Tråden om assisterande tränare Johan Davidsson

Ajajaj, där blev det fel…

2 gillningar

Gör om gör rätt :wink:

OT:
Vad använder du för redigeringsverktyg? Jag är en final cut pro-“användare”

Sådär, nu ska allt stämma!

Jag använder Adobe Premiere Pro, bytte från iMovie för några år sedan (i samband med att jag bytte från Mac till PC). Har faktiskt en annan YT-kanal där jag lägger upp Let’s Plays, så man har ju spenderat några timmar i dem där programmen :sweat_smile:

5 gillningar

Host* Host* mycket damm på denna tråden*

Det har varit fokus på Montén och Pelle G men hur går det för vår kära kapten att lära sig sin nya roll?

Är det en långsiktig satsning, eller är tanken att hoppa av om det inte går bra? Brinner han för tränarrollen, leda ett ishockeylag från bänken?
Hade han kunnat tänka sig att harva långt ner i hockeyhierarkin likt Pelle för att anskaffa sig rutin?
Är det här det felar? Vågar man ens peka åt detta hållet? Är det inte lite mysigare med legender i HG igen?

Initialt blir man såklart glad av att se kanske den största HV-profilen genom tiderna i båset! Nu när det blåser kraftigt kring laget kommer en helt annan känsla som jag hade när ryktena började komma i våras.
Hur många tröjor i taket kan vi egentligen bränna på kort tid? Vad är priset för dessa värvningar när de slår fel? Vad var egentligen planen att ta in Johan, en kanon bonus att skola in om motivationen finns bakom ett rutinerat namn. Året i HA hade kanske varit en ingång. Hade vi haft högre krav om det var ett annat namn? Många frågor, få svar.

Edit:
Det har framkommit att det är Monty som bestämmer i båset. JD/PG har inte mycket att säga till om.
*I REST MY CASE!

2 gillningar

Jag ser mer Davidsson som en glädjespridare som kan peppa och sprida god stämning i omklädningsrummet. Inte någon som kan coacha och förändra en matchbild.

Finns flera som kommit direkt in och blivit ledare. Tvivlar inte en sekund på att Davidsson är rätt man.
Svårt att leverera när Montén verkar köra en diktator stil.

Men hur kan de infinna sig i det?

1 gillning

Jag var redo att kicka Johan baserat på PP. Tedenbys roll, att det var statiskt och att man gjorde det mest basala fel.
Tycker PP nu anpassats och ser annorlunda ut, jag kan inte alltid förutse vad som ska hända vilket är ett gott tecken.

Hoppas att man fortsätter utveckla spelet.

5 gillningar

När jag lyssna på förra matchen var Svartvadet inte imponerad av tränarna när HV jaga kvittering i 6 mot 5.

Dålig aktivitet och Davidssons stod med händerna i fickorna. Väldigt synd att Davidsson har noll vinnarskalle som coach. Lite känslor hade varit kul att se från Mr HV71.

100% kompis värvning.
Det får inte fortsätta såhär. Vi måste ha kompetens på varje position.
Att du var en fantastisk spelare gör dig inte automatiskt till en fantastisk coach.
Efter säsongen kommer vi behöva bränna denna legendar ytterligare en gång, vilket är så jävla illa😮‍💨

8 gillningar

Ungefär som på jobbet när en duktig expert bli en dålig chef.
Jag förstår att HC konstant måste ha koll på vad som sker på isen. Men AC måste kunna pusha, coacha och ge individuell feedback under matchen. Inte stå med händerna i fickan.

3 gillningar

Han håller inte som coach.

Fått jobb endast pga spelarkarriären och kompis med Lindbom.

Katastrofal både som ass sportchef och ass coach.

3 gillningar

Blir denna man kvar så har vi misslyckats med vårt “omtag”.
Noll meriter som tränare på elitnivå och minst lika ansvarig som JL och PG till den urusla säsong vi lämnat bakom oss.
Kommer JD säga ifrån om exempelvis Teden, AP och Brännan inte lever upp till kravbilden under försäsong?

2 gillningar

Enligt Sandkvist och Donald är han kvar med Stille och AB.

Johan Davidsson är min idol nummer ett sedan barnsben. För mig är han den störste av de stora. Kaptenernas kapten som förde HV till guld och framgångar som gör alldrig kommer glömmas.

Jag hoppas bara att vad som än händer att det sköts på ett bra sätt och att alla är nöjda. Jag har svårt att bedömma assisterande coacherna insats. Det får andra göra. Hoppas man tar ett sportsligt rätt beslut hursomhelst för det behöver vi börja göra nu.

Det beror mkt på vilken roll han ska ha, i olika aspekter. Just säga ifrån-biten kanske andra får ta, AB tänker jag.

All heder till Johan och vad han gjort för HV71 som spelare och människa men som tränare på SHL-nivå så håller det inte riktigt.

Jag är förvånad att man väljer att hålla kvar han som assisterande även nästa år. Jag kan enbart se två anledningar till det. Antingen så har man kvar han där tills man hittat en tredje ersättare, alternativt att man har en tredje klar men ej kan gå ut med det än. Oavsett vad så hade det varit märkligt. Den andra anledningen att man behåller Davidsson är för att man anser att han har mer och ge. Att Lindbom’s ledarskap begränsade Davidsson och att han inte fick utrymme eller möjlighet att fullt ut utnyttja sina kunskaper och det han är bra på. Jag är tveksam till om så är fallet, det är möjligt men jag tycker nog ändå att man borde rensat hela tränartrion (ej Gistedt). Möjligen att det var Blomqvist som ville ha kvar han men jag är tveksamt inställd till hela situationen med Davidsson.

1 gillning

Kan oxå va, vilket jag skrev i nån tråd, så att att man vill skifta ut spelare o ledare stegvis kommande säsonger, även utifrån hur man ser att det funkar framåt. Med lite fingertoppskänsla. Ja vi får se.

Davidsson är förmodligen inte AB.s val eftersom han bara nämner Stillman.

Tror inte ett smack på att assisterande coacher inte skulle ha något att säga till om. De är tre som delar ansvaret. Har man inte pondus att säga ifrån när man tycker att laget leds på fel sätt så har man inte heller i ett bås att göra.

1 gillning

Riktigt orolig om han blir kvar.

Kan inte tänka mig att AB ville ha kvar honom.

Däremot så kanske han inte ställde ultimatum om att JD skulle bort.

Hur som helst så känns detta inte bra på något sätt och gör att jag ställer mig tvivlande till hela upplägget.

Har dock ännu inte givit upp hoppet om att vi får in en ny riktig ass under våren.

1 gillning