Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Varför skulle SVT komma ut med en sådan lögn från ingenstans. Dessutom uppgifter att Åkerman är den som får flytta på sig. Ingen rök utan eld. Nåt är på ggn till 100%.

Ingen halvmesyr bara, antingen byta ut högsta ledare eller inte alls.
Någon på konsultbasis låter inte bra alltså…

Men halvmesyrer är väl numera vår (Hv:s) melodi känns det som.

1 gillning

Troligtvis går Grönborg in som HC, och den prestigelöse TS går ner som Ass tillsammans med FS. Åkerman ut.

Doc,

Hört någonting?

Självklart kan inte Nubben bekräfta något så känsligt innan allt är klart, men jag blir lite konfunderad över den kraftiga dementin och undrar därför om det verkligen kan ligga någon sanning i ryktena.

Han sa ju något i stil med att Grönborg absolut inte var aktuell i HV och att han tidigare jobbat med både Tommy och Stille. Varför nämner han det i samma mening? Funkade de inte tillsammans?

Jag famlar efter halmstrån och tolkar sannolikt in för mycket i olika tidningscitat.

Nubben skulle ju aldrig uttrycka sig så om Grönborg om det var “klart” eller ens nära.
Jag menar snacka om att sätta käppar i hjulet OM han skulle komma in på konsultbasis…

The Nubb till Expressen:
– Det är ren lögn, säger “Nubben” till tidningen.
– Rikard skulle inte passa in här i alla fall. Det kan jag lova. Grönborg kommer inte att vara i HV71.

Nej, inget. Ren spekulation från min sida.
Men även Madhawk (tror jag det va) lyfte fram Grönborg, om än i förbifarten, i senaste poddavsnittet.
Kan i och för sig blanda i hop med Ros/Abris.

Detta är ett mycket underligt och klumpigt uttalande. Det skapar så många följdfrågor. Det är snudd på oprofessionellt.

Varför passar han inte in? Vad har Kent nu gjort? Vafan pågår?

Precis. Skulle snarare säga tvärtom. Det är precis vad HV71 behöver just nu. En coach som pekar med hela armen.

Intervjun ger intrycket av att Nubben blev rätt stressad, alternativt rätt tagen på sängen, när han såg uppgifterna.

Oavsett, som du skriver. Han bör och ska nog kunna hantera det på ett annat sätt.

1 gillning

Ser 2 alternativ, antingen har nubben hört sig för med grönborg men fått nobben men vill inte sprida osäkerhet till dagens ledarstab och ge dem sitt förtroende. Eller så har folk ovanför Nubben, Johan eller styrelsen, hört sig för med grönborg.

Uttalandet att han absolut inte passar in i hv? På vilka grunder? Passar han inte in i sekt hv där alla håller varandra om ryggen utan att ta besvärliga nödvändiga beslut? Hv är numera kravlöst vilket är tråkigt och deprimerande att man inte gjort nödvändiga förändringar för stoppa det som Ne skett. Tydligen att det inte är spelarmaterialet som är största problemet utan det är ledarstaben och spelsystemet som är för dåligt men skyddar häller de dåliga spelsystemet och ledarna

Vad skriver Aftonbladet om Grönborg någon med plus?

Väldigt stor sel av det nubben säger är “snudd” på oproffsigt. 0 media-träning.

Står i princip samma som kommunicerats hos Exp/SVT. Grönborg in och Åkerman ut.

Grönborg till HV71?

HV71 är inne i ännu en negativ spiral och förlorat massvis på slutet. Trots nytt blod i form av spelarvärvningar.

Nu undersöker lagledningen att förändra tränarstaben. Och man har kikat på Rikard Grönborg, som precis fått sparken från Zürich. Uppgifter som SVT var först att rapportera och som även silly-surr har informerats om.

Tanken är att Grönborg, som vann dubbla VM-guld med Tre Kronor, ska in i ledningen och att Johan Åkerman får kliva av.

Grönborg har tidigare jobbat med både Fredrik Stillman och Tommy Samuelsson i storklubben Zurich där Samuelsson avlöste Stillman som assisterande tränare.

Alltså blånekar Nubben, har alltid tyckt att han svarat ärligt osv i intervjuer. Både Aftonbladet och SVT går inte ut med felaktiga uppgifter. Som jag ser det har HV förmodligen fått nej från Grönborg och Nubben försöker nu rädda sitt eget skinn, inte minst då han satt Johan Åkerman i en mycket märklig och ohållbar sits.

Nubben är ju inte speciellt proffsig utåt heller.
Jag uppskattar en motpool till Hult men blir överdrivet med Nubben.
Klart han måste dementera tills något annat anges men det går ju att dementera på olika sätt…

3 gillningar

Just det här svaret till Expressen är ju så ofantligt oproffsigt och onödigt att dra till media… :man_facepalming:

3 gillningar

Klassiskt HV. Man gör alltid tvärtemot.

Har man en ”arg” Andreas Johansson som inte funkar ena året tar man en kolugn Johan Lindbom till andra året.

Ger man en assisterande tränare chansen, Rahm, och det inte funkar, då är lösningen först Lillis och sedan Tommy som båda var som hetast för 10 -15 år sedan.

Har man en från början orutinerad sportchef i Johan Hult med koppling till föreningen som inte funkar, ja, då tar man in en “rutinerad” Nubben utifrån.

Är väl ett av de stora problemen i HV. Det är inte en förening i balans. Det svänger i hockey heter det, men så här jäkla mycket ska det inte behöva svänga. Klart som tusan det uppstår problem med den här märkliga göra tvärtemot-strategin.

4 gillningar

Jag tror inte heller att man ska förringa Johan Svenssons skicklighet i detta - jag antar att han är duktig på att få sin motpart att känna att man inte pratar med media, utan att man snackar med en hockeyintresserad privatperson som skriver lite inlägg på twitter då och då. Detta måste såklart sportchefer och agenter kunna kontrollera.