Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

SHL tog slut igår. Berörda lag behöver ha tid att fira/ta sig hem/vila. Sen ska man samlas, ha exit-samtal osv, innan man presenterar offentligt vilka som får lämna. Efter det kan spelare presenteras av sina nya lag.
Liiga:s finalspel pågår fortfarande. AHL:s slutspel pågår.

1 gillning

Om jag var sportchef skulle jag driva upp priset på spelare jag inte nödvändigtvis vill skriva med. Kan vi få upp priset på svampen med 600 000:-/år så blir det mindre konkurrens gällande andra spelare.
Råkar vi få Svampen för en lägre summa än väntat? Ja då kanske vi får gå utanför budget ett år om vi tror att vi kan nå längre i slutspelet.

Så blir man populär i hockeysverige… och får aldrig mer nått jobb :muscle: :grimacing:

Jag skulle aldrig få sparken :crazy_face:
Behöver ju inte berätta för andra om min strategi, bara småbuda lite och vara med som ett möjligt hot i alla konversationer.

Jag hoppas att HV planerar lagbygget 2-3 år framåt, då tycker jag Svampen är klockren även om han inte passar helt in i nuvarande lagbygget.

1 gillning

Hymla som 17 :sweat_smile:

Kanske är det så Kent opererar? Han verkar ju ha fingrarna i alla syltburkar samtidigt…

Tror tyvärr att han bara älskar sylt.

Men hittills gillar jag alla nyförvärv och rykten på spelarsidan. Mina orosmoln är att man inte skaffat billig bredd och kulturbärare samt centerbristen. När det gäller ledarsidan konstaterar jag att Gustafsson har en fot för varje arsle som behöver sparkas ut.

2 gillningar

Svampen betalar vi med grillchips!!
Ni som kan er Hvtv historia vet vad jag pratar om.

4 gillningar

Mycket tveksam till Davidsson efter hans insatser som ass sportchef…

Känns inte alls bra detta tyvärr. Märkligt minst sagt.

Antingen bekanta sen tidigare eller HV ikoner verkar vara Nubbens melodi.

2 gillningar

Du kan ju inte jämföra att vara assisterande sportchef till Johan Hult med att vara assisterande tränare och ansvarig för det offensiva. Två helt olika jobb.

3 gillningar

Jag tror det blir bra!

1 gillning

Vet att det två olika jobb.

Tänkte även på andra faktorer under den tiden som gör att jag inte tror han är rätt man för jobbet.

Ersätter ju Challe så blir väl kanske inte sämre men hade förväntat mig en bättre ass coach.

1 gillning

Om det är någon som har ledaregenskaper, så är det väl Johan Davidsson.

7 gillningar

tråkiga är ju hans ass sportchef plump, jag lite tveksam men hoppas på det bästa, kunskap och ledaregenskaper har han det är odiskutabelt frågan är hur han är som tränare. Hoppas på de bästa

Arlbrandt som ass i LHC, vi tar Davidsson. Spännande steg framåt, tänker inte säga mycket mer än så utan vi får se hur det blir.

1 gillning

Jörgen Jönsson skolades in som ass i ett Färjestad som leddes av Tommy Samuelsson (Tommy innan han nådde sin peak bör tilläggas). I Växjö fick Jönsson gå bredvid en av SHL:s bästa tränare i modern tid, Sam Hallam.

Johan Davidsson kommer gå bredvid en på vissa sätt lika orutinerad och grön huvudtränare i Montén.

Jag hade nog köpt rekryteringen mer om huvudtränaren varit en annan. Nu andas det mer Brynäs än toppklubb.

Sjukt nog har jag högre förväntningar på Davidsson/Gustafsson än Montén så gäller verkligen att de kommer helt rätt in i det. Att de inte är med för att se och lära utan sätter standarden direkt. För annars är känslan att det blir pannkaka av alltihop.

2 gillningar

Herregud………….

största nyheten är ju att nubben inte kommenterar

1 gillning

Det här var onekligen intressant. Jag tror nog att detta kan sluta riktigt bra. Där finns både kunskap och kravställning, men samtidigt hjärta och känsla.
Däremot kommer det säkert att sågas rejält här inne.

1 gillning

Klart de kan sågas.
Han ska ju få chansen så klart, en rookie i båset. Som spelare en gud, som ledare, oprövad. Är det vad HV behöver? Återstår att se.

Majoriteten vill att HV ska satsa på något nytt och oprövat. När man sen gör det blir det såklart sågat.

4 gillningar