Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Få in nåt bättre känns svårt i det kaos som råder just nu. Men kan andra spelare få mer energi och höja sig så kanske det är en vinst totalt sett ändå om han försvinner…

1 gillning

Det där är ju sjukt missvisande när du säger så. Han har varit sportchef för två lag bara. Att Timrå åkte jojo mellan HA och elitserien/SHL vet ju alla. Fakta är ju att de just nu spelar i SHL.

Man kan ju lika gärna säga att han var spotchefen som tog upp Timrå till SHL två gånger. Vad som hände i frölunda kommer jag inte ihåg men det var 12 år sedan.

1 gillning

Eeeeeeeh?! Det är väl inte ett dugg missvisande. Det är Fakta. Fakta är också att det var 13-14 år sedan han nådde framgångar med ett SHL-lag.

Fortsatt fakta att han är en av få, kanske den enda, som lyckats med att ta sina lag till negativt kval fem år i rad. För övrigt sjukt ointressant vad han gjorde i allsvenskan. Allsvenskan är inte SHL.

Att jämföra dessa serier när man snackar framgång och misslyckanden. DET är missvisande.

Och om du inte minns vad som hände i Frölunda kan du

  1. lyssna på oss som minns.
  2. googla
1 gillning

Det där kan väl inte stämma!? Fem år i rad? För två år sedan kvalade man väl uppåt.

Gillar inte Miele, slö, lat och egoistisk. Världsmästare att ta onödiga utvisningar för han inte orkar jobba.
Han gör ju en del poäng ibland och vi har ju inte så många poängspelare, frågan om poängen väger upp alla onödiga utvisningar och olater.

Fem shl-säsonger i rad. Alltså de senaste fem säsongerna som Nubben varit i SHL.

2011/2012
2012/2013
2018/2019
2021/2022
2022/2023

Nubbens fem senaste säsonger i SHL. Alla har slutat med negativt kval.

1 gillning

Vi ska alltså förlita oss på de allsvenska centrarna Vesel och Vignault samt på Shore och Matson?

Den centersidan ska alltså klara oss allsvenkan? Han må vara loj och säkert inte den som tar ett skär extra, men han är fasen en superstjärna om man jämför med fysmonstret Vignault eller Vesel.

Just nu fattar jag inte ett skit vad som händer i HV….

Och det du minns är att det var Nubbens fel alltihopa?

Han fick väll sparken för att de missade slutspel. Åren innan dess var de 6a och 3a i grundserien, också under Nubben ledning.

Jag kollade lite i EP nu och fattar inte hur du får det till att han ttagit 5 raka SHL lag till negativt kval. Hur får du ihop det?

1 gillning

Läs inlägget ovan.

Ja ja, men du skrev ju fem år i rad. Att du sedan menar något annat än det du skrev, kan ju inte jag fatta. Men strunt samma, nu fattar jag vad du menar. Och jag gillar heller inte Nubben som sportchef för HV.

Alla de åren med timrå, som var ett lag som kämpade för att vara kvar i SHL och inte alls i rad. Däremellan som sagt tagit upp Timrå två gånger.

Jag tycker det är ganska meningslös statistik då det är över lång tid och med ett lag som kanske inte ens ska vara i SHL om man tittar rent ekonomiskt.

Är mer intresserad av vad han gör nu. Där tycker jag kritiken ska ligga.

1 gillning

Inte alls ointressant. För hade de som anställde Nubben tittat på vad han gjort tidigare så hade vi aldrig diskuterat hans namn idag. Vi lär oss av historien. Så vi tar oss framåt och inte tar samma felbeslut som andra tagit.

Det var precis det här några av oss sa när det började ryktas om Nubben. Sen sitter flera av er nu som frågetecken och undrar var någonstans det gick fel. Säger inte att det gäller dig nödvändigtvis. Men det är väldigt goddag yxskaft på en majoritet av HV-supportrarna. Hade de haft koll på historien och varit pålästa hade de fattat. För man lär sig som sagt av historien.

Känns som om allt rasar just nu. Vad händer med mitt kära Hv? :cry:

Det är i motvind drakar lyfter :dash::dragon:

3 gillningar

Vet inte om det rasar nu. Jag ser snarare förändringarna som positiva. In med nya tränare som förhoppningsvis kan gjuta mod i killarna och nån slags psykologisk omstart.

Bort med Miele som var tilltänkt toppspelare men som suger energi med knapphändig defensiv tappade puckar på linkerna osv. Skickar bra signaler enligt mig.

4 gillningar

Säkert möjligt Miele ingår i en trade och vi får en spelare tillbaka.

förstår att miele vill lämna denna förening se bara hur episkt dåligt hv uppträder mot timrå idag tror fan han inte vill spela här

Miele är en av få spelare som har lite skills, skickar man honom hoppas man på en riktig super värvning, vilken soppa Hv71 är nu förtiden alltså, man mår illa så illa skött allt är

2 gillningar

om vi ska klara kvalet krävs då minst 2 spelare in, hälst 3