Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Kände inte igen namnet, kollade upp honom och det visade sig vara en ganska stor, 25-årig finne som pendlat mellan AHL/NHL några år. Totalt strax över 100 NHL-matcher. Inte koll nog med att uttala mig.

Sades det något om Lias/Pilut/Frödén/Rydahl?

Nämnde Borgström i drömtråden tidigare och har försökt höra mig för om han kan vara aktuell för SHL/HV utan direkta svar. För mig är han en toppkandidat som förstecenter, som är bra på det mesta, stor och rejäl men också producerande och smart. Dessutom bra ålder. Vore en riktig smällkaramell!

Minns att jag såg honom i JVM för massa år sedan när han var uppsnackad inför mästerskapet men det jag såg där imponerande inte. Men det var 6-7 år sedan hehe.
Intressant namn.
Hoppas och tror att Nubben jobbar på Shore med.

1 gillning

Ingen poängspruta men mer en tvåvägsspelare som säkert kan säkra upp andre och isac mer offensiva spelare. De behöver nog en mer defensiv inriktad tvåvägsspelare

Tikka är ju inte klar och vad jag vet finns inga rykten att det skulle va nåt påskrivet.

Eller var kom det ryktet ifrån från början?

Enligt Aftonbladet och Roos är han klar. Sällan AB eller Expressen har fel när dom säger att någon är klar.

1 gillning

Ehmmmm. Foppisch. De skrek högt långt innan något var färdigt.

1 gillning

Och hade i slutändan rätt?:wink:

1 gillning

Sure. Men de visste inte.

Borgströms utvecklingskurva går ju åt fel håll, först nästan en pinne per match i ahl, sedan en halv och nu under en halv, vet inte riktigt om han är den förstecenter vi behöver.

en stortalang som fastnade i utvecklingen och inte tog det sista steget.

Men men , kanske en nytändning i vår tröja.

Vill inte vara för negativ, men får lite Karlström vibbar av Strandell. En bra säsong och vi hugger direkt. Känns som en typisk Hult värvning.

1 gillning

Det är ju en chansing såklart men den finns ändå en tanke bakom. Om man extrapolerar en linje de senaste tre säsongerna så är det en rejäl late bloomer utveckling.

2020/21 - 9 poäng i hockeyettan
2021/22 - 2 poäng i HA
2022/23 - 28 poäng i HA

Man chansar helt enkelt på att den utvecklingen håller i sig. Som att köpa aktier i nåt hett tech företag typ. Det var ju heller inte bara HV som högg på honom.

1 gillning

Han är ju också (förmodligen) tänkt som sjunde, känns som en bra värvning där man ser potential. Det är ju inte som han är tänkt att dominera och spela 20 minuter per match.

1 gillning

Han är ju tänkt typ 7e back då kan jag absolut köpa att HV tar in han. Backsidan är redan så pass bra att HV kan ta in en sån här spelare.

Engvall, Borgman och Ejdsell hade också uppåtgående kurvor i HA och gjorde det väll helt ok. Som sjunde back blir detta bra.

1 gillning

Nån som kan återberätta vad de står. Vem pratar Han om som en rejäl möjlighet?

Andrae

Ok. Lias var på bilden så tänkte om de var han. De var ju synd. Tack iallafall.

Någon som kan säga huruvida ryktena kring Filip Sandberg är seriösa eller ej ?
Är han nära en påskrift ?