Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Statsen påminner väldigt mycket om Daniel Norbe, förstår verkligen inte ambitionen med att skicka iväg spelare och ersätta med likvärdiga och hoppas att “denna gången tar spelaren nästa steg hos oss”.
Samma visa gång på gång känns det som. Kan vi någon gång få värningar som känns som en ren uppgradering?

1 gillning

Har sagt det förr och säger det igen, Åkerström är absolut ingen SHL back, han är en habil helt ok hockeyallsvensk spelare som haft en bra säsong i år där han fått en stor roll hos ett bottenlag i hockeyallsvenskan.

Men att ta in Åkerström och tro att han ska lyfta HVs backsida är som att gå in i kyrkan och tro att du ska få skaka hand med Jesus.

2 gillningar

Tror mer han till för 5,6,7 back istället för landen som jag tyckt inte vart så bra i slutet. Tror han kan ta en sådan roll helt ok.

Sen tycker jag iofs vi skulle värva ny topp 4 istället än en botten 6

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 24/25

Någon sa ju “kontrakt kommer brytas”

Men för fan kan nån sparka den jävla nubben nån gång. Vad fan sysslar han med!

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 24/25

Simon Åkerström ska stanna i Tingsryd alltså enligt dom själva om inte Nubben är sugen att slänga bort mer av pengarna. Vilket han säkerligen är tyvärr…

Willy Berglund om vad som skulle kunna ändra att Simon försvinner till SHL: – Visst, en jätte-jättesumma. Och det har jag inte hört talas om.

1 gillning

Skönt, tror inte han skulle göra någon skillnad hos oss alls.

1 gillning

Tror inte Åkerström skulle göra något större väsen av sig i långa loppet. Möjligtvis avlastning och om skador kommer.

Men återigen så ska vi inte ha behövt hamna där vi är nu. Spelare har funnits på marknade under säsongen. Att panik värva nu där spelarna sitter på trumfen är ju urdåligt av Nubben.

Vi fick Strandell skadad tidigt där man lät junisar spela. Inget ont om dessa men med tanke på hur vårt försvar sett ut så borde man ju agerat mycket mycket tidigare än att jaga en back från Tingsryd sista dagarna.

Nu har han bråda dagar och svetten lackar.
Man har sett hela säsongen att försvaret är för dåligt. Men är det något Nubben är utomordentlig på så är det att kasta pengar i ansiktet på spelare. Så att vi ändå kan få se Åkerström i HV71 är nog ingen högoddsare.

1 gillning

Enligt finsk media är Colby Sissons på ingång

Jag är så trött på panik-finnar.

Spelar ingen roll att dom är transatlanter – trött är man! :smiley:

Har för mig han var ganska bra i Vita hästen året vi var nere i AS.

Jag är så trött att jag inte ens orkar läsa :joy:

Jag anammar värsta “det är för jävligt ändå”-mentaliteten :sweat_smile:

2 gillningar

Hehe, det är sådana spelare som HV värvar, spelare som varit bra i Vita hästen :grinning:

We wish.

Häng mig!

Ja marknaden är skral…

Så: länk dit ni alla tar er ändå:

Ser ut att kunna göra poäng i lägre serier.

Presenterad av HV… de gick snabbt

1 gillning