Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Den kalla verkligheten är nog tyvärr den att det vi behöver inte finns tillgängligt.

skulle hellre ta över palmu och vesalainens kontrakt kan ju inte gå sämre än va vi har nu

Precis så är det… finns något undantag, men också många konkurrenter som jagar.

Sa inte att de är i en klass för sig! Men bästa i HV71 och det säger väl allt!

Nej, det var ju jag som skrev det. Säga vad man vill om spelare hit och dit, men man kan inte ta ifrån vissa spelare deras styrkor och svagheter oavsett vad man tycker om de i stort. Davidssons får massa skit för sin ineffektivitet och det verkar påverka omdömet i allt de gör. De gör väldigt mycket bra saker och jag hävdar att de i dagsläget är i stort sett ensamma om att ha någorlunda skills i att ta in puck i anfallszon under kontroll.

Kanske läge att sätta ihop dom med någon som faktiskt kan göra mål! Släng in Foppa eller Petersson bredvid, för har vi tryck i anfallszon så är känslan att Davidssons ligger bakom det 3 gånger av 4 och målchanser skapas också, det som saknas är nån som nitar dit puckfan.

Så här sa Nubben i JP efter kvällens match och angående ryktena:

"[i]Men att någon av Loui Eriksson eller Johan Sundström blir HV-spelare framöver, det är inte särskilt troligt i dagsläget menar ”Nubben”.

– Njae, jag kollar som sagt på allt som finns. Loui har jag pratat med flera gånger och Sundström tre gånger. Jag förstår inte varför Loui kommer upp igen nu.[/i]"

Tur att man inte skriver med Sundström. Han ger ganska dåliga vibbar faktiskt. Fram till slutet av September hade jag varit positivt inställd till Sundström. Men nu visar han sina true colours. Han verkar totalt ointresserad av att spela hockey. Han verkar må väldigt bra av att lyfta en topplön från Frölunda utan att spela. Att han skulle vara den typen av spelare visste man inte då, man trodde helt enkelt att ingen vågade chansa. Men sportcheferna visste något som vi vanliga dödliga inte visste. Dock så verkar ju Nubben skitit i de signalerna och legat på honom ändå…

Däremot är jag positivt inställd till Loui, han verkar vara motsatsen till Sundström. Han håller tydligen igång bra och är mycket mer professionell. Synd att det inte gick i lås.

Bengtsson på drift enl. AB. Kanske man kan få en FW i byte…?

aftonbladet.se/sportbladet/ … a-lonekrav (plusartikel)

Det är Sundström som kontaktat Nubben och inte vice versa. Angående Loui så är det tyvärr inte lika mycket proffs i honom som man kan tro. Han är dåligt tränad och därför backade man ur.

Det är bra att veta, då behövar man inte lasta Nubben för Sundström kontakten. Och vi kan helt glömma Loui. Det räcker med att Hammer har en startsträcka samt att Teden och Önerud inte är fit på ett tag. Ta in Loui också i den situationen och låsa en plats för en otränad vore katastrof.

Tyder på att Nubben i alla fall inte är desperat.
Men det bör ju dyka upp bra namn på marknaden, om än dyra. Men tycker nog att man får acceptera läget och ge spetsspelarna det de vill ha, inom vissa gränser förstås-

Instämmer helt med dig! Är den farten vi skulle behöva ha in och helst någon center med den farten.

Hmmm. Var får du din info ifrån Magnus B? Det verkar inte vara så att du ens litar på den själv pga ditt svar till Quila…

Hmmm. Var får du din info ifrån Magnus B? Det verkar inte vara så att du ens litar på den själv pga ditt svar till Quila…
[/quote]
Grga…

Nubien gick ut i media och sade att han haft kontakt med både Loui och Sundström. Inte åt vilket håll denna kommunikation härstammade ifrån. Quilla som alltid är välinformerad klargjorde tydligt att kommunikationen kommit från Sundström håll (agent eller honom själv). Så då sade jag att det är bra och vi kan inte lasta nubben för det. Jag förstår inte var du vill komma med detta?

Quilla upplös mig även att Loui varit otränad. Därför är det självklart en dålig lösning. Då HV71 behöver spelare som kan komma in direkt. Så jag förstår inte riktigt din kommentar? Allt ok?

Pga att det är viktigt att försöka hålla sams på forumet under svåra tider så håller jag mig till den kommentaren. Ha en trevlig afton, och läs gärna hela diskussionen innan du attackerar någon.

Jag bråkar inte. Men om du läser ditt inlägg igen nedan så är det rena påhitt om Sundtsröm och Loui som sedan korrigerades av Quila med fakta. (Sundström kontaktade själv HV och Loui är dåligt tränad) Det var anledningen till att jag frågade om källan. Är det något konstigt med det?

"Tur att man inte skriver med Sundström. Han ger ganska dåliga vibbar faktiskt. Fram till slutet av September hade jag varit positivt inställd till Sundström. Men nu visar han sina true colours. Han verkar totalt ointresserad av att spela hockey. Han verkar må väldigt bra av att lyfta en topplön från Frölunda utan att spela. Att han skulle vara den typen av spelare visste man inte då, man trodde helt enkelt att ingen vågade chansa. Men sportcheferna visste något som vi vanliga dödliga inte visste. Dock så verkar ju Nubben skitit i de signalerna och legat på honom ändå…

Däremot är jag positivt inställd till Loui, han verkar vara motsatsen till Sundström. Han håller tydligen igång bra och är mycket mer professionell. Synd att det inte gick i lås."

Grga, vi har som kutym att inte röja källor i den öppna delen av detta forum. Vi kräver inte detta, dock brukar vi PMa folk om vi inte känner förtroende och diskutera igenom omständigheterna. Oftast räcker det för att klargöra nyansen på informationen. Det är inte ovanligt med rykten som är motstridiga, även från bra källor. Det är inget att hänga upp sig på.

Tror ni bara missförstod varandra magnus b och Grga.
Ibland är det svårt att hänga med i alla inlägg och uppdatera sig om vad som skrivs, så inga konstigheter åt något håll.

Trevlig lördag önskar jag er båda :smiley:

aftonbladet.se/sportbladet/ … a-for-hv71

Radan Lenc på ingång. Med tanke på den situation HV befinner sig i så går han väl rakt in i förstafemman.

Plus. Vi får in offensiv spet (för att vara HV).

Minus. Han har kontrakt med Frölunda till 23/24. Vi låser delar av truppen till nästa år. Skulle inte bli ett dugg förvånad om Nubben lägger till ett år.

Radan Lenc verkar klar alltså. Vad är det vi får då? Ingen koll alls på honom :smiley: