Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Helt annan typ av back än Laleggia, lite sämre offensivt och inte alls samma skott men han är mer en offensiv tvåvägsback än ren offensiv back som Laleggia. Tror han blir bra

3 gillningar

Annars finns väl Clendening fortfarande tillgänglig? Känns nästan som en perfekt LaLeggia-ersättare iaf för mig.

Känns som en mycket tryggare back än LaLeggia. Inte säker att han hade kunnat hålla den poängformen den här säsongen också, hans brister i defensiven hade kunnat synas mer kanske

1 gillning

Hade nog också valt han före om man fritt fick välja antingen eller. Men håller då Nardella som tvåa på den listan över “rimliga targets”. Sen är känslan att de här trettioplussarna (Clendening) på ett eller annat sätt ofta lyckas klamra sig kvar, som veteran i AHL kan man tjäna rätt saftigt.

Fördelar med Nardella är dock att han är i en bra ålder, spelat i SHL och producerat tidigare. Spelskicklig leftare är också en bonus. Så ser det inte som ett mycket sämre “val”.

Tycker det låter bra med Nardella.
Bra i båda zoner och har spelat i SHL tidigare och dessutom gjort det bra. Väldigt omtyckt bland DIF:fans och sägs ha väldigt bra mentalitet och ha lätt för att passa in i grupp.

2 gillningar

Med den mustaschen kliver man väldigt lätt, och med stort självförtroende, in i vilken grupp som helst. :heart_eyes:

2 gillningar

Ro den här jänkaren i hamn nu tack! Så har vi något att starta med.

Nardella kan nog vara vad vi behöver här och nu. På samma sätt som LaLeggia var någon vi behövde där och då ifjol. Med tanke på att HV de senaste säsongerna är ett bottenlag, med tanke på att vi har den sportchef vi har så tror jag det här är det bästa vi kan få. Dock har jag fortfarande svårt att lösa Nubbens ekvation; att det brutna kontraktet med LaLeggia skulle gynna HV…

Sen, tyvärr, är det alltid något som skaver hos mig när man tar in spelare som varit ledande i bottenlag. Nardella var stjärna i det Djurgården som åkte ur. På samma sätt som Martinsson var stjärna i det HV som åkte ur, och LaLeggia var ledande i det Timrå som slutade sist och fjolårets HV som med nöd och näppe höll sig kvar i SHL.

Vill man uppåt i tabellen är det sällan ett lyckat recept att ta in sina bottenkonkurrenters ledande stjärnor.

Men som sagt. Ur ett kortare perspektiv, för att fixa nytt kontrakt är Nardella säkert en bra värvning.

3 gillningar

Nardella spelade i DIF 20-21, året vi åkte ut dvs

3 gillningar

Sorry. My bad. Han spelade i det Djurgården som var indragna i bottenstriden och till slut slutade på en 10:e plats. Likväl. Djurgården var ett bottenlag.

Många oerhört bra spelare som går bort om man inte ska värva från de nedre fem-sex lagen, men jag förstår var du menar.

2 gillningar

Vad baserar du det på?

1 gillning

Ja, som de exempel jag nämner i mitt inlägg. Sen kan du ju bara ta fjolårets lagbygge som ett färskt exempel. Ett lag byggt på spelare från allsvenskan och bottenlag i SHL. Värvar man spelare från bottenlag så får man ett bottenlag. Rätt logiskt, eller?

Gäller det när man värvar från andra ligor också? Jag menar en sådan som Clendening har ju varit i mycket bottenlag de senaste åren t ex.

Spelade inte Nardella i Heshley bears och de vann ju guld? Sen vet jag iofs inte om han var ledande elr intern rätt säkert han var topp 4

2 gillningar

Just i det här fallet tänker jag på SHL. Men det här är ju inget jag kommit och hittat på just här och nu, utan det är en åsikt jag haft i alla år. Vi diskuterade det senast ifjol ang. exempelvis Martinsson och Bengtsson (som alla hade väldigt höga förväntningar på).

2 gillningar

Yes, var bara nyfiken och en genuin fundering.

Värvningen av Bengtsson fö… usch och fy. Den jag förstod minst av alla, tre år dessutom… Påminn mig inte :wink:

1 gillning

Ni menar han Bengtsson som gick till Oskarshamns och spelade typ i första backpar? Oskarshamn var ett bättre hockeylag än oss.

2 gillningar

Förklarar inte värvningen av honom.

3 gillningar

Helgen är snart skut, kan någon logga in på KentGPT och ställa lite frågor?