Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Vi får helt enkelt se vad som kommer in, men också hoppas på att Andrae på något vis kommer tillbaka efter campen.

3 gillningar

Tja, antingen Strandell eller Fransson kommer ju spela, så man kan ju hoppas på ett genombrott där. Dessutom tycker jag att de backar vi har, utom kanske Seppälä som jag inte har sett tillräckligt mycket av, ändå är bra på att lägga en förstapass, Maalahti t.ex. Så jag tror vi löser det. Är kanske optimistisk men det är så jobbigt att vara pessimistisk så jag väljer glädjen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning

+1111
Blir oerhört viktigt att ta med sig inför den här säsongen.
I min värld är det no play, just win och topp 12 man kan hoppas på. Nog ser det på pappret lite bättre ut än inför förra säsongen, inget snack om det, men man är låååångt ifrån utanför farozonen.
Det senare tror jag samtliga på forumet fattar, man får hoppas att organisationen är lika med på det.

Sådär, då är Strålman presenterad och klar!

10 gillningar

Ingen Carlsson till Hv! Skriver långt kontrakt med Växjö.

Så, då kittlade det till igen:

Minns ej denna snubbe.

Bobby Nardella

1 gillning

Tänkte precis skriva det. Kan det vara den backen nubben refererar till?

Stabil poängproduktion runt 30 pinnar per säsong, sådär 6-9 mål, resten ass. “Succe” i DIF, mja, relativt bra siffror för en NA-chansning. Ja. Ersättare till släggan… nja. Men, nu har vi inte råd att enbart jämföra med den dundersuccen.

:grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing:

1 gillning

För lite David Petrasek den tredje i svensk hockey.

2 gillningar

Se han som ersättare åt Andrae istället då och under säsong plockar vi ytterligare klass? :wink:

Intressant spelare. Är han bra på blålinjen? Spelar han PP i hearshy?

Spelade 1 match i slutspelet bara, nån som vet varför?

Finns offensiv uppsida i honom, och passar bättre in än Carlsson. Tittar man på twitter var han väldigt väldigt uppskattad av DIFs supportrar. Sett till vad som finns hoppas jag det stämmer.
nardsgiff

6 gillningar

enbart pga mustachen… :wink:

Han var riktigt bra i Djurgården och hade passat mycket bra tror jag :ok_hand:

1 gillning

Helt annan typ av back än Laleggia, lite sämre offensivt och inte alls samma skott men han är mer en offensiv tvåvägsback än ren offensiv back som Laleggia. Tror han blir bra

3 gillningar

Annars finns väl Clendening fortfarande tillgänglig? Känns nästan som en perfekt LaLeggia-ersättare iaf för mig.

Känns som en mycket tryggare back än LaLeggia. Inte säker att han hade kunnat hålla den poängformen den här säsongen också, hans brister i defensiven hade kunnat synas mer kanske

1 gillning

Hade nog också valt han före om man fritt fick välja antingen eller. Men håller då Nardella som tvåa på den listan över “rimliga targets”. Sen är känslan att de här trettioplussarna (Clendening) på ett eller annat sätt ofta lyckas klamra sig kvar, som veteran i AHL kan man tjäna rätt saftigt.

Fördelar med Nardella är dock att han är i en bra ålder, spelat i SHL och producerat tidigare. Spelskicklig leftare är också en bonus. Så ser det inte som ett mycket sämre “val”.

Tycker det låter bra med Nardella.
Bra i båda zoner och har spelat i SHL tidigare och dessutom gjort det bra. Väldigt omtyckt bland DIF:fans och sägs ha väldigt bra mentalitet och ha lätt för att passa in i grupp.

2 gillningar