Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Johan Svensson älskar ju Redhawks och mellan raderna i hans artiklar ser man ju att han inte gillar HV. Eftersom det tyvärr lutar åt Malmö o HV i jumbospel vill han väl förstöra vad han kan för HV. När Nubben utrycker sig så klumpigt så blir det inget filter…. Det hade det nog varit om det gällt Malmö

”Han hade inte passat in här”
Nä det är nog ingen som gör som har lite krav och förväntningar.
Klappa medhårs tränare är vad man vill ha i HV71 sedan AJ affären.

Kräks på det

2 gillningar

Sen var ju AJ en idiot, det går inte att komma ifrån. Finns nog en anledning till att han inte ska vara tränare.

3 gillningar

Precis så är de! Men vill man inte ha den typen av tränare, ja då får man nöja sig med en tränare som är nöjd med allt och som inte vet vad match coachning är överhuvudtaget. En som står med armarna i kors och tittar på. För gud förbjude att förändra och ställa lite krav, bänka spelare är ju inte tal om.

Hur många tror att Boedker o Nättinen tex hade fått den speltiden dom får, med en tränare som AJ tex.?

Det där tror du nog inte på själv. Det finns ingen substans i den typen av anklagande av Svensson.

4 gillningar

Det är ju en bra lösning att få in han och låta tommy och stille gå ner ett steg.
Det är ju ändå en tränare som vet vad som krävs för att vinna, lite hetlevrad som inte kommer tillåta nån att åka på en skridsko! :blush: Det är ju ändå elitidrott dom håller på med och vi skulle må bra av att få in en tränare som visar lite känslor under match och ställer lite hårdare krav.
Om man är rädd för detta så måste klubben ta sig en funderare, det handlar om att vinna matcher och få ut så nära som max på samtliga spelare och inte vara nån mysförening år efter år.

Grönborg eller inte… det viktigaste är att bli av med Åkerman. Nu är jag iofs inne på att hela ledarstaben behöver bytas ut då varken målvaktsspel, försvarsspel, anfallsspel eller matchcoachning funkar.

Som andra är inne på så är uttalandet från Kent brutalt klantigt.

1 gillning

Kravställande i all ära, men det gäller att balansera det väl. Spelarna måste ju trivas också för att kunna prestera, samtidigt som trivseln per automatik tenderar att bli bättre om spelet funkar och laget vinner.
Jag skulle nog vilja betona att det som krävs är mer tydlighet, att alla vet vad som förväntas, att få alla dra åt samma håll, och inte minst acceptera sin roll fullt ut för lagets bästa.

2 gillningar

Jag tycker nog det viktiga är att få in en helt ny röst. Någon som ser saker på ett annat sätt, som inte har förutfattade meningar om truppen. Med andra ord en ny huvudtränare.

Läste för övrigt Donald Sandströms krönika på JP idag. Han tycker ju Åkerman också är det naturliga alternativet om man ska sparka tränare. Han menar att det bara är att se till de dåliga siffrorna i PP. Sandström konstaterar att matcher avgörs i PP/BP…

Här blir det dock en tankevurpa. Om Stillman är ansvarig för backar och BP. Har han då inte misslyckats ännu mer med tanke på att BP om möjligt är ännu sämre än PP?

Min poäng. Det är sjukt svårt att peka på var det brister. Det ser för jäkla dåligt ut var du än tittar. Så. Det bästa är nog att göra sig av med alla tre, alternativt byta ut Tommy.

Mig veterligen kom Johan Svensson fram som bloggare om och kring Malmö Redhawks, han kallar sig själv MrMadhawk, att han håller på Malmö är nog ingen hemlighet. Sedan har han utvecklats till en suverän hockeyreporter. Att han inte gillar HV är helt och hållet min analys och reflektion, möjligt jag har fel…

Jag känner naturligtvis till hans bakgrund.

Men det är inte den jag åsyftar. Mer att han skulle vara en individ som ger avkall på sin “journalistiska” integritet för att försöka påverka en utgång i ett kvalspel. Det har han inte visat några som helst tendenser till hittills. Inte heller har jag noterat ett “hat” mot HV eller andra lag från hans sida.

1 gillning

Donald verkar nöjd med Tommy som headcoach och vill ha kvar honom på den posten.

Även Stillman tycker han är bra och har gjort ett bra jobb.

Så han vill egentligen att vi ska hitta en ny ass som ansvarar för PP.

Det är nog inte tanken med Grönborg i alla fall.

Hur man kan missa att spelet inte funkar och att matchningen inte håller är illa men kanske inte förvånande när det kommer till den lokala bevakningen av HV.

Skum intervju med Nubben, verkligen. Klantigt uttryckt även om det var tydligt att Grönborg inte ens är ett alternativ.

Sen var ryktet kommer ifrån kan undra över. Är det Dusan Umicevic som hört något så kan man nog tro att det är en höna av en fjäder.

Var ju faktafel också, vi har inte 16 forwards i truppen utan 15 med Lilldansk och Simon. Så det pekar också på Dusan.

Alternativt har någon annan tagit initiativet över, eller under, Nubbens huvud men då är det nog inte bara Åkerman som ryker utan även vår nya sportchef.

Hur som helst så håller hela klubben på att bli mer och mer lik det HV som fanns säsongen 20/21.

Vilken soppa det här håller på att utvecklas till, igen.

1 gillning

Vi konkurrerar med Malmö om SHL-platsen så madhawk lär inte göra oss några tjänster.

Nubben verkar göra intervjuer medan han sitter och smakar på sina egna rapar och rätt vad det är trillar en groda ut…

Skulle de nu ligga nåt i detta, så lär de ju vara som huvudtränare, då jag inte tror att grönborg är lika " prestigelös" som Tommy o kan tänka sig att vara ass.

Utan då tror jag tommy kliver ner som ass och grönborg tar över huvudsysslan och Åkerman ryker.

Jag hoppas inte de blir så utan jag hoppas alla 3 ryker om de ska ske en förändring. Annars kan dom skita i de. Enligt mig.

Har ingen kunskap kring hur Grönborg är som person eller huruvida han är prestigelös eller ej. Om man vill se det utifrån riskperspektivet att Grönborg inte vill smutsa ner sig genom att coacha ner HV i HA, så kan ju ass vara helt i sin ordning och kanske till och med en fördel. Personligen tror jag inte det, jag ser det snarare som att han har allt att vinna utifrån tabellpositionen. Men vi får väl helt enkelt bida tiden och se vad som händer under närmsta veckan.

Ska man tolka Nubbens uttalande så låter det mer som, ”Nej usch. Inte han iaf men kanske någon annan”. Vad vet jag. Antingen har han sagt så = icke genomtänkt eller så är han felciterad och det händer väl hela tiden. Oavsett vad, vem som sagt vad så lär det nog inte hända nåt just för att vi pratar om HV71.

Utan att känna Johan personligen tror jag inte att han resonerar så. Verkar oerhört sympatisk och gör bara det som förväntas av honom som ’grävande reporter’.

Challe Berglund??? :flushed:

Va?

Jodå!