Ja, exakt. Sett till förra säsongen spelade han mycket. Och som @Zico är inne på: det kan ju varit att man är på gränslandet mellan NHL och AHL som kan påverka också. Det behöver inte varit skador som höll honom borta.
Exakt. Så kan det vara. Som sagt, gjorde inte så mycket efterforskningar utan bara statistik. En snabb googling verkade inte indikera någon större skada iallafall.
Jag tycker ändå det borde finnas ganska många poäng i våra ytterforwardspar, Brännström/Petersson, Tedenby/StåhlLyrenäs och Lenc/Forsberg. Till det, hyfsat stora och starka centrar som är starka på pucken.
För övrigt gillar jag att man försöker bygga en starkt defensiv backsida som ger ett (som man kan hoppas) starkt målvaktsspel. Med förhoppningsvis få insläppta mål behöver man ju heller inte göra så många mål själva för att vinna.
Visst kan det vara tråkigt med målsnåla matcher, men även 1-0 och 2-1 ger tre poäng vilket inte, typ 4-5 ger. För att fortsätta jämföra med Växjö…de spelar tråkigt, säkert, defensivt, men vinner jäkligt mycket.
Kan bara Montén, Gustafsson och Davidsson sätta rätt spelidé till det här laget kan det bli bra och då menar jag en placering 7-10 utan risk för att blanda sig i plats 13 o 14.
Jag får lite känslan att Hult värvade 1000% efter karaktär och spelartyp, detta fick honom att “nobba” bättre spelare för att han blint letade efter en specifik roll.
Får känslan av att Nubben är tvärt om, struntar i spelartyp och vill bara få in mest spets for teh money.
Jag tar hellre Nubben tänket än Hult tänket då, men helst något som är i mellan dom två.
Dock är inte Silly över och vi har inte fått se de sista värvningarna hitills, jag tvivlar på att Nubben är så dum att man ersätter den särklass bästa offensiva spelaren med en super defensiv ?
Så är det ju. Skitsamma om det är tråkigt, bara det ger resultat.
Kan dock inte riktigt släppa problemet med avsaknaden av offensiva backar. Vi har i rätt många år medvetet valt bort den typen av backar till förmån för tvåvägsbackar och enkom defensiva. När vi äntligen släppte på gasen förra året och tog in LaLeggia och Kaski såg vi också vilken skillnad det gjorde. Plötsligt hade vi några som kunde skjuta från blå, och någon som kunde slå en förstapass.
Nu har vi bara Kaski, precis på samma sätt som vi bara hade Martinsson förra året.
Och på det är forwardssidan snudd på oförändrad. Tror inte vi kommer se ett uppsving på samtliga ytterpar du nämner. Kanske något. Men inte alla.
Så ja. I min värld kommer nog problemet kvarstå. I Växjö var det Rosén och en trio backar som skötte den offensiva biten och PP. För mål och poäng måste fortfarande göras, även om vi väljer att prioritera defensiven.
Tja, antingen Strandell eller Fransson kommer ju spela, så man kan ju hoppas på ett genombrott där. Dessutom tycker jag att de backar vi har, utom kanske Seppälä som jag inte har sett tillräckligt mycket av, ändå är bra på att lägga en förstapass, Maalahti t.ex. Så jag tror vi löser det. Är kanske optimistisk men det är så jobbigt att vara pessimistisk så jag väljer glädjen
+1111
Blir oerhört viktigt att ta med sig inför den här säsongen.
I min värld är det no play, just win och topp 12 man kan hoppas på. Nog ser det på pappret lite bättre ut än inför förra säsongen, inget snack om det, men man är låååångt ifrån utanför farozonen.
Det senare tror jag samtliga på forumet fattar, man får hoppas att organisationen är lika med på det.
Stabil poängproduktion runt 30 pinnar per säsong, sådär 6-9 mål, resten ass. “Succe” i DIF, mja, relativt bra siffror för en NA-chansning. Ja. Ersättare till släggan… nja. Men, nu har vi inte råd att enbart jämföra med den dundersuccen.
Finns offensiv uppsida i honom, och passar bättre in än Carlsson. Tittar man på twitter var han väldigt väldigt uppskattad av DIFs supportrar. Sett till vad som finns hoppas jag det stämmer.