Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Vet att det två olika jobb.

Tänkte även på andra faktorer under den tiden som gör att jag inte tror han är rätt man för jobbet.

Ersätter ju Challe så blir väl kanske inte sämre men hade förväntat mig en bättre ass coach.

1 gillning

Om det är någon som har ledaregenskaper, så är det väl Johan Davidsson.

7 gillningar

tråkiga är ju hans ass sportchef plump, jag lite tveksam men hoppas på det bästa, kunskap och ledaregenskaper har han det är odiskutabelt frågan är hur han är som tränare. Hoppas på de bästa

Arlbrandt som ass i LHC, vi tar Davidsson. Spännande steg framåt, tänker inte säga mycket mer än så utan vi får se hur det blir.

1 gillning

Jörgen Jönsson skolades in som ass i ett Färjestad som leddes av Tommy Samuelsson (Tommy innan han nådde sin peak bör tilläggas). I Växjö fick Jönsson gå bredvid en av SHL:s bästa tränare i modern tid, Sam Hallam.

Johan Davidsson kommer gå bredvid en på vissa sätt lika orutinerad och grön huvudtränare i Montén.

Jag hade nog köpt rekryteringen mer om huvudtränaren varit en annan. Nu andas det mer Brynäs än toppklubb.

Sjukt nog har jag högre förväntningar på Davidsson/Gustafsson än Montén så gäller verkligen att de kommer helt rätt in i det. Att de inte är med för att se och lära utan sätter standarden direkt. För annars är känslan att det blir pannkaka av alltihop.

2 gillningar

Herregud………….

största nyheten är ju att nubben inte kommenterar

1 gillning

Det här var onekligen intressant. Jag tror nog att detta kan sluta riktigt bra. Där finns både kunskap och kravställning, men samtidigt hjärta och känsla.
Däremot kommer det säkert att sågas rejält här inne.

1 gillning

Klart de kan sågas.
Han ska ju få chansen så klart, en rookie i båset. Som spelare en gud, som ledare, oprövad. Är det vad HV behöver? Återstår att se.

Majoriteten vill att HV ska satsa på något nytt och oprövat. När man sen gör det blir det såklart sågat.

4 gillningar

Jag hoppas verkligen detta blir bra, för jag vill inte ha det som när kapten fick kickas som ass sportchef. Det var ett jävla debacle. Inga mer debacle tack, men vi peggar upp rätt ordentligt för ett just nu…

voj-voj.

Som ledare har han nog visat att han är väl beprövad.

Jag hoppas verkligen han kan använda den erfarenheten även som icke ombytt.

Men, jag är fan nervös inför detta.

Det visade han med all önskvärd tydlighet när han stod i båset för ett antal år sedan.

Jag kan tycka att det är en lite för liten samplingsmängd för att göra mig helt lugn. Jag tror ju han har mycket större möjlighet att lyckas i denna roll än som ass SC, men jag är livrädd över att bränna ännu en legend, efter att vi nu sparkat Stillman.

1 gillning

Stillman upphörde att vara legend när han backade AJ. I mina ögon i alla fall, ska tilläggas.

1 gillning

Jag tog han till mig igen när han kom hem och hjälpte till i HA. Det var stort.

2 gillningar

Har faktiskt en bra känsla om davidson så detta blir nog bra.

1 gillning

Nån gång måste vi testa kung 76 i nån mer roll i Hv, om han själv vill. Så långt allt rätt.

Vi har inte råd att slarva bort en sån profil till nåt annat lag eller bransch. Problemet är timingen.
Man kanske borde etablerat en HC först.

Försiktigt positiv.

3 gillningar

Han sa väll upp sig själv om jag minns rätt. Antaligen var han inte bekväm med rollen. Eller kanske han inte var bekväm med Hult. Oavsett så tror jag han gör sig bättre nära spelet som tränare.

Personen och spelaren Johan Davidsson vet vi ju alla vad han går för. Han kan hockey och han är en naturlig ledare. Jag ser inte hur han skulle kunna vara en dålig tränare. Bra förvärv.

Förresten varför kan jag inte se denna tråden i listan över trådar på HV71 - HV71fans.se ?