Skriver jag en gång till så uppfattas jag väl som manisk. Någon annan får skriva.
Känslan är väl att Nardella är klar? Kent sa något att han hoppades få klart med en i helgen, rykten om Nardella kommer ut. Presenteras nog i början av veckan ska ni se
Han skrev till mig igårkväll att förhoppningsvis är något klart i helgen.
Även om det blir klart i helgen kanske inte HV går ut med det direkt. Ska göras en presentation med mera.
Tur då att något möglag i Schweiz ville ha LaLeggia så vi blev av med en bottenlagsstjärna iaf.
Köper dock inte resonemanget alls…att Alsenfelt när han var som bäst i Malmö skulle vara något att fnysa åt bara för att Malmö var ett bottenlag? Eller att det vore rätt att tacka nej till Fantenberg om han landade i knäet på oss bara för att LHC slutade tolva förra säsongen?
Problemet är väl när man börjar värva bottenlagens dussinlirare, typ Bengtsson och Westerlund (om man inte har jävligt bra på fötterna när man plockar in dom)…men att övriga lag i SHL skulle göra rätt i att tveka över AP om dom fick möjligheten att plocka in honom bara för att han kommer från ett bottenlag? Nja…
Jag har aldrig riktigt förstått logiken bakom resonemanget att ledande spelare i bottenlag inte riktigt är värda att satsa på (om jag tolkar dig rätt).
I ett bottenlag krävs det väl rimligen ganska mycket individuell skicklighet för att vara en poängstark spelare. Man måste ju jobba ganska hårt/prestera på en hög nivå för att åstadkomma poäng iom att man nte kan räkna med riktigt bra hjälp från sin omgivning, t.ex. som AP i fjolårets Hv.
Så att producera relativt många poäng trots att man tillhör ett bottenlag kan väl i själva verket innebära en ganska stark prestation? Eller tänker jag fel? En ärligt menad fråga utan någon intention att vara “spydig”.
Edit: Var lite långsam med att skriva klart inlägget, såg nu att aimstar postade ett inlägg med lite liknande resonemang under tiden som jag skrev.
Nardella är ju inte dålig, rörlig offensiv back. Är ju inte fel att dom kollar läget där, han är ju ledig på marknaden så att säga.
Kan tänka att Nubben kollar med flera backar men just detta kanske har sipprat ut. Nu vet man vad det är för back dom söker iallafall om detta stämmer.
För helvete Nubben klockan är över 8! Säg till Freijd att strunta i rebusar och videos och lägg upp nyheten istället!
Leksand jagar back kanske de har kapat värvningen nu när den kom ut?
Vi får hoppas på att Borgström kan göra så han tippar över till oss.
Nu håller vi oss till ämnet i denna tråden igen och diskuterar seriösa rykten, tack!
Har ju redan Fred Nilsson på tryout fram till seriestart…
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #YY Bobby Nardella
kom igen nu HV! Det här ska inte hända!
Är vi förvånade under kent “nobody” norberg?
Allvarligt, HV71! Hur svårt är det här egentligen? Skicka Stakkestad tillbaka till allsvenskan och säkra i stället upp Herman Träff och Hugo Pettersson. Två unga och bra spelare.
Tyvärr blev Stakkestad en stor miss.
Hur funkar det där med kontrakt egentligen? Om man ger Trätt X antal minuters speltid så måste man ge honom A-lags kontrakt…? Problemet löst.
100 minuter i SHL ger spelaren rätt att få ett kontrakt. Men spelaren måste ju inte acceptera.
Så klart, men det sätter nog lite press på spelaren i fråga i alla fall.
Ger man inte unga chansen så drar de. Inte konstigt men satsar man på gamlingar så är det ju inget svårt val för unga killar.
Träff gör ju det minst lika bra som Önerud om inte bättre samt att man kan få en utveckling vilket man inte kan få i Önerud.