Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Håller med om det, alternativt 2 JR forwards ihop med en rutinerad 4e center.

1 gillning

Juniorer ska spela i en roll som passar dem. Om det är en talang för fjärdekedjan är SHL rätt men om det är en spelare som ska kunna taxen roll topp 6 eller i PP är det bättre att få öva på den rollen i HA än att spela med HVs brunkare

3 gillningar

Bra skrivet @Bauerland !
Just detta är så jäkla viktigt och något som många glömmer. En spelare som är en lirare och öser in poäng i J20 tjänar inte mycket på att lira checking line och hoppas på att gå +/- 0, mer än att man möjligen får känna på tempot då. Praktexempel på detta är Lekkerimäki i Örebro som gör sin första riktiga SHL-säsong nu och direkt får gå i förstakedja med Björninen och Leino där han får nyttja sina kvalitéer. Samma med t.ex. Von Barnekow i Malmö och Stenberg i Frölunda.

3 gillningar

Jo det är sant, logiskt

Fast vad jag minns så började Davidsson, Ulla, Önerud, Tedenby, Petersson i tredje/fjärde. Visst flertalet av dem har även några allsvenska matcher på kontot. Men endast korta utlåningar om minnet inte sviker totalt.

Jag tror också att det är bättre att spela i en topptvå kedja i allsvenskan och få 20 min med även PP än att få fem, åtta minuter i en fjärdekedja i SHL.

Är det en tuff starkt defensiv junior så kan en fjärdekedja funka, absolut. En lirare och målskytt som ska ha en roll typ Stakkestad tror jag dock inte på.

Att HV ex skulle peta Tedenby och Foppa i en tredjekedja för juniorer tror jag inte ens de funderar på.

Korrekt. Kanske tiderna har förändrats. Kanske man idag behöver utbildning i HA. Men ja. Många av våra största talanger som faktiskt blev något fick speltid från början. Sen blev det kortare utlån till HA för vissa. Men då rörde det sig om 5-10 matcher, sen hem igen. Likväl satsade man på dem från start.

Det jag kan tycka är märkligt är att det känns som att HV är ett av få lag där det inte dräller av junisar på isen. Det började redan under Hult och har cementerats under Nubben.

6 gillningar

Jag har oavsett väldigt svårt att förstå att man köper allsvenska legoknektar på långa kontrakt för att fylla tredje- och fjärdekedjan när vi har juniorer i egna led…

17 gillningar

Davidsson är lätt att komma ihåg som en playmaker men han var oerhört komplett som tvåvägsspelare. Han fungerade i vilken roll du än gav honom.

Ullström och Önerud lämnade väl för att utvecklas i andra föreningar?

Tedenby plockades över tidigt till NHL och fick först en roll där han fungerade men sedan begränsat med både istid och en coach som ströp hans kreativitet.

Petersson kommer jag ihåg det som att han fick speltid i de högre kedjorna men att ryggproblem ställde till det.

Alla exempel ovan är ganska framträdande och speciella spelare. Finns ju väldigt många som kommit och gått varje år utan att lämna avtryck.

Tycker SHL är en mer taktisk liga nu dessutom. Vi har inte samma toppspelare men lägstanivån är den näst högsta i världen. Bara de största talangerna kan ta en roll som producerade spelare tidigt.

1 gillning

OT

håll er till trådämnet.

1 gillning

Rensade lite, är tom mod är i fel tråd och skriver, då är det illa…

Hänger inte med. Var det inte massa spännande grejer som skrevs i denna tråden? Är det borttaget?

Lindbom ska idag ha haft individuella samtal av längre art med såväl Montén som med Nubben. Wilander ska varit med via länk också. Kniven mot strupen nu tro?

Vi kan diskutera detta vidare i tråden om HV71 alternativt lagbygget.

24 gillningar

Oklart om saker som flyttats hamnat på fel plats, typ skräpkorgen. Vi undersöker.

1 gillning

Spännande, hoppas båda fick kicken

HV71 ligger på för att värva denna kille.
Källa: Johan mrmadhawk Svensson
Gick inte att posta i seriösa rykten tråden @Diabolics så postar här i stället.

HV:s lösning är alltså att ösa ännu fler miljoner på truppen. Enligt höken lär det kosta fem miljoner för Shore och Honka.

Starkt, HV, starkt…

Som jag skrev under fjolåret. Det är dyrt att ha en dålig sportchef som inte kan sätta en grundtrupp. Ohållbart i längden.

14 gillningar

Borde gå om man använder de “hemliga” orden ‘seriöst’ och ‘rykte’ :sweat_smile:

Det är vårt försök att få den tråden fri från OT, men jaghar upplevt att det kan krångla.

Om Honka också ska in, på vems bekostnad?

Strandell ligger nog risigt till om nu inte Kaskis skada är värre än befarat.

Oavsett håller jag med @lejacques. Nubbens truppbyggande är helt under isen.

1 gillning

Försökte med det då en sådan ruta kom upp.
Men det gick inte iallafall så du vet :slightly_smiling_face: