Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Haha

Nubben fortsätter värva bänkade försvarare från bottenlag

En back som gjorde 40p förra säsongen, jag gnäller inte

Vi kan kritisera, men gör det med fakta. Han spelade 22 minuter i 7-0 segern mot Malmö, så väldigt underligt att de gått så här fort.
Rätt stor skillnad på bänkad och den back med mest speltid.

Han är den spelaren som spelar överlägset mest, snittar en minut mer än tvåan (i Timrå).

Näe jag tycker det är en bra värvning med tanke på hur marknaden tydligen ser ut, riktigt vass offensiv, jag tror han kommer bli vår bästa offensiva back ganska enkelt faktiskt, sen är ju Martinsson bättre allround men det är alltid bra att ha så vassa offensiva rollspelare även om Hv alltid varit dåliga på att utnyttja det så tror jag ju man vet vad man värvar nu

Tror det blir bra, redan 5p på 9 matcher. Visst, samma som Martinsson. Men tror han kommer vara bättre offensivt. Dock skulle vi nog behöva en tung defensiv back.

Joey kom trea i backarnas poängliga i SHL förra säsongen. Han stod för 17 poäng mer än den nästbästa backen i Timrå. Så offensivt så är han vass. Defensivt…Joey hade sämst +/- av alla spelare i SHL. Ser man till backarna så hade han - 8 mer än backen på andra plats. Visst han spelade mycket i ett dåligt lag men samtidigt så är det ganska tydligt vad vi får med Joey. Vass offensiv och ytterligare en säkerhetsrisk i defensivzon.

Det kan bli bra, det kan också bli flopp. Men det händer nånting. Det är inte den spetsbacken som Nubben hintat om, men det kanske kommer mera, om vi ska lämna bottenstriden.

Ropar inte hej än över LaLeggia men sågar inte heller. En back som jag absolut kunnat tänka mig om vi va ett stabilt och tryggt lag. Men nu när man behöver stabilitet i försvaret så ställer jag ändå ett frågetecken om det är detta vi söker. Men med tanke på marknaden så kanske man får vara nöjd. Han känner till serien och det är ett stort pluss. Att han kan komma in och bidra i PP är bra. För vi har egentligen bara Martinsson som kan sköta den biten nu.

Otroligt väntat med LaLeggia.
Nubben lika förutsägbar som Hult.
Detta är okej under förutsättning att vi får in en defensiv klippa till backsidan med. Annars inte tillräckligt bra.

En italiensk Ytterell… :cry:

Alltid någon som ska klaga, hahaha. Ni hade ju knappast varit nöjda med en prime Zdene Chara i Hv. :laughing: :laughing:

TUR ATT VI HAR 3 BACKAR I TRÄNARSTABEN SOM KAN FINSLIPA HONOM KANSKE :smiley: !!

Det är bara att se hur vår befintliga situation ser ut. Går inte plocka från högsta hyllan, dels få spelare och varför skulle de vilja spela för HV i nuläget? Det är inte som vi har chans på guld. En bra värvning sett till sammanhanget. Men en flopp här hade varit tufft.

Dock är Nubbens arbete under sommaren under all kritik, för denna backen skulle redan vara på plats.

Nubben fortsätter leka sportchef för Timrå, trots att han jobbar för HV71.

Får hoppas Laleggia är taggad och kan slå ett vettigt förstapass. Defensivt är vi fortfarande +/- noll.

Visst är det så, och vi har åtminstone 2 backar i vår besättning som inte ens skulle värvats från början.

Nubben sade i somras att han ville ha en defensivt stark back men som även kan bidra offensivt. Nu blev det en offensiv som förhoppningsvis kan spela defensivt. Nubben imponerar inte på mig. Jag tycker dock att Laleggia inte är en dålig värvning. Frågan är bara om det är vad HV behöver just nu för att vinna ishockeymatcher.

Fy fan. Skäms och avgå!!!

Helt ärligt blir jag lite galen på nubben! Först vill han ha Strålman, men om han inte skulle få honom, vilket han inte fick ville han ha en defensivback, och nu fick vi LaLeggia, som är en offensivback, Joey är bra, men just också bara i offensiven.

Ganska uppenbart att vi också behöver en stabil defensivback med tanke på hur vårt försvarsspel sett ut…

Du är så pinsam, snälla kolla upp hur mkt han spelar. Han är ju fan inte på bänken! Sluta sitta och chansa…

Hv71 får in offensiv klass! Men han är en risk bakåt absolut. Just nu dock tycker jag mer HV behöver offensiven än defensiven. Behöver en back som kan starta anfallen mm och där tror jag han kommer göra mkt nytta.