Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Kan inte göra annat än att hålla med dig.

I detta läge är ju spelarmarknaden så att man får köpa en dyr lott och hoppas på drömvinsten. Det mest sannolika är en nitlott men nu är man åtminstone med i lotteriet. Jag hoppas såklart att vår frälsare, dvs den tilltänkta scouten ligger bakom detta val och att han hittat en spelare med rätt egenskaper. Men jag förstår såklart att detta med all sannolikhet inte är fallet.

Med tanke på att backbesättningen stundtals spelat sämre än anno 2021 så välkomnar jag Sissons med öppna armar. Kan omöjligt vara sämre än vissa nuvarande spelare. Är han mot all förmodan sämre så är det bara att dra en begagnad tygkasse över huvudet och skämmas.

1 gillning

Helt sanslöst. Kan inte bli mycket sämre betyg än så för en sportchef.

1 gillning

+Ledning

Kom igen nu hoppas vi får diskutera mycket här innan 00.00

En inställd silly är också en silly. …

2 gillningar

Tycker nog HV ska stänga ner. Vi kommer ha ”nytta” av Sissons i nio matcher, plus ett eventuellt kval. Kommer en värvning in idag blir det max det.

Truppen lär inte bli bättre av nyförvärv. Om något skulle ha kommit in skulle det ha skett i november. Nu har vi det vi har. Förhoppningsvis räcker det i ett kval. Bättre än att slösa ytterligare miljoner på något som ändå bara kommer ge oss marginell effekt.

4 gillningar

Jag tycker ändå Hv ska göra allt för att undvika kval. Tycker inte de ska spara på några kronor, finns det en stabil och bra defensiv back så tycker jag dom ska gå all in. Visst känns OIK inte jättefarliga i ett kval, Karlkvist kommer inte tillbaka ngt mer denna säsong. Sen har vi 10-1 segern, som man inte ska dra några växlar av alls då OIK var helt avsågade. Är inte alls helt säker ändå på att Hv klarar OIK i ett kval. Hockeyallsvenskan måste undvikas till varje pris, gå all in om det finns ngn bra spelare att hitta.

Vi siktar väl på slutspel?

3 gillningar

Det sa ju Lindbom när det började gå bra ett tag, att man siktar på slutspel. Hade varit ödmjukare och säga att man siktar på att hålla sig kvar. Man kanske ska börja med att kunna vinna matcher på bortaplan först.

3 gillningar

jag väntar fortfarande på att säsongen ska bli RIKTIGT bra, som han sa… :exploding_head: :face_with_spiral_eyes: :dizzy_face: :woozy_face:

1 gillning

Kan man inte kolla med typ Tobias Ekberg i Tappara? Vore inte det en ok breddback att ha?

Jag tror vi kommer bli “luriga till slutspelet” :cold_face:

Vi får vara tacksamma över att IKO tappar P Karlkvist för resten utav säsongen. Ett hot mindre i ett ev kval och ett redan slutkört IKO. Hoppas vi hittar någon som kanske kan vara av nytta nu innan deadline :pray:

Strategin borde vara att Silly-snajpa. Kolla vilka spelare IKO är intresserade av och sedan bjuda retfullt över dem på varenda en. :slight_smile:

3 gillningar

Jajamän.

Slutspel det enda som gäller i strutsarnas rike.

Laget är ju som sagt riktigt, riktigt jä**la bra, något alla i beslutande ställning inom HV är överrens om, och som dessutom förstärkts ytterligare med Shore, Dichow och Sissons.

Nästa säsong blir ju troligen ännu bättre. Tf ordf hjälper Kent med scoutingen och de kan dyka upp var som helst längs vägarna i Sverige samtidigt som hela styrelsen agerar som assisterande sportchefer.

Tidsfråga innan övriga elitklubbar i SHL börjar arbeta enligt denna nya inkluderande HV modell. Märkligt att ingen kommit på detta genialiska arbetssätt tidigare.

Proud History / Bright Future

4 gillningar

Check på den, nu när ni vi vet hur det blir så kan jag somna gott om nätterna och stiga upp med glädje varje dag.

Nubben trots allt

Ja :smile: Lite sent påtänkt nu. Nu måste det komma lite vinster. Nu har vi ju hemmaplan iallafall.

Ser fram emot att kika in här ikväll och ha 2 klasspelare klara för kvalserien!