Challe B ny ass. Åkerman lämnar klubben
Challe har ju styrt Timrå iaf, var Nubben sportchef där då? Aja, en förändring är väl bra, men det känns lite som förra säsongen, man drar av plåstret jävligt sakta…för sakta…
Kan ju knappast gå sämre än med Åkerman
Kanske inte den bästa tränaren men vi behöver få nytänk och de kanske Challe kan komma in med här
Katastrof och fullständigt skämt. Minns inte vem. Men det blev ju precis så. Han rekryterar en kompis.
Den som trodde på Nubben kan sluta tro och hoppas. Pajaserier!
Åkerman är ju för fan bättre än Challe som har ett smått uselt track record.
Fatta. HV kommer alltså avlöna Nubbens polare som han dessutom äger en spelbutik tillsammans med. Eller om det var sonen Emil. Ett skämt!!! Och såna jävla bottenlagsfasoner så man blir mörkrädd.
Hahaha, Charles fucking Berglund. Herregud alltså
Missa lägga in länk, tack Challe är väl Nubbens bästa kompis, så de kanske ska gå på grund ihop?
Från wikipedia:
Efter ett uppehåll från ishockeyn åtog sig Berglund tränarrollen i Väsby IK. Efter en säsong återkom han till Djurgården där han verkade som assisterande tränare i två säsonger innan han fick chansen som huvudtränare för Timrå IK. Efter tre år som ansvarig där Timrå nådde slutspel varje år fick han lämna klubben och tog istället över Modo Hockey 2010 med ett kontrakt över två år. Modo slutade dock sist i Elitserien under Berglunds första år och fick kvala sig kvar. Efter säsongen fick Berglund sparken av klubben.
Efter ett års bortavaro från tränarrollen meddelades den 30 januari 2012 att Berglund skulle överta rollen som huvudtränare i Djurgården säsongen 2012/13 samt 2013/14. Han tog över posten redan i mars för att leda Djurgården som hamnat i. Berglund, som även hade rollen som sportchef, lyckades dock inte hålla kvar DIF i Elitserien. Efter svaga resultat även i Hockeyallsvenskan lämnade Berglund i november 2012 posten som huvudtränare för att fortsättningsvis enbart vara sportchef.
Låter lovande…
Jag hoppas verkligen alla förstår vilken usel rekrytering detta är. På så många sätt och vis. Sett till pappret.
Sen kan det ju falla väl ut. Men det vet vi ju. Att då får vi sätta allt till hopp och tro och önskedrömmande. Trodde det inte kunde bli värre med Nubben som sportchef. Det blev det.
Var Nubben sportchef i Timrå under Challes tid där? Isåfall är det väl den enda ljusglimten i tunneln, att det gick skapligt sist de båda kamperade ihop…det är ju dock inget jag hade hängt upp SHL-licensen på att det ska ske igen, men det verkar HV’s ledning ha gjort…
vi får iallafall in en forward i tränarstaben, alltid något.
Du pratar om en säsong för 15 år sedan. Du pratar om en tränare vars senaste coachuppdrag var för 10 år sedan. Katastrof.
Ingen kan vara sämre än Åkerman, största jäkla skämtet jag sätt på riktigt. Sen är ja inte ngt fan av Challe men han före Åkerman alla dagar i veckan. Sen skönt få in en forward som tränare. Men tycker det är en märklig värvning helt klart.
Jesus…
Här sitter man och hoppas på Grönborg. In kommer Challe “fucking” Berglund. Den drygaste personen som stått i ett SHL bås. Har han någonsin lyckats med något vid sidan av rinken?
Men det positiva är att det kommer in en ny röst. Det kan ge någon form av kortsiktig boost, vilket behövs.
Då får vi ju äntligen in någon som ser på matcherna från soffan! perfekt ju, lär ju sett exakt samma saker som vi på forumet! JACKPOT!
Ja, som sagt, jag säger inte att det är lovande…det är katastrof, men det är det ENDA jag kan hitta som inte är totalt mörker.
På FB är HV-fansen lyriska och dansar glädjedans, jag korkar upp en gravöl.
Det här bådar fan inte gott. Djurgårdare misslyckas alltid med sina uppdrag. Urk.
de firar över allting
Väck mig ur denna feberdröm
Vad händer? Känns som man tappat allt nu.
Har alltid betraktat Challe Berglund som en pajas. En spexare.
Hade aldrig någonsin tänkt tanken att han skulle stå i vårt bås. Aldrig!
Men, men… det kanske är just en pajas Hv behöver. Vi kan tyvärr bara blunda och hoppas…
Vidare undrar jag vad nubben menar med att Grönborg inte passar i Hv, men det gör helt uppenbart Challe… Hur då? Vafan menar han?