Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Möjligen vad gäller arbetskapacitet och bredd men knappast vad gäller poänggörande, det kommer att krävas mycket mer av yttrar och backar på den fronten utan 1-2 starka offensiva centrar i mitten.

Hade hellre sett shore faktiskt då han är inkörd i shl nu än en chansning på att borgström lyckas återuppliva sin kraftigt nedåtgående karriär.

Malmö värvar ju bättre än vi nu som det ser ut, sedan vet man ju givetvis aldrig säkert hur spelare funkar i en ny liga.

Det krattas i manegen i HV71’s sociala medier

Borgström skulle nog komma upp i bra många poäng som 1:a center. Tror han blir farlig med Petersson bredvid sig.

“Nicknamed “The Artist” for his skills in the offensive zone, Borgström uses his stick like a paint brush to create beautiful highlight-reel goals that almost double as fine works of art”

Fast deras första center verkar inte spelat center de senaste säsongerna. Det är en riskfylld 1 center kan jag tycka, ytter absolut.

Att vi verka bygga på stabila centrar måste vara för man ser att våra yttrar är relativt svaga defensivt, andre p, tedenby, Forsberg, lyrenäs, isac och Lenc är inga stjärnor i defensiven. Tror de vill balansera upp det med mer stabila centrar

Så då skulle du byta bort Isac och Stål Lyrenäs mot Malmös finnar? Jag tror inte vi ska underskatta vikten av att få in svenska spelare i rätt ålder och med en stigande kurva som är vana vid SHL, det här är i mina ögon två riktiga toppvärvningar som vi har gjort!

3 gillningar

Nu finns det en ny tråd: Tråden om assisterande tränare Johan Davidsson

2 gillningar

Fick världens chock när jag läste Ikonen tillbaka i hv och tolkade de som juuso Ikonen var klar för återkomst………

7 gillningar

Hehe, ja jag har gjort samma “miss” nån gång tidigare (kan ha varit när Stille blev klar som ass…)

Nej jag skulle givetvis inte byta bort brännan och osl, det var givetvis finnar vs finnar jag syftade på, kuokkanen och pajuniemi vs tikka och borgström väger på pappret över för mif. Hög floppfaktor och osäkerhetsfaktor på samtliga dock så åt vilket håll det tippar över i slutändan vet man aldrig.

1 gillning

Borgström och Kuokkanen är båda oskrivna kort i SHL, nån kommer säkert slå väl ut och nån kanske floppar. Överlag är det svårt att bedöma importer och hur dom ska passa in och lyckas i SHL. Speciellt om dom ska vara producerande och ledande spelare. Det är lite lotto över det! :smiley:
Därför känns Seppälä och Tikka mer som ”säkrare” kort, dom är rollspelare som ska fylla en roll inte vinna interna poängligan och leda laget.

Jepp , importer har oftast en stor osäkerhetsfaktor.

Är inte oroad över seppälä som ser ut som en riktig härförare, en bättre version av daniel rahimi typ, tikka däremot är jag skeptiskt till som sagts tidigare, ser inga direkta playmakingskills i honom och om han är tänkt som en producerande center kan det bli stora problem.

1 gillning

Folk borde dock lärt sig inte kolla sig blind på AHL, det är en mkt speciell liga ta tex Kodie Curran som va en halv bra back där på pappret. Han gicka via Danmark och Norge till SHL och va dominant SHL. Finns fler exempel tex Michael Kapla, Max Véronneau, Ryan Lasch som bla kommer från lägre ligor än AHL och gör de riktigt bra.Suomela va knappt dominant i AHL heller. När Davidsson va i AHL fick han spela ytter i en 4e kedja, Tränaren mm hade noll koll och ofta så är det i AHL att de har kass koll på utländslaspelare, det är lite mkt vilda västern i AHL, gäller ha lite tur att visa vad man kan. Så mitt tips om det är nån liga man ska ta med en nypa salt är de AHL.

Sen ang Tikka här måste folk börja chilla lite. Killen va riktigt bra i slutspelet, utagen i finska truppen som har en mkt bra trupp. Han kommer bana vägen för spelare som Teden mfl så de får ytor. Tror de tar in honom just för ge dessa herrar i en 2a kedja mer yta jobba med. Teden är inte i behov av en grymt spelskicklig center för Teden är mkt solo mm, han behöver en starkt center som fixar ytor mm.

9 gillningar

Ja vi får hoppas Borgström är en ny Ryan Lasch, han är ju ändå draftad ganska högt så nått måste det ju finnas där. Men det är en Hugh risk. Kan mycket väl floppa också om han inte är duktigt scoutad. Miele visste man vad man fick. Här chansar man mer och hoppas. Hellre en spelare som man vet vad man får än en chansning tycker jag. Men vi håller tummarna.

Ja absolut.
De hemskheter Ryssarna utsätter Ukraina för är en klass helt för sig. Jänkarnas snedsteg är inte i närheten även om de också dödat oskyldiga.

3 gillningar

Måste säga att Seppälä ser riktigt fin ut ikväll med.
Där tror jag att vi gör en riktig habil värvning.

2 gillningar

Seppälä kommer vara topp i SHL tror jag. Han är riktigt bra! Mikko Lehtonen klass på honom.

2 gillningar

Svampen i diskussion med SAIK (en bit ifrån varandra) och det finns intresse från andra klubbar enligt hans agent.

3 gillningar

Kom igen Nubben, buda över bara. Svampen ska hem igen!

1 gillning

Svampen och Bengan ska hem inget att hymla om

Tikka med tveksamt agerande på Sveriges 1-0 mål. Blandade kännslor om honom