Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Artuu Ruotsalainen avskriven tyvärr… vi var enligt uppgifter långt ifrån en lösning till syvende och sist…

2 gillningar

Hur mycket pengar har Nubben att handla för i dagsläget? Har styrelsen förstått allvaret och ger honom möjlighet att utöka budgeten?

Ok så inget annat på g just nu ?

Det var ju attans! Svårt att se att det kommer något i överhuvudtaget då!

Fasen, började drömma om Routsalainen… Men förståligt att han inte väljer en klubb som spelar troligtvis kval…

Man har ekonomiska förutsättningar för åtminstone en stark värvning till.

Säkert mycket som händer, men har inget konkret att gå på. Rasmussen, Ruotsalainen är spelare man haft kontakt med, men säkert ett helt koppel av spelare utöver dessa.

Var inte där skon klämde, utan snarare att det fanns fler intresserade, samtidigt som hans nuvarande klubb verkar bestämt sig för att behålla honom.

Är Strålman helt klar för nästa säsong? Inget annat smaskigt inför nästa år?
Skönt att fly denna verkligheten en kort stund o drömma lite.

Herregud. Nu är alltså Miele, en av få “producerande” spelare på väg bort enligt höken.

Att folk på fullaste allvar vill ge Nubben ytterligare ett år innan man utvärderar hans insats är… Magstarkt.

4 gillningar

Kan ju vara något annat groll som ligger bakom det här. Fel attityd etc… kanske den sista pusselbiten för att få en ny värvning snart?

Cirkus HV71 fortsätter.
Nog för att jag och många med mig sa redan på förhand att Miele lär floppa.

Men är ju fortfarande bland de bästa vi har framåt.
Ett trubbigt lag blir ännu trubbigare.
Hur sjutton ska vi lyckas hitta något bättre?

1 gillning

Vår centersida måste ju hålla klass…allsvensk klass. Miele tycker jag ändå gjort en del poäng, man kan ju knappast släppa honom utan att ngn annan är klar…eller jo…det är ju HV vi pratar om.

1 gillning

Känns som något måste vara klart in, om vi ska släppa miele.

Hade Nubben gjort grundjobbet med de 15 spelare han värvade inför säsong så hade vi kunnat få användning av Miele. Men nu gjorde han precis som bottenlaget Malmö och satsade på Miele som förstacenter. Något du varnade för.

Allt blev pannkaka och historien upprepar sig för Miele i SHL (värvas för topproll, bryter kontrakt), liksom historien upprepar sig för Nubben. Femte SHL-laget i rad han tar till negativt kval måste vara någon form av rekord.

Cirkus HV säger vi. Tycker vi ska kalla det för Cirkus Nubben istället.

1 gillning

Hjälp mig förstå varför just Miele är bänkad och på väg bort? Jag tycker han skapar chanser och producerar vad man kan förvänta sig rent krasst.

Men om Miele försvinner behöver vi väl två in? Han har ju inte fyllt rollen som toppcenter så där har vi ju ändå behövt något, men som forward är han ju långt ifrån sämst.

Vilka förutom misslyckande i Malmö är det för Andy Miele i SHL?

Edit: du syftar på Nubben och inte Miele, jag läste för snabbt! Men synd på Miele, han borde fått bättre förutsättningar att lyckas men samtidigt varit mer professionell och kämpat mer! Det är ju trots allt hockey :ice_hockey:

Exakt. Vinge och center.

Shore-Vigneault-Matson-Vesel. Det ser fan sämre ut än innan säsong.

1 gillning

Miele suger energi. Dessutom, i spel 5 mot 5 har han vara varit på isen endast vid 21 av 77 gjorda mål av laget, alltså ca 25 %.

Han har varit på isen vid 34 av 91 baklängesmål med lika antal spelare på planen, alltså ca 38%.

Inga bra stats för en tänkt toppspelare kan jag tycka. Dessutom verkar han själv vilja bort.

8 gillningar

Han är också en av tre forwards som gjort över 20 poäng. Trea i assistligan.

HV blir inte ett bättre lag av att släppa honom som det ser ut just nu. Skulle exempelvis inte säga att Shore är speciellt mycket bättre. För att inte tala om Vigneault, Vesel, Matson, Lindbäck, Hansson med flera med flera.