Herregud…
Fyfan, detta kommer inte förändra nånting…
Diskussionen fortsätter i tråden om Colby
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #xx Colby Sissons
För att försöka se något positivt så ska kontraktet bara gälla denna säsongen. (Utifrån tidigare erfarenheter och allmän uppgivenhet/bitterhet hade jag inte blivit alls förvånad om man klappat till med ett lukrativt treårskontrakt).
Så. En kropp till. Möjlighet att överraska positivt.
Trodde aldrig dagen skulle komma när jag inte har en åsikt. Men i det här fallet är det totalt blankt. Jag tycker ingenting. Jag tror inte på HV. Jag tror inte man reder ut det. Fem poäng upp till säker mark. Bara 11 matcher kvar. Det blir kval. Och det oavsett om Colby Sissons, Sidney Crosby eller Jaromir Jagr är med i truppen eller inte.
Fuck it, ta hit Jagr. Han löser det mesta. Och Chuck Norris.
Jag vill ha Chuck Norris.
Chuck Norris i båset, inget kan gå fel.
Sissons är väll lite ”hit or miss”. Klarar han av SHL spel så kommer HVs backsida stärkas då det ger mindre istid till de sämre backarna.
Då kanske det finns en minimal chans att undvika kval.
Blir det kval lär HV vinna ändå. OIK har lika dålig defensiv som HV. Så jag är inte så orolig för ett kval som jag varit om ett lag som kan försvara sig står på andra sidan typ Malmö eller MoDo.
HV har snäppet bättre spelare i alla lagdelar än OIK, det blir avgörande tillsammans med att man har hemmafördel och Dicken.
Alltså… jag fattar ingenting. Måste ju vara nåt mer på väg in?
En klassisk “sista minuten-värvning” från Finland. Visst finns det fåtal guldkorn, t.ex Mikko Lehtonen, men generellt så tenderar dessa värvningar bestå av spelare man inte kommer ihåg ens spelade i HV71 när nästkommande säsong börjar. Man kan ju alltid hoppas att så inte är fallet denna gången men nog är detta en kombination av skral marknad och Nubbens “GSG-tänk”. Antar att han fått referenser av våra finländska spelare som spelade i Finland förra året. Nej jag ser det som att vi får in en extra kropp och att vi nu kanske kan kosta på oss att bänka andra backar när de är klappkassa, t.ex Kalle igår eller Victor den senaste tiden. Något man inte kunnat tidigare. Måtte inte Strålman eller Nardella gå sönder.
Enligt höken på chatten är hv ruskigt nära att vara första laget att spränga 70 miljonersvallen för en trupp. Anmärkningsvärt hur mycket man spenderat för att få såhär dåligt lag. Heja hv
Fyfan vad vidrigt om detta stämmer… gör bara allt ännu värre och fiaskot ännu större. HELA HV:S LEDNING + NUBBEN kan avgå idag om det ens är nära den summan. Usch rent ut sagt… mår dåligt av tanken på alla fans och sponsorer som öser fullkomligt ÖSER in sina slantar i dessa hårda tider. Allt för sitt älskade HV71…
Dessa pengar kunde gått till egna verksamheten för ungdomar eller varför inte i arenan och annat stärkande för supporterkulturen. Näe detta är inte okej, visar bara vilket skämt till sportchef vi har.
Han har nog glöm dragit av Tedenbys monsterlön som är gratis så vi behöver värva mer för att komma över 70
Nubben mastermind.
Frågan är hur länge alla vi medlemmar, supportrar och sponsorer ska stå ut med det här? Det är ju fan snudd på att föreningen borde beläggas näringsförbud, vi har återigen seriens dyraste trupp och vi är på väg att åka ut för andra gången på fyra år. Det är helt sjukt. Hela föreningen är helt sjuk!!
Är nog inte helt omöjligt att några av de större sponsorerna är med och orsakar problemen.
Jo då. Minusposten i ekonomin för den fantastiska truppen kommer att öka rejält.
Sett till värvningen av den här spelaren, som alltså gått -7 de senaste 10 matcherna, så utgår jag ifrån att han kommer hålla samma klass som våra absolut sämsta spelare. Som en sämre version av Maalahti eller Sjöholm.
Förfallet är totalt. Katastrofläget ett faktum. Jag orkar inte längre nu.