Challe, ja den såg jag inte komma. Är varken positiv eller negativ, men det kan ju vara så att TS och FS sagt nej till Grönborg, just för att han är som han är. Båda har ju jobbat med honom och har säkert haft ett ord med i valet. Och självklart vill vi junta våra tränare ska kunna samarbeta. Hoppas denna förändring blir bra.
Ni som är försiktigt positiva till Challe. Vad är det exakt han kan bidra med? Dra ett par skämt? Då kan man ju ta in Joe Labero på bänken.
Har Challe någon historia av att kunna styra upp special teams?
Challe är för mig en förlorare som tränare, han har aldrig vunnit något. Däremot så har han kört ner både Djurgården och Modo i skiten.
HV71 behöver just nu en vinnare i båset, någon som vet hur man får HV71 att vinna hockeymatcher. Challe är inte den personen.
Däremot så är det en anställning som osar nepotism och inkompetens på så många plan. Klubben är så in i helvette misskött
Inte ett enda vettigt argument för att Challe skulle vara ett bra alternativ. Att han är forward och att Åkerman måste bort talar inte liksom för Challe. Det talar för vem som helst med bakgrund som forward.
Nubben verkar själv se problemet med att Challe inte varit verksam på tio år eftersom han själv tar upp det i intervjun i JP. Jojo, Challe har minnsat haft ledarroller utanför hockeyn under det decennium han varit borta. Ett decennium. Fattar ni hur mycket som hänt med hockeyn sedan Challe tränade ett lag? Kan han ens alla regler?
Dessutom. Förstår folk att Challe inte har något bra track record som tränare?! Det fanns liksom en anledning till att det inte blev en fortsättning efter ett gäng mediokra resultat med Timrå, sparkad av Modo och sedan Djurgården.
Jag köper att ni vill se en förändring. Men för det behöver man inte vara så desperat att man känner sig nödgad att guldspraya en bajskorv (nej, Challe är inte en bajskorv. Menar att hela situationen är en bajskorv).
SUCK HV går i fällan igen… att ta in någon som är “lite skön” och en “karaktär” framför kravställning och passion är helt hjärndött i min värld.
Vi har testat konceptet med mys, glädje och rutin förr och det har gått åt Allsvenskan. Börjar bli duktigt förbannad på att föreningens enda vision är att ha Sveriges äldsta lag med ett spelsystem som ser ut som en jofahjälm från 93.
En Filander/Hallam/Ohlsson-typ som har ett modernt tänk och en modern approach till hur ligan ser ut såhär 2023… det är min dröm.
Men istället tar vi in en Djurgårdare som inte jobbat med hockey på 10år?! En meritlös sådan?! Likt jofahjälmen hade han sina glansdagar under 90-talet…
Nubben sitter nöjd på sin kammare och bakar snus och anställer sina affärsvänner.
Tjänster och gentjänster i guess…
En reflektion till er som är mindre positiva till detta: underskatta inte hans ledaregenskaper för att han varit borta från hockeyn länge.
Att spela hockey kan ju spelarna redan, om han med sin ledarstil kan bidra till att folk börjar lyfta sig så är jag positiv till detta!
jag förväntar mig inte att man löser några problem här, inte heller på lång sikt, detta är främst för kortsiktig effekt, kan han leda laget till att ta ut sig 100% i varje moment oavsett träning match eller vad som så är det en uppgradering. pp bp är skit men kan ju knappast bli värre? kan han lyfta spelarna är jag nöjd. Men sett till helheten är det väl inget o hurra för om man tänker på spelet. Hoppas bara challe kan motivera spelarna.
Precis vad jag tror också. Thermell hade samma roll förra året, och nu blir det Challe som kommer in och får vara den där ”tränaren” som blir mer av en snubbe som håller upp humöret på spelarna. Tror inte att man ska underskatta den betydelsen i det läget laget är i just nu.
Spot on👍
Ni missar en viktig sak. Om sköningen Challe hade varit bra på att vara skön så hade det också synts på resultaten på de lag han tränat.
Som sagt. Man måste kunna se saker för vad det är. Det blir rent av löjligt annars. Som att exempelvis jämföra Thermell och Challe.
men ska vi va helt ärliga? var det någon som trodde att vi skulle landa något spektakulärt namn?
Jag trodde ingenting. Däremot trodde jag väl inte att Nubben på fullaste allvar skulle anställa sin spelkompis. Men vafan. Man får vad man förtjänar. Lika chockad blev jag när HV anställde Nubben. Så det var väl bara en tidsfråga innan det skulle bli kaos i HV. För det kan man väl åtminstone ge Nubben. Han är en jävel på att skapa oreda. Riktig kaossösong med Challe-rekryteringen som körsbäret på hela skiten.
Det är väl ingen som säger att det garanterat kommer gå skit med Challe, och av den anledningen ser man negativt på det. Utfallet vet vi inte. Det vi vet är att man gjorde sig av med den som var lättast att göra sig av med, man tog in en polare till Nubben som inte jobbat med hockey på 10 år och som innan dess inte direkt rosade marknaden, för att uttrycka sig snällt. Funkar det ändå så är det kanonbra, men det som gör mig negativ till det hela är att man återigen tog en enkel lösning, och att ingenting talar för att Challe är en kompetent hockeytränare.
Edit: men visst, kan han berätta för de 2 som är kvar att Foppa, vår poängbästa spelare, borde spela i en kedja som är tänkt att producera och i PP så är ju mycket vunnet och det är det ju fullt möjligt att han ser.
Om du syftar på mitt inlägg, får du nog läsa lite noggrannare och framförallt försöka förstå vad jag skriver. Min jämförelse mellan Thermell och Challe avsåg endast humör, glädjespridning, att ge energi mm som lite motvikt till Tommy och Stille. Det är viktigt. Sen får man väl tycka olika utan att det anses löjligt. Eller?
Nej, det är dagens sanning.
Zico: Du får tycka vad du vill. Och jag får tycka att det är löjligt att jämföra Challe med Thermell. Jag får tycka det är ett sätt att greppa halmstrån. Jag får tycka det är ett argument som inte direkt håller om det handlar om att förstå/försvara rekryteringen av Challe.
Edit. Sen det här med glädjespridare. Var det du som gav Challe det epitetet? Jag minns inte heller Challe som någon glädjespridare när han var aktiv som coach. Att han tjoade och tjimmade som expert i Cmore minns jag. Men som tränare. Näe va. Det är väl inte heller riktigt det som Nubben säger när han beskriver honom i intervjun med JP.
Så det där med glädjespridare verkar mest vara en sanning skapad här på forumet.
Det jag minns av Challe som tränare är hur fruktansvärt sur han var i tv-intervjuer under och efter match. Har svårt att se att han ska komma in som en “glad skit”?
Aja – det är ju, faktiskt, väldigt liten risk att något ska kunna försämras av hans intåg, så… välkommen!
lejacques: då säger vi så! Du bestämmer. Det är sen gammalt.
Sen gammalt att du tjurar ihop när folk inte tycker som du och du inte kan försvara din sak.
Ingen har facit så vi får snällt sätta oss ner och ta fram popcornen och titta på.