Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Vet att Simon Åkerström har ryktats på ett eventuellt lån, någon här som har lite mer koll på han hur han är, hur han är som hockeyspelare och om man platsar i våran trupp i dagens läge?

Hört ett rykte att Foppa ska vara … (mods har tagit bort i väntan på “utredning”)

Jag tänker såhär, vad tjänar man på att släppa honom ? pengar såklart men… Då hoppas jag att man DIREKT använder de för att förstärka, och ingen medel back från allsvenskan tack

2 gillningar

Detta är INTE ett ställe där man bara slänger ur sig “saker man hört”.

Det som gör att man ser det, står att finna i ordet “Seriösa” i trådens namn.

Vill man att något skall tas som seriöst så behöver man ha lite på benen samt få mods tillåtelse att posta, och om det då anses tillräckligt trovärdigt (en relativt låg nivå förvisso) så hamnar det i tråden om Seriösa rykten, sedan diskuteras det här.

PM till mods funkar utmärkt om man vill posta ett rykte. Annars rycker vi ut och sopar och städar, tills vi vet vad som gäller.

Tingsryd verkar köpt loss Oskar Lindgren fr Vimmerby, ska vi gissa som ersättare till Simon Åkerström? Presenteras säkert av Nubben imorgon, betvivlar inte att det för hockeykunnande hos Åkerström, men frågan är bmväk om det är en sån pjäs HV behöver just nu…

Eftersom Nubben är med i nästa års lagbygge säkrar dom väl upp en back om vi åker ur. Känns så iaf.

Har fått ok att posta detta igen.
Rykte som säger att Forsberg är nära en övergång till Luleå

3 gillningar

Tänk om foppa får spela med Omark i PP, han kommer ösa in mål

3 gillningar

Kan man inte köra ett byte rakt av med taif vi tar över åkerström och taif får nubbicsh :thinking:

2 gillningar

Luleå kommer bli perfekt för Foppa tror jag. Slarva bort en sån lirare på det här viset.
Ser hellre att man släpper HH och låter Foppa lira i en fjärde.

1 gillning

Foppa kan inte spela i en fjärdeline. Han håller inte.

3 gillningar

ser framför mig han gör hattrick nästa match mot oss

2 gillningar

Så du ser framför dig att Foppa är spelaren som ska checka stenhårt både framåt och bakåt med massor av skridskoåkning, fart och tyngd?

Jag konstaterar att vi ser väldigt olika på Foppa och vilken spelartyp han är i så fall.

4 gillningar

Tycker man måste skilja på saker och ting. Ja, vi är många som önskar att Foppa kunde utvecklas till en storstjärna i HV. Men man kan samtidigt också ha svårt att se hur det ska gå till gällande nuvarande förutsättningar.

Foppa har liksom 90 procent av spelarna i laget fått sämsta tänkbara förutsättningar för att nå sin fulla potential. Tyvärr. Och utifrån nuvarande läge passar han inte in. Det är varken hans eller Lindboms fel. Det är han som satt ihop lagets fel.

I min värld är det lite vad det är. Jag är mer förbannad över lagbygget än just att Foppa inte får speltid. Skulle han ösa in mål på pass från Omark i Luleå. Må så vara. Vi har ingen Omark. Vi har inte ett lagbygge där Foppa kan få den roll han måste ha.

Således. Det rör mig inte i ryggen hur Foppa kommer leverera i ett annat lag. För jag vet att han oavsett aldrig kommer att göra det i HV.

Att Foppa lämnar är en konsekvens av ett större problem. Ett problem vi fortfarande kommer ha kvar.

17 gillningar

Börjar det problemet med N? :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Nä han ska producera så gott han kan i 1 av två tredjekedjor. Vi behöver ingen fjärdekedja. Bättre att ha 2 producerande 3de-kedjor!
För att vinna matcher behöver mål göras. Vad finns det för nytta att nån åker runt och är inne på minusmål och tacklas. Det hjälper inte laget.

1 gillning

Smärtar nått enormt om foppa drar. För evigt en hjälte som på egen hand i final 6 tog oss till shl :heart: tyvärr passar han inte in i hv med det lagbygget som snubbelnubben satt ihop.

5 gillningar

Jag tycker det är helt rätt att skeppa iväg Foppa, borde aldrig förlängt det kontraktet.

Jag kan dock se honom lyckas helt OK i Luleå. Det är en helt annan kultur i Luleå gällande hårt jobb och disciplin som vi inte haft i HV på många år.

Kan se honom få ett litet lyft och lyckas minimera sina svagheter och få användning för skottet. Något han aldrig kommer kunna i HV med vår loser och glidarkultur vi skapat och värvat ihop.

Luleå saknar rightare i laget, är väl nästan bara Laaksonen på backen som man har i PP? Luleå saknar ju dessutom forwards numerärt så mycket som talar för Luleå.

Så kan se Foppa stå och och skjuta i PP på pass från Omark.

Så får se om Bulan kan trolla och få in honom i Luleåkulturen. Är ju inte så att Bulan efter varje match klagar på inställningen hos sina spelare, något Lindbom haft som vana.

Skridskoåkningen och intensiteten lär ju inte bli så mycket bättre men kanske kan funka även utan det i rätt sällskap och med rätt spelsystem.

Spännande hur som helst och man önskar honom lycka till då han ändå känns som en HV kille.

1 gillning

Artikeln kanske redan är postad? Då kan ni bortse från den.
Ska vi verkligen lägga pengar på att köpa loss en 28 årig allsvensk back?
Visst är marknaden död så absolut.
Ponera att vi klarar kontraktet då har vi både Strandell och Åkerström på kontrakt nästa säsong.
Vi måste förstå att det är avsevärd skillnad på HA och SHL.
Åker vi ut är såklart Åkerström ett bra namn att ha knutit upp.
Känner mig väldigt kluven.
Hur tänker ni andra?

11 senaste säsongerna i HockeyEttan eller HockeyAllsvenskan, samt en säsong i Ässät (28 matcher 0+3).

I år 38 matcher, 9+18 och -2.
22/23 hade han 9+13 och +4 på 44 matcher
21/22 hade han 2+14 och -14 på 50 matcher

Visst har han haft några bra poängmässiga säsonger, men ingen konstant utdelning, väldigt utspritt. 28 år. Om han verkligen var bra nog, borde han inte redan spelat i SHL nu – eller är det en så late bloomer? 28 är rätt gammalt.

Rädd för det kommer kosta mer än det smakar.
Säkert ett bra namn för HA dock.

1 gillning