Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Ja. Precis. Förstår att just ordet “satsning” blev lite märkligt i det här sammanhanget och skapar viss förvirring. Men i min värld kan en satsning aldrig likställas med att man värvar spelare som Linus Sandin, Linus Fröberg, Christian Sandberg, Robin Figren, Juuso Ikonen, Joakim Andersson osv osv och med det förväntar sig en topp 4-placering.

Usch, kollade igenom de senaste SHL-trupper vi haft. Vågar inte tänka på hur mycket pengar vi kastat bort på mediokra spelare.

Tack och lov att Hult inte är kvar längre. Man kan inte värva spelare efter poängstatistik. Det är inte så man bygger ett lag. Karlström hade en lyckad säsong i Almtuna. Hult hakade på direkt. Det gick inte speciellt bra och han skeppades iväg efter halva säsongen.

Delar inte alls din bild av att Hult gått på “poängen”. Tvärtom. Han har snarare värvat spelare som egentligen inte presterat superstarkt och sen hållit tummar och tår för att de ska “utvecklas” i HV.

Okej, där tycker vi definitivt olika. Så fort en spelare hade en succésäsong poängmässigt så var Hult framme med plånboken. Mitt i säsongen kom han plötsligt på att vi kanske skulle behöva några defensiva backar också, så då värvade han Bohm och Söderberg. Att Hult fick vara kvar så länge på sin post är en gåta.

Glöm inte bort Axel Holmström. SVINDYR och otroligt dålig.

Gillar Davidsson x2, o de verkar trivas enormt här. Men, känns som vi i vanlig ordning har lite för mycket spelare för tredje- o fjärdekedjan. Nu ser det ut som följande:

X - X - X
Forsberg - Vesel - X
Törngren - Matson - Önerud
Davidsson - Davidsson - Lindbäck
Hansson

Blir ju samma skit igen i SHL, massa jävla bred spelare… KOmmer finnas så mkt bra spelare på marknaden och HV förlänger med Davidsson * 2. Detta visar direkt det inte blir nån rejäl satsning. Hittils om detta stämmer är Nubbens förteoende 0%…

Hoppas verkligen HV bryter med Törngren och Lindbäck för de har inte i SHL att göra.

Bröderna Davidsson har gjort det fantastiskt bra och kommer för evigt vara hjältar för att de var med och spelade upp HV i SHL.

Men - den här förlängningen innebär att fönstret för den riktiga spetsen som kommer att krävas för att etablera HV i SHL igen minskar drastiskt. Gillar verkligen bröderna, men den här starten på silly oroar mig verkligen…… Ingen bra känsla alls.

Håller med, kommer bli galet bra lag i SHL kanske bästa säsongen på många många år med massa toppspelare och är det så här Hv ska utmana är jag riktigt riktigt orolig.

Tror detta kan bli jävligt bra, vi behöver hårt jobbande, omtyckta lagspelare även i SHL.

Full fart framåt!

Så tänkte Hult med. De var knappast bra i HA ens.

Nubben följer mönstret. Övervärderar laget som gick upp i förhållande till vad som kommer krävas för att vara kvar.

Antar att man har Crosby, McDavid, Draisatl och Aho på väg in.

Precis! Känns hemskt att man redan nu börjar bli orolig, trodde aldrig någonsin HV skulle förlänga med dessa två.

Jag tyckte de va bra stora delar av säsongen även om de försvann styggt i slutspelet.
Man måste ju se till rollerna, jag tror inte de är med upp för att ta plats i en förstakedja.
Att spela dessa 2 med tex Törngren i en hårt jobbande 4e line är fan inget skit.

De värvades för vara ledande spelare i bla PP blev bänkade där och vi tog in nya för de ej klarade jobbet. Sen vad är denna över tro på Törngren? Han har aldrig slagit egenom alls. På riktigt jag tycker Hv71 är helt fel ute nu. På tok för mkt övertro på dessa spelare. SHL kommer vara så bra att man kan inte bygga laget med 50% HA spelare.

En del här verkar tro att vi kommer ha 20 nya spelare nästa säsong. Det kommer inte ske. Stommen av årets trupp kommer vara kvar kommande säsong. Skulle tippa att det blir max 7-8 nyförvärv om ens det.

Va fan är detta ett skämt? Vi har redan 4 femman klar med matson önerud och Lindbäck va fan är detta.

När Nubben går ut och säger Hv71 kommer ha ett mkt slagkraftigt lag och så kommer detta? Då blir man rätt paff… Bara massa bredd igen…

Vesel är helt oprövad i SHL, aldrig en sån som han kan bära Hv71 mm. Detta känns bara inte bra.

Förmodligen lär Hv bryta några kontrakt för få plats med nån typ av spets.

Ett dålig nyhet och lite av ett skämt.

Inte en övertygande start på Silly.
Jag hade nog inte trott att bröderna skulle få följa med upp.
Kvoten av hårt jobbande spelare för 4e kedjan är nu på tok för många.
Kontrakt kommer att behöva brytas.
Nubben har ett hästjobb som behöver göras.

Detta tyder nog på att en del kontrakt kommer gå i upplösning. Jag är försiktigt positiv.