Tråden om assisterande tränare Johan Davidsson

Mest fascinerad av att han VILL vara kvar. Säsongen var ju inte direkt något som gjort att han mått på topp.

Kent och Lindbom vill också vara kvar :roll_eyes:

2 gillningar

Om man skall titta lite längre i tiden så kanske det finns en tränare i Johan. Jag vet inte detta. Det beror på vad han själv vill. Jörgen Jönsson aka Mark Zuckerberg, gick länge under radarn i FBK. Gjorde han avtrycka första säsongen? Jag vet inget om det, men min gissning är nej.

Är Lindbom en sådan person som låter DAvidsson ta plats? Det vet inte jag, men jag tvivlar. Finns det en framtid för Johan i HV? Vem tog beslutet nu, att Johan skall vara kvar? Många frågor. Men jag vill egentligen ha en dokumenterat stark defensiv ass på hans plats. Ty Stillman kör offensiv och PP (vilket är en aningen förvånande trend bland gamla storbackar) och även om Anton är en defensivt skillad coach (so they say) så behövs en ass som tar defensivt ansvar. Det tror jag INTE Johan är.

Sen måste man faktiskt tänka såhär med
Om Lindbom nu styrt och ställt i nubbens arbete och andra saker han inte har o göra med så kan de väl också vara så att JD inte fått igenom sina tankar i båset när Lindbom bestämt.

Jd kanske helt enkelt passar bättre med AB och stille, vem vet?

2 gillningar

Det var precis det jag skrev. Men, trots det så vill jag hellre ha en bekräftat stabil defensivt lagd ass.

Ja vet att du skrev de , höll på att skriva de ( lite lång tid) medans du redan hade skrivit de du skrev.

:+1:

Sånt händer när trafiken drar igång på forumet :sweat_smile:

1 gillning

Det gjorde han i en match innan han tog över backarna.

4 gillningar

Jag gillar att Stillman vågar säga att det inte känns som de fungerar och att Blomqvist då är lyhörd och går med på att ändra sin plan. Verkar inte vara någon prestige från någon av dem - bara fokus på att få hitta bra rollfördelning för att få ut bästa resultat.

3 gillningar

Pratar vi om JD så blir det mest pajasfasoner.
Lägger ingen vikt vid person. Utan hans person i egenskap av tränarrollen.
Förstår inte hur han eller Hv tänker genom att vara kvar?

Ps
Dessutom helt knäpptyst från honom själv och ingen direkt fråga från journalister heller.
Känns inte professionellt nånstans.
Det är väl inte en treåring vi pratar om?
Hade velat sett ett uttalande om att typ
”Gör detta för Hv och vill inte uttala mig om föregående säsong”

2 gillningar

Läste att JP skulle göra en intervju med honom igår eftermiddag (eller var det i måndags?). Återstår att se när den kommer ut och vad det står i den.

Undrar hur samarbetet mellan Johan och Stillman, elr har jag för mig fel när Johan var lite drivandet som gjorde Stillman sa upp sig? Men de kanske lagt ner stridsyxan

1 gillning

Davidsson i dagens JP, sammanfattning:

JD svarar på Sannys kritik kring låg aktivitet i HV-båset.
-Jag har inte hört exakt vad Sanny sa men däremot kan jag inte förstå det för jag tror det var taget ur sitt sammanhang. Vi var verbalt på spelarna under hela säsongen egentligen.
-Samtidigt tror jag att om vi hade vunnit den matchen hade man kunnat påvisa att det såg ut som att vi hade full kontroll, så det går att vrida och vända på allt.

Han säger också att han fått blodad tand av tränarrollen och inser att det finns mycket han kan göra bättre och han kommer göra allt för att bli en bättre tränare nästa säsong.

JD om sina nya tränarkollegor:
-Det kommer in två killar med mycket energi och som vet vad de vill och vad de står för.Det kommer bli drag runt HV71 nästa säsong.

2 gillningar

Omformulering ifrån vi kommer bli riktigt bra i år. Inget mer.

I övrigt, struts beteende.

2 gillningar

Det kommer bli drag nästa säsong, så brukar de låta

1 gillning

Det här var ju inget som får en att ändra uppfattning.

3 gillningar

Hade velat vända på detta och säga att om tränarna hade haft full kontroll hade vi vunnit den matchen

7 gillningar

Välkommen in i värmen Sparvugglan!

4 gillningar

Välkommen

4 gillningar

Davidsson håller inte måttet och måste bort.

Exakt den profilen vi inte ska ha kvar.

Enda anledningen till att han är där han är måste vara spelarkarriären, inget annat.

Bara floskler och ett enda luftslott. Noll kompetens för rollen.

1 gillning