Tråden om assisterande tränare Johan Davidsson

Då välkomnar vi snöret tillbaka in i rampljuset.

Må detta bli starten på något stort.

5 gillningar

Tror det blir kanon!

1 gillning

Välkommen hem #76 Davidsson!

Varit skeptisk till Snöret som coach men va tusan. Vi hoppas hans ledaregenskaper på isen även funkar i båset, välkommen hem Johan!

3 gillningar

Hade hellre sett någon mer beprövad som har mer erfarenhet som coach. Men vill man ha någon som sprider god stämning så är Davidsson perfekt.

1 gillning

De är väll inget att hymla om att det här blir bra och hela den biten

3 gillningar

Hade kanske känts tryggare med någon som har lite mer erfarenhet men vafasen… Välkommen tillbaka El Capitano!

1 gillning

Legend! Bara en sån sak som att man får se honom i rutan lite oftare nu känns jäkligt bra. Förhoppningsvis är han en bra tränare med.

Jag tror faktiskt att han kan bidra mycket oavsett sin ringa erfarenhet av tränaryrket. Han kan ju tveklöst hockey och man får uppfattningen att han är duktig på mjuka värden som att få folk att må bra och säga kloka saker.

1 gillning

Herregud vilket HV-hjärta, rutin och smartness vi får in!!
Varmt välkommen #76 :rocket:

7 gillningar

Han känns väldigt motiverad och ödmjuk, rätt inställning.

Tror detta blir bra!

2 gillningar

Man får ändå lite gåshud när man lyssnar på kapten. Det får man.

2 gillningar

Wow, vilken skön känsla som infinner sig när man gör Davidssons röst i HVTV igen. Man är uppvuxen med den där stämman i TV-sändningarna och den symboliserar ett vinnande och framgångsrikt HV för mig.

1 gillning

Att Davidsson är Gud upphöjt i 100 är ju ingen hemlighet.
Att vi alla är glada att se honom i HV igen är en underdrift.
Att vi hoppas på att det här är början på en lång och fantastisk tränarkarriär för Davidsson är väl vad vi alla önskar.

Men man blir ju inte mindre frågande till rekryteringen när man förstår att initiativet till att Davidsson ger sig på en tränarkarriär är HV:s och inte huvudpersonen själv. HV har alltså ställt frågan till Davidsson och Davidsson säger nu att han inte direkt drömt om att bli tränare. Låter lite som att man inte hittat ett bra namn och att någon plötsligt sagt: ”Men Davidsson då. Han kanske skulle funka. Han kanske säger ja?”

Så. Nu är det klart. Gänget som ska göra det består alltså av

  • En huvudtränare som varit head coach i två lag, varav senaste uppdraget för tio(!) år sedan slutade med degradering.
  • En assisterande tränare vi plockat från division ett.
  • Och på det adderar vi en assisterande tränare utan någon som helst erfarenhet av tränaruppdraget.

På pappret vår svagaste tränartrio på år och dar. Och det, DET är inget att hymla om.

7 gillningar

Önskar Davidsson all lycka gånger 76 och hoppas detta blir kanon. Men även jag är mkt tveksam till detta, men tänker inte skriva så mkt mer om det nu för va på detta ämne mm i går. Men tycker mest han är en rolig kille likt Challe som sprider glädje mm.

Men lycka till Johan!

Gällande den meningen att han inte drömt om det, kan ju också vara så att han säger det då är han otroligt ödmjuk och inte vill framhäva sig själv.

Jag inte man skall tolka så mycket vad han säger utan hur han säger det.

Men hellre oprövade namn än prövade den här gången kanske?

1 gillning

Jag tolkade det mer som att drömmen var att jobba med människor och att det då inte behövde vara just som tränare eller liknande kanske :slight_smile:

Sjuksköterska eller tränare. Whatever liksom, tänkte Davidsson och kritade på för HV.

Nämen som Fyboda skriver. Vi hoppas naturligtvis det slår väl ut. Kommer bli fantastiskt att se Davidsson representera HV igen. Men jag önskar så att han kommit i ett annat läge än detta. Med bättre förutsättningar för att lyckas. Känns inte som en lågoddsare att han och Pelle G kommer kastas in i hetluften som huvudtränare mitt under säsong.

2 gillningar

håller med, kunde skett med bättre timing…

2 gillningar

Kul, dock sista sms-et: assisterande sportchef?