Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Jag hoppas verkligen detta blir bra, för jag vill inte ha det som när kapten fick kickas som ass sportchef. Det var ett jävla debacle. Inga mer debacle tack, men vi peggar upp rätt ordentligt för ett just nu…

voj-voj.

Som ledare har han nog visat att han är väl beprövad.

Jag hoppas verkligen han kan använda den erfarenheten även som icke ombytt.

Men, jag är fan nervös inför detta.

Det visade han med all önskvärd tydlighet när han stod i båset för ett antal år sedan.

Jag kan tycka att det är en lite för liten samplingsmängd för att göra mig helt lugn. Jag tror ju han har mycket större möjlighet att lyckas i denna roll än som ass SC, men jag är livrädd över att bränna ännu en legend, efter att vi nu sparkat Stillman.

1 gillning

Stillman upphörde att vara legend när han backade AJ. I mina ögon i alla fall, ska tilläggas.

1 gillning

Jag tog han till mig igen när han kom hem och hjälpte till i HA. Det var stort.

2 gillningar

Har faktiskt en bra känsla om davidson så detta blir nog bra.

1 gillning

Nån gång måste vi testa kung 76 i nån mer roll i Hv, om han själv vill. Så långt allt rätt.

Vi har inte råd att slarva bort en sån profil till nåt annat lag eller bransch. Problemet är timingen.
Man kanske borde etablerat en HC först.

Försiktigt positiv.

3 gillningar

Han sa väll upp sig själv om jag minns rätt. Antaligen var han inte bekväm med rollen. Eller kanske han inte var bekväm med Hult. Oavsett så tror jag han gör sig bättre nära spelet som tränare.

Personen och spelaren Johan Davidsson vet vi ju alla vad han går för. Han kan hockey och han är en naturlig ledare. Jag ser inte hur han skulle kunna vara en dålig tränare. Bra förvärv.

Förresten varför kan jag inte se denna tråden i listan över trådar på HV71 - HV71fans.se ?

Om inte jag minns fel så sa han upp sig själv för han ville gå vidare och göra nått helt annat.
men ändå rätt kul att han vill komma tillbaka och börja träna, sen om det är rätt tidpunkt för Hv att satsa på en som inte tränat innan kan ju vara en chansning.

Men tror ändå det kan vara bra det här. Han har ju ledaregenskaper, förmodligen kan han styra upp ett bra PP och forwardssidan. Sen är det nog många yngre spelare som kommer in i truppen som kan ta rätt mycket lärdom från honom då alla såg väl han spela när dom började sin tidiga karriär så det finns nog en viss respekt där att hämta.

Johan Davidsson är tillsammans med Stefan Liv HVs största spelare genom tiderna. Det enda som i mina ögon skulle smutsa ner hans anseende är om han skulle göra något som medvetet skadar klubben. Det kommer aldrig Snöret göra.

Vi får nog inse att en assisterande sportchef knappast är en stor faktor att det slutade dåligt 2021. Jag ser mer uppsida i denna rekrytering än tvärtom. Davidsson visade på planen i 15 år att han är en enorm ledare med ett enormt klubbhjärta. Givetvis kan han hockey också. Skulle vi få utväxling nästa år i det offensiva spelet och PP så är det fantastiskt att vi lyckats ta tillvara på denna klubblegendars egenskaper igen.

Jag tycker det är väldigt positivt med Pelle och Snöret i ledarstaben. Det är inte bara kompisrekryteringar utan genuint hockeykunniga människor som dessutom älskar klubben. Min farhåga är huvudtränaren som har otroligt mycket att bevisa.

10 gillningar

Håller med 100%

Vi har i taket:

#1 - kommer alltid vara nummer 1. Untouchable. På gott och ont.
#7 - tillbaka, framtid osäker, legacy ännu intakt.
#10 - Utanför, blev lite gnissel, men legacy intakt.
#14 - Fått lämna två gånger. Inte bra. Legacy påverkat
#15 - Kör ismaskin. Jag tror inte vi kommer riskera hans legacy så länge han har den rollen
#22 - Utanför, gnissel, men legacy intakt.
#76 - Har varit inne igen, sköt ut sig under aningen oklara omständigheter, legacy naggat i kanten.

Så, vi har “skadat” #14’s legacy imho.
Till viss del även #76.
Vi har nu två taket-lirare som ger sig in i hetluften igen, med oklart utfall.

Är det bara jag som blir nervös inför detta, oavsett hur bra vi tror både #7 och #76 passar i dessa roller?
Det är ju inte säkert att de ens kan påverka utkomsten av detta engagemang. Monten/Kent kanske hymlar denna skuta i sank, trots att #7 och #76 sköter sig utmärkt.

Jag är nervös. High risk high reward-projekt. Igen. Det är inte vår förenings styrka, dessa projekt…

2 gillningar

Håller med det är lite “allt på rött den 25e”, blir det bra och JD och PG går segrande ur nästkommande säsong WOW vilken potential, ser redan Freijds otroliga arbete göra magi här.
Går det inte riktigt lika bra jaa då är det inget att hymla om att vi sågar av en bit legacy och HV-kultur
igen.

Så vi har alltså två legendarer som skall “spelas in” som ass-coacher i SHL under en i SHL ny HC.

Låter detta stabilt?

1 gillning

Personligen är det Davidsson gjort för HV71 så otroligt stort så att han misslyckades som assisterande sportchef bredvid Johan Hult inte påverkat hans legendstatus i mina ögon överhuvudtaget.
Är bara så otroligt tacksam att jag levde under hans storhetstid då han enligt mig, utan tvekan, är den största vi någonsin haft. Det är svårt att rubba det Davidsson gjort och stått för. Det är bara att höra hur han talar, i intervjuer, i sin hyllningsceremoni, i HVTV. I hela hockey Sverige var han respekterad och den bästa ambassadör vi kunnat tänka oss. Lagkamrater, motståndare, domare, experter, alla respekterade Davidsson. Det vittnar om kvalitéer större än att vara duktig på Ishockey. För nog jävlar är han också en av de bästa vi haft i ligan. En född ledare och mycket mer än så, därav har jag svårt att se att Davidsson enskilt skulle kunna göra att HV misslyckas.

Så vad skulle kunna förändra hans status? Att han åker ur SHL som assisterande tränare? Nä. Möjligtvis om han var huvudcoach och gjorde tveksamma beslut och en hel trupp vittnade om att det var därför vi åkte ut.

1 gillning

Tråkigt val om det blir Davidsson. Han gick och gömde sig och åkte på skidsemester mm när Hv71 hade det extremt tufft. Han är verkligen INGEN jag känner man kan luta sig emot när det blåser mm. Hade mer än gärna sätt någon utifrån, detta känns rejält mkt mellanmjölk precis som Montén.

För övrigt Davidsson kommer för alltid vara kungen på isen, men jag är extremt tveksam ha han som en tränare. Lite för mkt goa gubar i Hv71 ledarstab. Hade velat se nån med lite mer raka rör.

3 gillningar

Tror även att han blir en väldigt viktig länk mellan spelatruppen och ledarna. Varken Pelle eller Montén känns som några ”roliga prickar” om man ska säga så. Det man har sett av Johan i HVTV genom åren så känns han som en rolig person att ha i ett omklädningsrum och som sprider en positiv energi.

Kan inte bli bättre med Pelle och Davidsson som ass. De vet hur högt det ska vara i det berömda taket som man har sänkt under Hults ledning. Nu kan man plantera in vinnarmentalitet i byggnaden igen. Ser inga andra förutom Pettan också som skulle kunna ta tillbaka vinnarmentaliteten in i HG igen.

1 gillning