Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

2 gillningar

Såg på EP att han trendade #1, lär ju inte vara till vår fördel misstänkte jag. Och rätt hade man. Inte orolig över backsidan oavsätt. Men då är han “officiellt” avskriven…

Olle Strandell tackades av innan idag av Mora. Tror Hv presenterar honom redan imorgon.

Förhoppningsvis blir det fler än bara fem nya, vi behöver två bra centrar , en toppback istället för pilut ryktet dessutom ser jag gärna en bra ytter till. Ja plus en ny keeper.

Alternativet är att vi ger nytt till shore och
big sam eller struntar i att “ersätta” pilut vars övergång sprack.

Skulle tro att de som man är närmast och som kanske signat är en reservkeeper och en ny back, övriga som kan tänkas vara på G , tex från ahl vill nog avvakta hur deras säsonger utvärderas av nhl lagen även en som svampen, om han nu ens är aktuell har ju en del erbjudanden som nog tar tid att fundera över när säsongen är över.

Ska ju vägas in att Andrea var en gigant i allsvenskan så var även Billins mfl… om jag har lärt mig något om svensk ishockey så är det skillnaden mellan att vara bäst i HA och SHL.

Nu när vi mods fått en hyffsad koll på @Blomberg 's källa så är detta rykte värt att diskuteras: (Silly season: Seriösa rykten 23/24 - Nr 56 av Blomberg)

Källan säger att två centrar av klass är klara. Detta betyder ju inte nyförvärv. “klass” är relativt. Jag skulle säga att Shore kanske, i HV’s ögon, är “klass”. Eftersom Sam nämns utanför det (håller med: inte klass) så bör det ju vara ett nyförvärv som menas iallafall.

Toppback: ja, bra, men det kan fortfarande vara Strålderman. Då är det kanske inte lika bra.

Seppälä: tack!

5 gillningar

Tack. Läste någonstans om en finsk back på väg in i HV.

Ryktas om finska backen Mikael Seppälä. Spelar dock fortfarande.

Är Simon Ryfors våran nya 1 center?

Det vore något det! Nån som hört rykten om honom? Är ju Rögle-kille men de har kanske fullt på centersidan nu när de värvat Abols.

1 gillning

Ja, han var väl på tal innan va? Sen somnade det ryktet av… hoppas det verkligen är klass nu och inte någon som uppfattas som klass…

Ryktet är att Rögle och Frölunda slåss om han, men Sanny och Svensson nämnde ryfors som perfekt 1 center i hv. Alltså de inte hört så var fallet men de tyckte hv skulle höra. Sen tror jag säkert nubben har hört sig för sen är ju frågan vill han hit?

1 gillning

Misstänker då man kanske försöker bryta med Nättinen och ha Sam som 3? Kan tycka de är smart move

Svår avvägning.

Nättinen: borde kunna vara mycket mer än han visat hittills.
Sam: Har eventuellt en fortsatt utvecklingskurva

Bägge är högriskprojekt i min bok.

Jag håller med. Tror båda kan funka som 3 center men Sam kanske man kan bygga med på sikt? Kanske kan bli 2 center om nått år? Sen är de ekonomiska, kan tänka mig Nättinen kan ha relativt dyrt kontrakt och kan bli svårt att få nån ta över det. Vad kostar mest och vad får vi ut mest? Bryta med Nättinen och skriva kontrakt med Sam elr köra 1 säsongen till med Nättinen och sen kanske lyfta upp stakkestad elr värvar ny 3 center om 2 år?

Shore tycker jag ändå funkar som andrecenter, beror väl på vem han får bredvid sig. Det snackades väl lite löst om att vi skulle värva in en forward av klass till andralinan med?

Förstacentern är ju otroligt viktigt att det blir rätt. Det har väl pratats om Lias, Ryfors och Borgström?

Baserat på denna källa, när i tid kan vi förvänta oss nästa spelarpresentation?

Det tar nog den tid det tar. Oavsett källa.

Såklart, tänkte främst om ni nu vet om vi väntar på någon specifik liga att ta slut etc.

Hmm, låter så klart väldigt spännande. Men får inte riktigt pusslet att gå ihop. För antar att Tikka inte är en av dessa.
Då ska C1 + C2 + Tikka + ev Sam in. Vilket resulterar i en forward för mycket. Då måste Nättinen, som ni ovan nämnt, ligga pyrt till. Men om så blir fallet har vi C1 + C2 + Tikka + Vigneault + OFM på centerpositionen, vilket får anses vara gediget men det blir ju på bekostnad av vingarna.

Brännström - C1 - Petersson
Tedenby - C2 - Lenc
Forsberg - Vigneault - Stakkestad
Hansson - Tikka - Lindbäck
OFM, Junior

Eller hur ska man tolka det? :slight_smile:
Hade själv hellre sett att man inte förlänger med Vigneault, för att få in en ytterforward för andra istället.