Intressant att det pratats om att vi behöver lite mer tyngd och fart på forwardsidan, Träff är 190cm och ett framtidsnamn. Just saying…
Han är en hit, det fattar vem som helst
@Zico Han värvades ju för att HV skulle få in lite tuffhet. Han har ju varit mjukare än en viss kroppsdel efter den fått motion.
Tänk var vi hade kunnat vara om vi inte hade schabblat bort Abbott. Hade ju utan tvivel kunnat vara vår sportchef idag om man hade gett honom en vettig roll istället för ungdomstränare eller vad det nu var han var en extremt kort sejour innan Rögle serverade honom SC-jobbet.
Jaaaa hoppas
Är kontraktet längre än ett år behöver vi nog inte oroa oss för c-sidan på ett tag!
Visst lät man Shore gå pga hög lön? Känns som att han inte direkt är billigare nu……
Vad spelar längden på ett kontrakt med en bra spelare för roll
Vill de gå släpper nubben dom ändå.
Problemet är när han skriver långa kontrakt med kassa spelare, det kostar dinero
Enligt mig en 40 p center i shl som ngn skrev tidigare också .
Bra åt bägge hållen .
Kanonvärvning om detta blir klart !
Självklar värvning. Behövs mer om Montén ska vara tränare men:
Borgström
Shore
Mølgaard
Nättinen
Känns ok. Två topp 6 är bra och vår botten 6 sisådär.
Det jag funderar över är varför det behövs styrelsebeslut och spelare som ska bort? Truppen är tunn.
Kul med Shore in så nu är det proppfullt där när även Önerud tillkommit.
Isac-Shore-AP20
Lenc-Borgy-OSL
Tikka-OFM-Foppa
Tedenby-Nättinen-Måns
Önerud-Stakke-Träff
Pettersson-HH
Isac påminner om Miele så funkar nog.
Andrakedjan given.
Tredje och fjärde svårare men tror att OFM kan funka med Foppa.
Lite trist för juniorerna men proppfullt på forwardssidan. Utlåning på Träff och Pettersson till allsvenskan tror jag är att föredra.
Behövs definitivt inte värvas mer forwards iaf.
Absolut inte utlåning för juniorerna. Spela dom istället i en fjärdekedja. Lindbäck,stakkestad önerud, dom får stå åt sidan.
Så fort vi får fram juniorer som knackar på a lags dörren, då ska dom lånas ut. Istället för att ge dom Speltid i en fjärdekedja typ. Måste väl ändå vara den bästa utbildningen att spela på högsta nivån?
När dom dessutom gör de bättre än våra nuvarande spelare i den kedjan, så blir de bara ologiskt.
Nä låna ut lindbäck och stakkestad istället. Så får önerud och Herminator tampas om sista platserna.
Å andra sidan är det kanske nyttigare att spela 15 min i allsvenskan än 7-8 i SHL.
Håller med, och definitivt möjlighet att spela i en roll högre upp i hierarkin, kanske i avgörande lägen, PP/BP. Så att spela i högre liga behöver inte nödvängitvis betyda bättre för utvecklingen.
Ok. Fine. Men när/ om de gör laget bättre så är de enligt mig självklart att dom ska få spela. Enligt mig hade de gjort fjärdekedjan bättre att spela dessa två istället.
Juniorer som inte platsar i SHL ska spela i Allsvenskan. Juniorer som är tillräckligt bra för SHL ska spela i HV:s A lag. Jag tror stenhårt på att man utvecklas mer mot bättre motstånd på match och träning.
Edit: väldigt Off Topic bättre fortsätta diskutera i en annan tråd.
Viktigt med Shore ändå, vi vet vad vi får där.
Problemet här är att vi har juniorer som platsar, som gör de bättre än tex stakkestad och lindbäck, men får ändå inte chansen. Istället kör man på med dessa två. Rimmar dåligt.
Jag tycker man ska bygga laget och köra en ren junior kedja som fjärdeline. Varje år. Vi har bevisligen en del talang i föreningen. Utnyttja detta.
Vi måste börja tänka nytt. För att överhuvudtaget komma nånstans.