jag är skeptisk till denna värvning och hoppas rejält att bli motbevisad.

1 gillning

Det ser tydligen ut som om forumet är delat i två läger. Pro Challe eller anti Challe. Det har framförts motiveringar från båda läger om varför just deras sida är den rätta. Jag kan konstatera att vi vet ingenting om framtiden. Vi vet bara vad som varit hittils. HV:s PP har varit uselt. Det har Åkerman varit ansvarig för (enligt uppgift). Flera här inne har velat ha en förändring på den posten. Nu får vi det, till en billig peng, tror jag. Jag är av den uppfattningen att det kan inte bli sämre i alla fall. Om sen Challe har en spelbutik ihop med Nubben, eller inte, det skiter jag i. Så länge PP blir bättre är jag nöjd. Nu har det blivit en förändring i ledarstaben, som vi har skrikit efter, och jag ger det en chans innan sågen kommer fram. Helst hade jag sett att Tommy hade fått lämna också, men det här är ett första steg. Man visar i alla fall att man inte är nöjda med situationen. Jag är försiktigt positiv till förändringen och landar då tillfälligtvis på pro Challe sidan.

6 gillningar

Oväntat att du är positiv Farzan…oväntat…

Ja, vi får helt enkelt se hur det blir.

Nu måste vi öppna en tråd för Challe, stackaren har ju gått utan en egen tråd i flera timmar. :joy:

Vi låter framtiden utvisa om det blev rätt. Jag är positiv till en förändring i alla fall.

3 gillningar

Varsågod :wink:

Varenda tråd har handlat om Challe de senaste timmarna :joy:

SVT Dusan hade ju inget att komma med som lät trovärdigt.

Han är inne på att det stod emellan Challe eller Grönborg och att HV valde Challe.

Antar att han menar att valet stod emellan att Challe ersätter Åkerman eller att Grönborg ersätter Samuelsson.

Kan inte tänka mig att HV sa nej till Grönborg utan troligen mer att det alternativet inte fanns.

Verkar som om Grönborg aldrig varit ett realistiskt alternativ utan något Dusan gjort en höna utav en fjäder.

Kommer väl fram senare och nu får vi hoppas att vår spelbutiksduo lyckas vända skutan ihop med S&S.

Spelbutiken är forwards och S&S är backar, kan inte gå fel.

De har i alla fall liknande bakgrund alla fyra och är emellan 55-60 år.

Från och med nu flyttar vi det som skall sägas om Charles till hans tråd.

Sådär, du är nu tystad en månad. Det har du samlat ihop med råge. Ta lärdom av det och återkom om en månad om du kan vårda ditt språk.

Nubben borde aldrig fått komma till HV. Det gjordes på felaktiga premisser. Alla som vet,vet.
Guldet 2017 borde aldrig skett. Vi hade som vanligt en rätt usel säsong men höjde oss när det gällde. Som Liv sa: “bäst när det gäller”
Det gav vissa i bestämmande roller hybris. “Nu är det slut på Finntiden i HV” Ni vet vem som sa det.
HV har levt på väldigt bra finnar sedan -71. Att ens ta dessa ord i sin mun. Jag skämdes så mycket över hans uttalande i JP.
Det var som att de tidigare åren med skitresultat sedan 2013 var förlåtna.

Challe har ett spelbolag med “nubben” ja. Vore intressant att se deras odds för HVvinst mot Färjestad/Frölunda!
Om ni tittar på vilka som gör det (otroligt) bra för Dalen i år och förra året så ser ni vilka som är väldigt trötta på “familjen” i HV. För övrigt så hoppas jag att Hv INTE lånar in Anton Johanesson innan Dalen är färdigspelade för säsongen. Risken eller chansen är väldigt stor att HV får bege sig till Smedjehov om detta fortsätter. De gör det bra Dalen. Vi gör det sämre i HV.

Vem sa det? Hult?

Nope. Men en nära honom.