Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Jag håller med. Tror båda kan funka som 3 center men Sam kanske man kan bygga med på sikt? Kanske kan bli 2 center om nått år? Sen är de ekonomiska, kan tänka mig Nättinen kan ha relativt dyrt kontrakt och kan bli svårt att få nån ta över det. Vad kostar mest och vad får vi ut mest? Bryta med Nättinen och skriva kontrakt med Sam elr köra 1 säsongen till med Nättinen och sen kanske lyfta upp stakkestad elr värvar ny 3 center om 2 år?

Shore tycker jag ändå funkar som andrecenter, beror väl på vem han får bredvid sig. Det snackades väl lite löst om att vi skulle värva in en forward av klass till andralinan med?

Förstacentern är ju otroligt viktigt att det blir rätt. Det har väl pratats om Lias, Ryfors och Borgström?

Baserat på denna källa, när i tid kan vi förvänta oss nästa spelarpresentation?

Det tar nog den tid det tar. Oavsett källa.

Såklart, tänkte främst om ni nu vet om vi väntar på någon specifik liga att ta slut etc.

Hmm, låter så klart väldigt spännande. Men får inte riktigt pusslet att gå ihop. För antar att Tikka inte är en av dessa.
Då ska C1 + C2 + Tikka + ev Sam in. Vilket resulterar i en forward för mycket. Då måste Nättinen, som ni ovan nämnt, ligga pyrt till. Men om så blir fallet har vi C1 + C2 + Tikka + Vigneault + OFM på centerpositionen, vilket får anses vara gediget men det blir ju på bekostnad av vingarna.

Brännström - C1 - Petersson
Tedenby - C2 - Lenc
Forsberg - Vigneault - Stakkestad
Hansson - Tikka - Lindbäck
OFM, Junior

Eller hur ska man tolka det? :slight_smile:
Hade själv hellre sett att man inte förlänger med Vigneault, för att få in en ytterforward för andra istället.

Förmodligen är ju Tikka en av dessa. Lovar att Hv kommer se honom som en andra center.
Ser givetvis helst att man gar in en 1a o en 2a av hög klass. Men tror att Tikka är tänkt som en av dom. Så de vi får hoppas på är att 1a är en riktig bomb. För går vi in i säsongen med

1a center
Tikka
OFM
Vigneault.

Ja de är ingen centeruppställning som skrämmer direkt. Byter plats på OFM o tikka förresten.

1 gillning

Tikka, Tikka, Tikka…i dagens bronsmatch spelar han fram till 1-1 och gör själv 2-1 till Ilves. Han kan nog bli användbar den där Tikka. För nog är han klar!?

3 gillningar

Befarar att du är nära sanningen. Något säger även mig att vi får Tikka som andrecenter. Han kan säkert vara bra men allt för mycket tveksamheter för att vi ska kunna ha två producerande enheter.

Lät ju på Nubben som Vigneault låg närmare till hands för förlängning än Shore, så vi kan nog sluta drömma om Shore som andrecenter.

Ny
Tikka
Nättinen
Vigneault
OFM
Stakkestad

Vi har en bred centersida. Problemet är att den inte är tillräckligt stark….magsåret kommer tidigt i år.

Det var sent dina magsår kom.
Mina magsår har fortfarande inte läkt sedan september 2020.
Hade hoppats att de ska läka under silly eller nästa säsong kanske man får hoppas på.

1 gillning

Detta året kan storhymlaren inte skylla på ngt. Han har blivit varm i kläderna och har all tid i världen att sätta ett slagkraftigt lag på banan.

Kan ju vara såhär att man värvar rätt från hur vi vill spela vårt spel ”Aggresivitet, karaktärsskådespelare”…

Sen om det är framgångsrikt ur ett sportsligt perspektiv återstår ju att se. :sweat_smile:

Han har redan börjat tjata om föryngringsprocessen och att vi blev klara för shl sent :wink:

Kolla Mikael Seppäläs Instagram, han spelar gitarr tydligen :star_struck: :guitar: :musical_note:

Det kommer komma nått trevligt idag enligt källa…

5 gillningar

Spännande! Du fick inte veta något löst om vem det gällde eller position? :wink:

Där var hela arbetseftermiddagen förstörd. :smiley:

1 gillning

Tyvärr inget men ska vara något som ingen hört om…

6 gillningar

Technology Apps GIF by F5 Networks Latam - Find & Share on GIPHY

3 gillningar

Då blir man genast lite skraj. :slight_smile: