Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Exakt så. Vi behöver folk som vågar använda verktyget “tacklingar” i rätt lägen. Hv71 har blivit ett mjukt lag som snart spelar i allsvenskan för andra gången på tre säsonger.

HV vill även ha Carl Persson i Malmö enligt Sanny och Svensson.

Kan ju tillägga att även IKO, LHC och BIF ligger på honom också så de vi konkurrerar med isåfall.

Va? Tvek på den!:astonished:

1 gillning

Tanken är väl kanske en fartfylld stenhård och tuff fjärdekedja med Herman, Åke och Måns.

Hanson brothers hockey!

2 gillningar

Kanske men det beror på,
Om det är för ersättare för Matson eller Önerud så varför inte.

Tydligen fina underliggande siffror och bränt massvis med lägen i Malmö, så enligt de båda finns potential där.

1 gillning

Se där. Känns bara som att det fylls på med spelare där man hoppas på utveckling. Måste in spelare som man kan lita på i vått och torrt. Börjar fyllas på i truppen. Skeptisk.

Stakkestad vete sjutton nu är Hv där igen letar spelare i allsvensken och i andra bottenlag i shl (Carl Persson) De börjar samma som de va inför denna säsong…

Nu tror jag iof stakkestad ska centra en 4:de line och då är det nog inte dumt att ta en väldigt utvecklingsbar spelare från allsvenskan.

Beror väl också en del på hur det ser ut på J20. Vi måste ha några platser för att se framåt också.

Det gör alla lag, så annat vore konstigt. Om han bara får hålla sig skadefri känns det som en klockren värvning som kan ersätta ex. Matson.

Vi har ett rätt gammalt lag som kommer föryngras. Brännström sägs ju också vara klar, så det är ju inte som att det endast kommer värvas från allsvenskan? De positionerna jag är mest spänd på är 1C och 2C. Det är där, och backsidan, vi har varit för dåliga i år. Hoppas själv på spelare som Lias, Stenlund, Manninen, Ruotsalainen eller släng pengar på Suomela. Men först ska vi spela oss kvar.

4 gillningar

Så här ser jag lagt just nu till nästa år om HV lirar i SHL. Är inte tok impad direkt. Sen får man ju se om kontrakt bryts till höger och vänster tänker främst, Lenc, Teden, Nättinen nån av de hoppas ja lämnar. Sen tror jag dock en vettig tränare kan få ordning på mkt. Men nästa år enda som gäller för mig är SLIPPA kvala. Allt annat är en bonus.

4e Lindbäck-Stakke-Hansson
3e Lenc-Lill dansk-Nättinen
2a Teden-Ny-Ny
1a Petersson-Lias-Brännström

Kaski-Joey
Martinsson-
Sjöholm-Andrae

Precis, kontrakt kan komma att brytas. Dock tror jag inte det kommer hända. Nättinen har inte riktigt fått chansen pga hans dubbla lunginflammationer och skador på det. Vilket är riktigt surt då en center med en OS-guldmedalj hade förbättrat oss rejält.
En som vi inte kommer se här nästa säsong är Andrae, det är jag rätt säker på. Flyers komma vilja ha över honom nu.

3 gillningar

Kollade på kskogas match ikväll och specialstuderade stakkestad, inte jätteimponerad. Han kändes trög tung i kroppen och obeslutsam imånga lägen , missade 1.5 friläge och avsluten lämnade mycket att önska.

Ändå en viss framåtanda och vilja och några bra pass och mottagningar där han tog emot i fart på skickligt sätt och vann yta, blandade och gav i närkamper, fick mycket istid ,även när keepern togs och han känns lite som en kille på gränsen till ett genombrott.

Känns ändå som en halvbra värvning med potental om han utvecklas en klass till över sommaren.

Men då ska man komma ihåg att detta var hans blott tredje match efter ett tre månaders skadeuppehåll. Egentligen var hans säsong över och han skulle opererat ena knät för ca 10 dagar sedan. Men…när han låg på operationsbordet, konstaterade läkarna att knät hade, på något mirakulöst sätt, självläkt. Behövdes således ingen operation och Stakkestad kunde spela match tre dar senare. Klart han är lite “rostig”.

Själv får jag lite samma vibbar av Stakkestad som jag fick av Oscar Sundh när han värvades från Timrå 2009. Tror det blir bra.

3 gillningar

Mailade Kent och Anders Wilander, fick svar från Anders.

Hej

HV71 framtid står på spel just nu.

Jag tycker det saknas en högklassig center och även en målskytt av rang.

Jag hoppas Kent får lite extra pengar att handla för nu innan fönstret stänger!

MVH

|### Anders Wilander|mån 13 feb. 15:24 (för 18 timmar sedan)||

|
| — | — | — |
|till mig

|

Hej
Pengar finns
Problemet är marknaden som är helt död
Kent jobbar stenhårt för att förstärka, vilket alla klubbar också gör
Med vänlig hälsning,
Anders Wilander

Skickat från min iPhone

2 gillningar

Tack för den, och kredd till Anders att han svarade så transparant

1 gillning

underbart svar!

2 gillningar

Frågan är ju om det finns en spelare innan onsdag 23:59…