Silly season: Seriösa rykten 23/24

Får ni in Viktor Lodin ska ni vara glada, gjorde en väldigt bra säsong med Timrå förra säsongen. Rätt ålder och fortfarande under utveckling. Fått sin nuvarande säsong förstörd av skador. En spelare som kan bryta mönster, spelar fysiskt och bra skott och händer.

2 gillningar

Jag har absolut inget emot att vi byter ut Nubben men tycker du är för hård i bedömningen mot honom.

Stora problemet har ju visat sig vara våra tidigare coacher vilket gjort att vissa nyförvärv framstod som dåliga värvningar.

Elvenes, Tedenby, Martinsson, Bödker och att han inte ville byta ut coacherna är vad jag tycker är dåligt gjort även om Tedenby kanske inte är hans värvning egentligen.

Ortio, Kaski, LaLeggia, Maalahti, Lenc, Sam, Herman, Shore, Miele och André är ju bra värvningar.

Sen är ju övriga OK ändå, Westerlund, Bengtsson, Hjalmarsson, Nättinen och kanske någon jag missat men som sagt stora problemet var ju coacherna.

Där ska Nubben ha kritik, och det ordentligt, att han ville haft kvar S & S vilket troligen inneburit allsvenskan. Stort plus för agerandet under säsongen dock, riktigt bra gjort!

Nu laddar vi inför Brynäs!

Lite rykten ifrån expressen artikel.
3-4 namn diskuteras angående 2 målvakt nästa år. 2 är Gunnarsson och andren. Diskussionen är hur dyr 2 målvakt man ska ha, Gunnar ska vara rätt dyr och man vill släppa ekonomi till övriga truppen. Gunnar kan tänka sig gå ner i lön.

Hv är intresserad av ollas Mattsson om Malmö åker ur, men de är även många andra SHL lag.

1 gillning

1 gillning

kan vara värt att upprepa

2 gillningar

Sååå fint

14 gillningar

Gått knas med Arttu!

8 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 23/24

Kl 12 presenteras tränarna.

Källa: Hvs sociala medier

2 gillningar

Brännström är klar.

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #17 Isac Brännström

Står också att Davos är intresserade av Pilutten

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Strandell är klar.

Känner mig rätt lugn med sillyn efter idag. Fick höra från säkert håll att en 1:a och en 2:a center av klass är klara. Seppälä är klar och en toppback till ska in. Sen vill man även behålla Sam.

Mod får gärna skicka pm ang källa :slightly_smiling_face:

(mods anmärkning: enligt PM trovärdig källa)

17 gillningar

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71